[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ‘عباس آخوندی’ در پایان دیدار از تاسیسات و تجهیزات بندری کراچی پاکستان و ملاقات با دریاسالار ‘جمیل اختر’ مدیرعامل بندر کراچی،گفت: ایران و پاکستان همکاری های بندری مناسبی دارند و هیات ایرانی در این سفر با بازدید از زیرساخت های این بندر، با روند توسعه بنادر پاکستان آشنا شد.

وی اضافه کرد: وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان در این سفر از هیات ایرانی، اتصال ریلی بنادر گوادر و چابهار را خواستار شد که ایران نیز با ایرن درخواست موافق است.

آخوندی تصریح کرد: مقرر شد در این سفر، تیم مشترک کاری دوجانبه ایران و پاکستان تشکیل شود و امکانسنجی اقتصادی این طرح و اقدامات بعدی را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از دیگر درخواست های طرف پاکستانی، راه اندازی خط کشتیرانی مسافری میان بندر کراچی و چابهار است که ایران نیز در این زمینه موافقت کرد.

وی اضافه کرد: قرار شد دولت پاکستان برنامه های خود را در این خصوص و نوع کشتی و ظرفیت آن را به طرف ایرانی اعلام کند تا تهران نیز زیرساخت های لازم را برای تحقق این امر فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان افزود: امید است که با تبدیل شدن ظرفیت های بالقوه بندری دو کشور به بالفعل، بنادر ایران و پاکستان به صورت مکمل با یکدیگر همکاری کرده و امکان ترانزیت کالا از ایران به بنادر پاکستان فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان روز جمعه از اسلام آباد راهی کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان شد.

وی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی جناح شهر کراچی از سوی ‘احمد محمدی’ سرکنسول ایران در کراچی و جمعی از مقامات ارشد دولت ایالت سند مورد استقبال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید :  افت 36 درصدی تجارت 3 عضو اروپایی برجام با ایران پس از بازگشت تحریم‌ها - اخبار تسنیم

آخوندی و اعضای هیات ایران از جمله ‘مهدی هنردوست’ سفیر کشورمان در پاکستان پس از آن به آرامگاه بنیانگذار فقید پاکستان رفته و به محمدعلی جناح معروف به قائد اعظم ادای احترام کردند.

آخوندی که به همراه هیات ۲۰ نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به پاکستان سفر کرده است، روز پنجشنبه در نخستین روز حضور خود در این کشور با ‘ میرحاصل خان بزنجو’ وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی ، ‘اکرم خان درانی’ وزیر کار و شهرسازی و ‘سعد رفیق’ وزیر امور راه آهن پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

در دیدار آخوندی با وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان، بر راه اندازی خط کشتیرانی مسافری میان بنادر چابهار و کراچی برای رونق ترانزیت و گردشگری دو کشور تاکید شد.

وزیر راه و شهرسازی ایران در این دیدار گفت: همکاری‌ بین بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان باید بر اساس قرارداد خواهرخواندگی میان دو بندر افزایش یابد.

ایران و پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خاکی و آبی از ظرفیت بالای حمل و نقلی به ویژه در بخش ترانزیت برخواردارند، ظرفیتی که دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر در مورد ترانزیت کالا در آب‌های آزاد و کشورهای آسیای میانه از آن استفاده کنند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها