[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار روز چهارشنبه با حضور فعالان بخش خصوصی و صاحب نظران اقتصادی طی مراسمی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، دبیر علمی همایش در این مراسم گفت: بهبود محیط کسب‏ و کار و راهکارهای ثبات ‌بخشی به روابط عمومی گروه تجاری ققنوس و بهبود محیط کسب ‌و کار ‏و ارتقای رتبه ایران در شاخص انجام کسب ‏و کار بانک جهانی دو محور اصلی همایش تعریف شده اند.
دکتر محمدطاهر احمدی شادمهری، افزود: پس از انتشار فراخوان مقالات ۴۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شد که از این تعداد پنج مقاله در صحن همایش عرضه می شوند. همچنین نتایج مطالعاتی ۱۶ اتاق بازرگانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در روز دوم همایش یک نشست تخصصی برگزار می شود.
وی در ادامه همچنین گفت: تحولات چند ماه اخیر روابط عمومی گروه تجاری ققنوس اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است. شرط لازم فعالیت کارگزاران اقتصادی، یک محیط اقتصاد کلان با ثبات است. تولیدکننده، سرمایه گذار، واردکننده و صادرکننده نمی توانند در فضای پر ابهام، عدم اطمینان و غیرقابل پیش بینی برنامه دقیق بچینند.
دبیرعلمی ششمین همایش ملی توسعه پایدار افزود: کارگزاران اقتصادی برای حصول موفقیت نیازمند فضای تصمیم گیری روشن هستند تا بتوانند نقش اصلی خود را ایفا کنند اما طی چند ماه اخیر این فضا دچار تنش شدیدی شد و متغیرهای کلیدی اقتصاد کلان نوسانات شدیدی یافت.
وی ادامه داد: متغیر نرخ تورم که بر اساس استانداردهای بین المللی باید یک رقمی و حدود سه درصد باشد در ایران هیچگاه ظرف ۴۰ سال گذشته به این حد نرسیده است و تنها در دوره ای بسیار کوتاه ۹ درصد بود و در سایر زمان ها نرخ تورم بالاتر از ۱۰ درصد را تجربه کرده ایم.
احمدی شادمهری گفت: متغیر نوسان نرخ ارز مطابق استانداردهای بین المللی ۲.۵ درصد در نرخ ارز حقیقی است اما در ایران بطور متوسط و بر اساس برآوردهای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نوسان نرخ ارز حدود ۲۵.۵ درصد پیش از بحران اخیر بوده است. نوسان اخیر نرخ ارز بیش از چهار و هم اینک به دو و نیم برابر افزایش یافته است.
وی افزود: نرخ بهره بلندمدت نیز که عامل مهمی در تثبیت سرمایه گذاری است بر اساس استانداردهای بین المللی باید حدود ۹ درصد باشد اما رقمش در روابط عمومی گروه تجاری ققنوس عدد بالایی است. همواره با کسری بودجه دولت نیز مواجهیم که نشانگر بی برنامگی و فقدان برنامه موثر و قوی برای مدیریت اقتصاد است.
دبیرعلمی ششمین همایش ملی توسعه پایدار گفت: این همایش باید به این پرسش پاسخ دهد که منشا بی ثباتی ۴۰ سال اخیر که امسال به اوج خود رسیده چیست و آیا این بی ثباتی ناشی از رفتار نامعقول دولت یا رفتار غیرعقلایی کارگزاران اقتصادی است؟
سلسله همایش های ملی توسعه پایدار به همت اتاق بازرگانی خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد برپا شده اند. در برگزاری ششمین همایش از مجموعه این همایشها اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استانهای تهران، اصفهان، شیراز، کرمان و تبریز نیز همکاری و فعالیت دارند.
ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد. / ایرنا 

بیشتر بخوانید :  تکلیف قیمت خودروهای ثبت‌نامی سایپا مشخص شد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها