[ad_1]

اقتصاد آنلاین – محمد فیروزی؛ سیدرحیم مقیمی اصل در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون وضعیت تولید ظروف یکبار مصرف در سال جاری گفت: بازار تولید و عرضه داخلی ظروف یکبار مصرف در سال جاری از وضعیت مناسبی برخوردار است و پیش بینی می کنیم ماه رمضان هم بدون مشکل سپری شود.

وی افزود: هرچند به دلیل شرایط مختلف واحدهای تولیدی نمی توان قیمت واحدی برای ارائه ظروف یکبار مصرف به بازار اعلام کرد، اما چون قیمت مواد اولیه پلاستیکی تغییر چندانی نداشته است، برای امسال و بویژه ماه رمضان افزایش قیمت محسوسی نخواهیم داشت و اتحادیه جلوی افزایش غیرمنطقی ظروف یکبار مصرف را خواهد گرفت و پیش بینی می کنیم که قیمت برخی محصولات در بازار ماه رمضان کمتر از سال گذشته باشد.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون، با بیان اینکه در استان تهران قریب به ۳۰۰۰ واحد تولیدی پلاستیک کار مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: در سال های گذشته در این صنف پتانسیل صادراتی وجود داشت و محصولات پلاستیکی به کشورهای منطقه و دنیا صادر می شد، اما این روند امروز متوقف شده است و با عرضه گسترده مواد اولیه به کشورهای دیگر، واحدهای تولیدی داخلی توان رقابت عرضه محصول را به دنیا از دست داده اند. این وضعیت موجب شده تعداد افراد شاغل در این صنف از ۲۰۰ هزار نفر به کمتر از ۲۰ هزار نفر کاهش پیدا کند.

مقیمی اصل در بخش دیگری از صحبت خود پیرامون کیفیت ظروف یکبار مصرف، گفت: مصرف کننده ها می بایست از به منظور صرف نوشیدنی های گرم و سرد صرفا از ظروف شفاف استفاده کنند، چرا که ظروف غیرشفاف در دمای ۹۰ درجه سانتیگراد گازهایی آزاد می کنند که وارد بافت غذایی می شود و امکان بیماری زایی دارد. ظروف کاغذی هم از این قاعده مستثنی نیست. این ظروف هم در لایه درونی شان پلاستیک دارند که در صورت داغ بودن ماده غذایی گازهای سمی آزاد می کنند.

بیشتر بخوانید :  قطع دسترسی ایرانی‌ها به کیف الکترونیکی بیت کوین از سوی آمریکا

وی ادامه داد: سفره های یکبار مصرف هم می بایست از نوع شفاف باشند، چرا که در سفره های کدر یا طرح دار، حلال هایی به کار رفته است که در صورت آغشته شدن با ماده غذایی می تواند ایجاد مسمومیت و بیماری زایی کند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران عماناتاق بازرگانی ایران و ایتالیااتاق بازرگانی س و بارسال پول به آفریقای جنوبیپست پیشتاز اکسپرسپیگیری وضعیت مرسولهتجهیزات شبکه های کامپیوتری Pdfترخیص کار کالا از گمرکترخیص کالا از گمرکتعرفه حمل بار دریاییحسابداری واردات خودروحمل نقل هواییحمل و نقل ماشین با قطارحمل و نقل ماهان سفیرحمل و نقل هواییحواله ارز صرافیخ کارگر جنوبیخريد دلار امريكاخرید اسکریلخرید اینترنتی دستگاه اکستنشن موخرید پرچم آمریکاخرید تجهیزات بولینگخرید تجهیزات چاپخرید تجهیزات طبیعت گردیخرید مستر کارت شیرازدریافت کارت بازرگانی لرستاندلار حواله ايرهگیری مرسوله پوستیرهگیری مرسوله های پستیسایت طاها کارگوسایت گمرک یزدشرکت خدمات بار هوایی پادمیرا راهصادرات السودان 2013صرافی وبمانیطریقه خرید از سایت Ebayفروش خط تولید ذوب اهنقوانین گمرک سروقیمت فریت بار به آلمانکارگو ایرانی در ویتنامکارگو در چینکارگو ماهانگمرک گرجستانهزینه حمل کانتینر از چین به ایرانواردات از چین اصفهانواردات خط تولید کاغذواردات سگ از المانواردات صفويهواردات گوشتواردات لباس زنانه از چینواردات لوازم یدکی خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها