[ad_1]

با توجه به آغاز ماه محرم، عزاداران حسینی در تکایا و هیئت‌های مذهبی اقدام به پخت نذری برای عزاداران حسینی می‌کنند که هزینه درست کردن نذری بسته به نوع غذا و میزان استفاده از مواد اولیه متفاوت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، تهیه کالاهای اساسی پخت نذری توسط هیئت‌های عزاداری از طریق سهمیه و یا از سوی بانی‌ها تهیه می‌شود.

با این تفاسیر هزینه پخت نذری برای یک هیئت ۱۰۰ نفره باید هزینه‌هایی چون آشپز، دیگ، اجاق گاز، مواد غذایی را در نظر گرفت.

عمده غذاهایی که در هیئت‌ها و تکایا پخته می‌شود بیشتر شامل قیمت، قرمه‌سبزی، عدس پلو و… را شامل می‌شود.

به علاوه برای پخت یک قیمه برای ۱۰۰ نفر باید حدود ۳ کیلو لپه استفاده کرد که هرکیلو لپه ۸ تومان است که در مجموع باید ۲۴ هزار تومان خرج کرد.

با این وجود برای اجاره دو عدد دیگ، اجاق گاز، کپسول، آبکش و… باید حدود ۳۸۰ هزار تومان هزینه کرد.

به علاوه برای ۱۰۰ نفر حدود ۱۵ کیلو برنج لازم است که هر کیلو برنج ایرانی ۱۶ هزار تومان و برنج هندی ۶ هزار تومان است که جمعا برای خرید برنج باید از ۹۰ هزار تا ۲۴۰ هزار تومان هزینه کرد.

همچنین گوشت یکی از اقلام اساسی تهیه خورشت قیمه نذری محسوب می‌شود که باید برای ۱۰۰نفر ۸ کیلو گرم گوشت استفاده کرد که با وجود قیمت ۴۴ هزار تومانی گوشت گوسفندی و ۴۱ هزار تومانی گوشت گوساله باید از ۳۳۰ هزار تومان تا ۳۶۰ هزار تومان هزینه کرد که به این رقم هزینه خرید انواع ادویه برای تهیه خورشت نذری را نیز اضافه کرد که حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  نرخ سکه نزولی شد

در کنار نیازهای اساسی برای تهیه قیمه نذری مواد دیگری چون سیب‌زمینی، پیاز، روغن را نمی‌توان نادیده گرفت که هزینه تهیه این اقلام به صورت سر انگشتی با احتساب دو حلب روغن، ۶ کیلو سیب زمینی، ۶ کیلو پیاز حدود ۹۰ هزار تومان است.

در این میان بعضی از هیئت‌های برای خوش رنگ‌تر کردن قیمه نذری از زعفران استفاده می‌کنند که حداقل دو بسته یک مثقال زعفران برای غذای ۱۰۰ نفر نیاز است که هزینه تهیه آن حدود ۷۰ هزار تومان است.

گفتنی است بعد از آماده و طبخ شدن غذای نذری باید به سراغ تهیه ظروف یکبار مصرف برویم که هزینه خرید ۱۰۰ ظرف برنج، ظرف خورشت و قاشق حدود ۳۰ هزار تومان تمام می‌شود.

برای درست کردن یک دیگ قیمه نذری برای ۱۰۰ نفر در ماه محرم با احتساب برنج ایرانی و گوشت گوسفندی در مجموع باید حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه کرد که با توجه به افزایش تعداد نفرات هزینه تهیه غذا نیز به نسبت افزایش خواهد یافت و این اعداد و ارقام در حالی است که افراد خود توانایی و مهارت پخت غذا را داشته باشند که در غیر این صورت هزینه گرفتن آشپز جهت پخت نذر نیز به لیست هزنیه‌ها اضافه خواهد شد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی خراسان جنوبياتاق بازرگانی خراسان شمالیانتقال پول به حساب دیگریانتقال پول به کارت دیگر از طریق اینترنتبیت کوین بی بی سیپست اکسپرسیونیسمترخیص کالا جلفاحمل هوایی بار ماهانحمل و نقل بار اصفهانحمل و نقل بین المللی صحرا ترابرحمل و نقل بین المللی گرجستانخ گمرکخرید ابزار تراشکاریخرید ابزار مخصوص ال 90خرید اینترنتی لیزر 7 کیلومتریخرید تجهیزات کامپیوتریخرید خدمت مشمولین خارج از کشورخرید خط تولید رب گوجهخرید دلار خوب استخرید کارت تلفن خارج از کشور شبدیزخرید گوشی آمازون فایر فونخرید گوشی چینی از بانهخرید مقاله از سایت های خارجیخرید موبایل از سایت های خارجیدرباره سایت ایبیرهگیری مرسولات پستی عادیروش خرید از خارجسایت آمازون آمریکاشرکتهای ترخیص کارصادرات صنایع دستی به اروپاطریقه واردات خودرو از دبیفروش ابزار هیوندایفروش تجهیزات غواصیفروش خط تولید ظروف یکبار مصرففروش خط تولید کود شیمیاییفریت بار دریاییقوانین گمرک برای خودروقوانین واردات کالا از دبیکار در ترخیص کالاکارت بازرگانی همدانمدارک ترخیص خودرو از پارکینگنحوه خرید دلارنحوه ی واردات کالا از چینواردات تجهیزات ورزشیواردات خط تولیدواردات ضایعات فلزیواردات طلای ساخته شدهواردات قطعات الکترونیک از چینواردات لوازم و تجهیزات پزشکیوب مانی نرم افزار

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها