[ad_1]

«عبدالرضا شیخان» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس افزود: اکنون هر تن سیمان فله با همان قیمت های قبل (۱۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان) عرضه می شود.
به گفته وی، تغییر قیمت ها در نرخ پاکت های بسته بندی رخ داده است؛ به طوری که قیمت هر عدد پاکت که پیش از این ۸۰۰ تومان بود، به ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ تومان افزایش داشته است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: پیش از این هزینه پاکت هر تن سیمان که ۲۰ پاکت ۵۰ کیلوگرمی را شامل می شد ۱۶ هزار تومان بود اما از چند ماه پیش به سبب افزایش قیمت محصولات پتروشیمی، نرخ این تعداد پاکت حدود ۳۴ هزار تومان تمام می شود.
«بنابراین قیمت هر تن سیمان پاکتی نزدیک به ۱۷ هزار تومان رشد داشته است.»
وی یادآوری کرد: حدود ۱۰ شرکت پاکت ساز در کشور برای کارخانه های سیمان پاکت های پروپیلن اِی.دی.استار (AD *) را تولید می کنند.

** رشد صادرات سیمان
این مقام صنفی به تولید ۳۷ میلیون و ۲۸۸ هزار تن کلینکر و ۳۲ میلیون و ۲۲۳ هزار تن سیمان در هفت ماهه امسال اشاره کرد.
وی افزود: در این مدت، هفت میلیون و ۶۵۵ هزار تن سیمان و کلینکر به سایر کشورها صادر شد که در همسنجی با پارسال ۱۰.۲ درصد رشد کرد.
شیخان اضافه کرد: بیش از نیمی از صادرات سیمان به عراق و افغانستان آن هم به ریال انجام می شود اما دولت انتظار دارد در برابر این صادرات، ارز تحویل بدهیم و این موضوع به کاهش صادرات منجر شده است.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نیمه نخست امسال حاکی از تولید ۲۷ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۶۰۰ تن سیمان است که در همسنجی با پارسال سه درصد کاهش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید :  افزایش صادرات کاغذ!

اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها