ebay

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به تمام نکاتی که در رابطه با سیستم مزایده اتوماتیک ebay { ای بی } و مزایده این سایت نیاز دارید، اشاره می کنیم.

اگر تازه وارد سایت ebay شده باشید با دو نوع لیست بندی مواجه می شوید: لیست بندی های با فرمت مزایده و لیست بندی های با قیمت تعیین شده.

کالاهایی که در قسمت لیست بندی های با قیمت تعیین شده قرار گرفته اند، درست مانند خرید آنلاین هستند. به این صورت که بر روی کالاهای مورد نظر کلیک کرده و سپس هزینه آن را پرداخت می کنید.

اما کالاهایی که در قسمت لیست بندی های با فرمت مزایده قرار گرفته اند، برای خریداران تازه این سایت تا حدودی گیج کننده است. علاوه بر این، سیستم مزایده و قیمت گذاری برای کالاهای لیست شده در مزایده به نظر خرید کردن را پیچیده می کند.

در ادامه به تمام مواردی که لازم است در رابطه با چگونگی شرکت در مزایده بدانید، اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه از ebay خرید کنیم؟ {راهنمای جامع ۲۰۲۱}

مزایده ای بی

دو دسته کالا: کالاهای با قیمت تعیین شده و مزایده

به طور کلی تمام کالاهایی که در سایت ebay به چشم می خورند، به دو شیوه به فروش می روند:

کالاهای با قیمت تعیین شده

این دسته از کالا و محصولات را به راحتی می توان شناسایی کرد زیرا یک گزینه “Buy it now” و قیمت کالا در کنار آن ها قرار گرفته است.

به منظور خرید این کالاها تنها کافی ست که بر روی گزینه گفته شده کلیک کنید و مبلغ مشخص شده را پرداخت کنید.

کالاهای موجود در مزایده

این دسته از کالاها را نیز با کمی دقت می توان شناسایی کرد؛ یک کادر کوچک و گزینه “Place Bid” در کنار آن ها برای وارد کردن مبلغ مورد نظر قرار گرفته است و قیمت فعلی مزایده را نیز می توان مشاهده کرد.

تنها در یک بازه زمانی مشخص شده می توان مبلغ مورد نظر برای مزایده را وارد کرد. پس از اتمام بازه زمانی، کالا به بیشترین قیمت پیشنهاد شده به فروش می رسد.

نکته: در تعداد کمی از کالاهای این سایت هر دو گزینه را می توان مشاهده کرد و دو قیمت برای کاربران نمایش داده می شود. این نوع کالاها را به هر دو شیوه می توان خریداری کرد. اگر هیچ کاربری به شیوه “buy it now” کالا را خریداری نکند، سپس کالا به بیشترین مبلغ موارد شده در مزایده به فروش می رود.

بیشتر بخوانید: ای بی : دراپ شیپینگ {dropshipping} در ای بی {راهنمای جامع ۲۰۲۱}

چگونه در مزایده سایت ebay شرکت کنیم؟

اگر گزینه “place bid” {به این معنا است که این کالا در دسته کالاهای موجود برای مزایده قرار دارد} را در کنار کالاهای مورد نظر خود مشاهده کردید، باید مبلغ مورد نظر خود را وارد کرده و تنها بعد از برنده شده در مزایده می توانید آن را خریداری کنید.

به همین منظور، باید مبلغ مورد نظر خود را به دلار در کادر مشخص شده {your bid} وارد کرده و سپس بر روی گزینه “place bid” کلیک کنید.

البته قبل از شرکت در مزایده باید به چندین نکته مهم توجه کنید.

نکات مهم در خصوص شرکت در مزایده ebay

قبل از این که در مزایده شرکت کنید باید از این موارد اطلاع داشته باشید.

تنها در یک بازه زمانی مشخص می توان در مزایده های ebay شرکت کرد

در مزایده قدیمی غیر ebay، شرکت کنندگان در مزایده یک رقم را وارد می کردند. پس از این که مزایده به نتیجه نمی رسد، فرد شرکت کننده با انجام چندین کار می توانست کالا را خریداری کند.

بیشتر بخوانید :  کاهش قیمت لبنیات در صورت تصویب دولت

در ای بی، بازه زمانی شرکت در مزایده ها دقیقا ۱، ۳، ۵، ۷ یا ۱۰ روز است. پس از اتمام بازه زمانی مشخص شده، فردی که بیشترین مبلغ را وارد کرده است برنده می شود.

بیشتر بخوانید: خرید از ای بی : ۵ نکته حیاتی که هنگام خرید از ای بی باید بدانید.

باید مبلغ تر بیشتر از مبلغ فعلی را وارد کنید

در کادری که باید مبلغ را وارد کنید، نوشته شده است که “همین قیمت یا بیشتر” را وارد کنید. مبلغ فعلی، حداقل قیمت برای شرکت در مزایده است. اگر مایل به شرکت در مزایده هستید باید حداقل این قیمت را وارد کنید.

پرداخت مبلغ بیشتر در مزایده ebay

اگر در مزایده برنده شوید، احتمالا بتوانید مبلغ کمتر از مبلغ وارد کرده را پرداخت کنید

اگر در مزایده برنده شوید، نیازی نیست که حتما مبلغی که برای شرکت در مزایده وارد کرده اید را بپردازید؛ می توانید تنها کمی بیشتر از دومین و بیشترین مبلغ وارد شده، هزینه را پرداخت کنید. حتی اگر با چندین هزار دلار یا بیشتر در مزایده شرکت کرده باشید.

اگر در مزایده ای بی برنده شوید حتما باید کالا را خریداری کنید

وقتی که در مزایده شرکت می کنید، در حقیقت یک قرارداد قانونی امضا می شود. پس از اتمام بازه زمانی و در صورت برنده شدن در مزایده، حتما باید هزینه کالا را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: نماینده سورسینگ در چین ؛ وظایف و مزایای همکاری

از ۱-click bid برای قرار دادن مبالغ کوچک استفاده کنید

در ۱۵ دقیقه پایانی مزایده می توانید یک مبلغ بیشتر از مبلغ فعلی تان وارد کنید؛ البته به این منظور باید بر روی گزینه “۱-Click Bid” کلیک کنید.

افراد دیگری که در مزایده شرکت می کنند نیز از سیستم اتوماتیک مزایده استفاده می کنند

از آن جایی که بیشتر خریداران از سیستم اتوماتیک مزایده سایت ebay استفاده می کنند، احتمالا مزایده های این سایت برای تان شکل منظقی نخواهد داشت.

مزایده اتوماتیک {هر چیزی که لازم است بدانید}

سیستم اتوماتیک مزایده سایت ای بی در لیست فعلی مزایده های این سایت ارائه شده است. در این سیستم، ای بی به طور اتوماتیک از جانب فردی که بیشترین مبلغ را برای شرکت در مزایده در وارد کرده است، شرط بندی می کند.

با کمک این سیستم، افراد شرکت کننده در مزایده می توانند مبلغ کمی بیشتر از دیگر فرد شرکت کننده در مزایده وارد کنند تا مزایده را برنده شوند {از این رو، دیگر لازم نیست که فرد چندین هزار دلار بیشتر وارد کند}.

سیستم اتوماتیک مزایده ای بی به این صورت کار می کند:

  • برای استفاده از سیستم اتوماتیک مزایده باید حداکثر مبلغی که مایل به پرداخت هستید را وارد کنید.
  • اگر حداکثر مبلغ وارد شده شما بیشتر از دیگر افراد شرکت کننده در مزایده باشد، شما شرکت کننده جدیدی می شوید که بیشترین مبلغ را وارد کرده است. در این صورت ای بی تا جایی به مزایده ادامه می دهد که مبلغ وارد شده تنها کمی از دیگر شرکت کنندگان بیشتر باشد {نه این که فاصله زیادی وجود داشته باشد}.
  • اما اگر حداقل مبلغ وارد شده برای شرکت در مزایده بیشترین مبلغ وارد شده نباشد، در مزایده شرکت داده می شوید اما ای بی از جانب شما به مزایده ادامه می دهد. ای بی تا جایی به مزایده ادامه می دهد که به حداکثر مبلغ وارد شده شما برسد.
  • فردی که بیشترین مبلغ را وارد کرده باشد، ای بی از جانب او در مزایده شرکت می کند؛ این فرایند تا جایی ادامه پیدا می کند که بازه زمانی مزایده به پایان برسد.
بیشتر بخوانید :  آمار صحیح قاچاق چقدر است؟

بیشتر بخوانید: ۸ راهبرد که قبل از وارد کردن کالا از چین باید بدانید

سیستم مزایده اتوماتیک ای بی

یک سناریو ساده از مزایده در ebay

شروع

سم که فروشنده است، یک ساعت آلارم دار را در ای بی به مزایده می گذارد. مزایده از حداقل مبلغ ۱ دلار شروع می شود و تا ۵روز ادامه پیدا می کند.

با کمک سناریو زیر بهتر از نحوه کار سیستم اتوماتیک مزایده این سایت مطلع می شوید:

روز اول

اولین فردی که در مزایده شرکت می کند اسمش جک است و با وجود این که می داند حداقل مبلغ لازم برای مزایده ۱ دلار است اما مبلغ ۱۰ دلار را وارد می کند. از آن جایی که دیگر فردی در مزایده شرکت نکرده است، سیستم اتوماتیک ebay از جانب جک به مزایده ادامه داده و هر مبلغ جدیدی که وارد می شود، حداقل را به ۱.۲۵ دلار افزایش می دهد؛ مبلغ فعلی مزایده ۱ دلار است که با ۰.۲۵ دلار سود جمع می شود.

روز دوم

جیل دومین فردی است که در مزایده شرکت کرده و مبلغ ۱.۲۵ دلار را وارد می کند. ای بی فورا از جانب جک مبلغ معامله را ۱.۵۰ دلار وارد می کند {۱.۲۵ دلار با ۰.۲۵ سود} و دوباره یک حداقل مبلغ ۱.۷۵ دلار را برای مزایده وارد می کند {۱.۵۰ دلار با ۰.۲۵ سود}.

روز سوم

جیل بار دیگر تلاش می کند و این دفعه مبلغ ۱.۷۵ دلار را برای مزایده وارد می کند. اما همچنان مبلغ وارد شده از سوی جک بیشتر است؛ در نتیجه، ای بی از جانب او در مزایده شرکت کرده و طبق روش روز دوم، حداقل مبلغ را افزایش می دهد.

روز چهارم

جیل برای مرتبه چهارم امتحان می کند و مبلغ ۱۶.۵۰ دلار بابت مزایده وارد می کند. مسلما مبلغ وارد شده از جوی جیل از مبلغ جک بیشتر است؛ از این رو، ebay مبلغ فعلی مزایده را ۱۰.۵۰ دلار تعیین می کند {حداقل مبلغ وارد شده از سوی جک همراه با سود}. جیل اکنون بیشترین رقم را برای شرکت در مزایده وارد کرده است و ای بی به طور اتوماتیک از جانب او به مزایده ادامه می دهد.

روز پنجم

در دقایق پایانی مزایده، یک فرد جدید با نام تد وارد مزایده شده و رقم ۱۱ دلار را وارد می کند. در این صورت ای بی به صورت اتوماتیک از سوی جیل به مزایده ادامه داده و رقم جدید ۱۱.۵۰ دلار را تعیین می کند.

پایان

برنده مزایده: جیل با ۱۱.۵ دلار

مزایده پس از بازه زمانی پنج روز به پایان می رسد. جیل تنها فردی بود که بیشترین مبلغ را برای شرکت در مزایده وارد کرده و در نهایت برنده می شود؛ اما نه با قیمت ۱۶.۵۰ دلار {حداکثر مبلغ وارد شده از سوی او} بلکه به قیمت ۱۱.۵۰ دلار. سپس او باید از طریق پی پال هزینه را پرداخت کرده و در طول چند روز بعد ساعت آلارم دار خود را دریافت کند.

در مثال بالا، دو فرد شرکت کننده در مزایده {جیل در دو روز و تد در یک روز} از این نگران هستند که فردی با پیشنهاد دیگر وارد شده و آن ها را شکست دهد زیرا ای بی به طور اتوماتیک از جانب آن ها در مزایده شرکت می کند.

علاوه بر این، جیل توانست با قیمت ۱۱.۵۰ دلار در این مزایده برنده شود؛ نه با حداکثر مبلغ وارد شده یعنی ۱۶.۵۰ دلار.

بیشتر بخوانید: عمده فروشی : با این ۷ وب سایت برتر عمده فروشی چینی آشنا شوید

موارد هشدار در رابطه با سیستم اتوماتیک مزایده سایت ای بی

این طور به نظر می رسد که مزایده اتوماتیک این سایت ساده و شیوه ای بی نظیر است. اگر قصد خرید کالایی را دارید و می خواهید مطمئن شوید که در مزایده برنده می شوید، با کمک سیستم مزایده اتوماتیک این سایت می توانید حداکثر مبلغ مورد نظر را وارد کرده و بدون این که مجبور شوید هر روز وضعیت مزایده را بررسی کنید، در مزایده برنده شوید.

بیشتر بخوانید :  نحوه پرداخت در علی بابا معرفی بهترین روش های پرداخت در سایت alibaba

در عین حال، دیگر برای برنده شدن در مزایده نیازی به پرداخت مبلغ بیشتر نیست.

اما این کار خطراتی نیز دارد و به سه دلیل زیر باید جانب احتیاط را رعایت کنید:

  • همه می توانند از سیستم مزایده اتوماتیک استفاده کنند. حتما نیازی نیست بیشترین مبلغ را برای شرکت در مزایده وارد کنید تا بتوانید از این سیستم استفاده کنید؛ بلکه تمام رقبای تان نیز می توانند از آن استفاده کنند.
  • حداکثر مبلغ فعلی یک راز است. تقریبا هیچ کدام از افراد شرکت کننده در مزایده از حداکثر مبلغ وارد شده اطلاعی ندارند. علاوه بر این، هیچ راهی نیز وجود ندارد که بتوان “مقدار مبلغ مورد نیاز” را تشخیص داد.
  • بیشتر کاربران از وجود این قابلیت اطلاعی ندارند. بیشتر افرادی که در مزایده های سایت ای بی شرکت می کنند از وجود این قابلیت اطلاع ندارند. Ebay زیاد این ویژگی را تبلیغ نکرده است و فقط در قسمت help page این سایت می توان درباره آن اطلاعاتی به دست آورد.

بیشتر بخوانید: واردات کالا از چین {راهنمای جامع ۲۰۲۱} مخصوص تازه واردان

در دقایق پایانی مزایده از سیستم اتوماتیک استفاده نکنید

تعداد افرادی که روز به روز در حال افزایش است، از ابزارهای دیگری استفاده می کنند تا مبلغ مورد نظرشان را دقایقی پیش از پایان مزایده وارد کنند. به این شیوه، snipping گفته می شود.

ابزارهای اسنیپینگ بخشی از سایت ای بی نیستند؛ بلکه ابزارهای شخص ثالث هستند که مبالغ مورد نظر را به صورت اتوماتیک در زمان های مشخص وارد می کنند. تعداد این مبالغ در دقایق پایانی مزایده افزایش می یابد؛ مسئله ای که به نوعی برای کاربران جدید این سایت عادلانه نیست.

شیوه اسنیپینگ در سیاست های سایت ebay منع نشده است؛ بلکه هم مزایا و هم معایبی برای افرادی دارد که در مزایده شرکت می کنند و از این شیوه استفاده می کنند.

این که در پایان روز شیوه اسنیپینگ به عنوان یک استراتژی برای تان تاثیر داشته باشد، به ترجیحات خودتان در هنگام خرید، نوع کالایی که می خواهید برای آن در مزایده شرکت کنید و مدت زمانی که باید به مزایده اختصاص دهید در مقایسه با مقدار بودجه ای که برای خرید اختصاص داده اید، بستگی دارد.

شرکت در مزایده های این سایت یک موقعیت پیچیده است

اگر سیستم اتوماتیک مزایده سایت ای بی، اسنیپینگ، حداکثر مبالغ وارد شده برای شرکت در مزایده و تعداد زیادی کاربرانی که درباره مزایده اتوماتیک اطلاعی ندارند را کنار هم قرار دهیم، متوجه می شویم که سیستم مزایده اتوماتیک ترکیبی از استراتژی های مختلف، انتظارات و احتمالات است.

برای این که بتوان تمام شرایط را تحت کنترل درآورد باید تا حدودی تجربه نیز داشته باشید. اما این به آن معنا نیست که تازه واردان نباید در این مزایده ها شرکت کنند؛ وارد شوید و از این شرایط لذت ببرید. شاید چندین مزایده را از دست داده و شکست بخورید اما در نهایت در بعضی از مزایده ها شانس با شما همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سفارش از ای بی به آسانی خرید از دیجیکالا

گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها