[ad_1]

«علیرضا ولی» با اشاره به اینکه در نخستین روز ماه مبارک رمضان ذخایر کالاهای اساسی از جمله گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز کشور کافی است، افزود: با پیش بینی افزایش تقاضای بازار در ماه مبارک رمضان شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار بخشی از ذخایر گوشت قرمز و گوشت مرغ خود را از هفته گذشته در استان های کشور توزیع کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: امسال بیش از ۲ هزار تن گوشت قرمز منجمد برزیلی کیفی با قیمت هر کیلو ۲۱۰ هزارریال به استان های کشور ارسال شده است که حداکثر باید با قیمت ۲۲۰ هزار ریال به مصرف کنندگان عرضه شود.

به گفته وی، بخش خصوصی نیز در کنار شرکت پشتیبانی امور دام ۱۵ هزارتن گوشت قرمز گرم تامین و به بازار عرضه کرده است تا کمبودی در این زمینه احساس نشود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از تولیدات داخلی و کمتر از ۱۰ درصد از محل واردات تامین می‌شود ، افزود: از آنجایی که ذائقه مصرف کنندگان بیشتر به مصرف گوشت قرمز گرم تمایل دارد، بخشی از واردات به صورت گوشت گرم از کشورهای قزاقستان، قرقیزستان و استرالیا انجام شده است که در ماه مبارک رمضان به صورت شقه و با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۳۱۵ هزار ریال(۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان) در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند و افق توزیع می‌شود.

وی افزود: آمادگی داریم در ایام ماه مبارک رمضان بصورت شبانه روزی گوشت مرغ و گوشت قرمز موردنیاز سراسر کشور را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید :  مذاکره برای تامین مالی خط آهن آستارا

** نرخ هرکیلو گوشت مرغ منجمد ۵۷ هزار ریال

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره وضعیت قیمت گوشت مرغ گفت: همچنین برای تنظیم بازار امسال ۲۰ هزارتن گوشت مرغ منجمد با قیمت ۵۳ هزار ریال درب سردخانه ها تحویل داده می شود که در نهایت باید این محصول با نرخ ۵۷ هزارریال به دست مصرف کنندگان برسد.

ولی افزود: در صورت نیاز استان ها گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد بدون هیچ محدودیتی به استان ها ارسال می شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گفته وی، گوشت مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین و نمایشگاه های طرح ضیافت توزیع می‌شود.

**نهاده های دامی با قیمت زیر بازار عرضه می شود

ولی در پیامی به کشاورزان گفت: هیچ نگرانی برای تامین نهاده های دام و طیور از جمله کنجاله سویا و ذرت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه نهاده های دامی مورد نیاز کشور تامین است، افزود: این نهاده ها بدون هیچ محدودیتی و با قیمت هایی کمتر از قیمت کف بازار به دست تولید کنندگان دام و طیور می رسد، بنابراین با نگرانی این محصولات را گران تر از بازار خریداری نکنند.

شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور بنا به ماموریت سازمانی خود در زمان پیک مصرف به منظور تنظیم بازار وارد عمل شده و با عرضه ذخایر خود در زمینه گوشت مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و نهاده های دامی تلاش در تامین منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی دولت دو روز گذشته و در آستانه ماه مبارک رمضان و به منظور کنترل سطح قیمت ها، دستورالعملی به واحد های نظارتی ابلاغ شد تا اقلام اساسی مورد تقاضای مردم که در قالب ۱۳ قلم کالای دسته‌بندی شده است،تحت نظارت بیشتری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید :  اوپک: قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

با ابلاغ دستورالعمل‌ طرح نظارتی ویژه ایام ماه رمضان، شاهد نظارت بیشتر واحدهای نظارتی بر قیمت اقلام پرمصرف شامل لبنیات، پروتئین، برنج، روغن، قند، شکر، خرما، میوه، سبزیجات، شیرینی‌های پرمصرف، آش، حلیم، زولبیا و بامیه خواهیم بود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت همچنین اعلام کرد، با افزایش تقاضای کالاهای پرمصرف در آستانه ماه مبارک، توزیع برنج ، شکر، گوشت و مرغ با قیمت مصوب از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت در سراسرکشور آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

بر این اساس با اقدامات ستاد تنظیم بازار، عرضه ۳۰ هزار تن برنج، ۲۰ هزار تن مرغ، ۲۰ هزار تن شکر و روزانه ۲ تا ۳ هزار لاشه گوشت گوسفندی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها آغاز شده است و بر اساس اظهارات مقام های مسوول وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ترکمنستاناتاق بازرگانی خرم آبادارسال پول از نروژ به ایرانارسال پول به خارج از ایرانبانک توسعه ی صادرات ایرانپست اکسپرس بین المللیپست اکسپرس کرمانپست سریع بین المللی Tntپی پال وریفایترخیص از گمرکترخیص کا لا از گمرک بوشهرترخیص کار پرویزخانترخیص کارانتعرفه ی واردات خودروحمل و نقل بار درون شهریحمل و نقل هوشمندحواله یورو مشهدخرید از سایت های خارجخرید اینترنتی 0901خرید تجهیزات سالن پرورش قارچخرید تجهیزات سنگنوردیخرید تجهیزات کابینتخرید دلار به نرخ روزخرید دلار روزخرید کتاب از سایت آمازونخرید و فروش دلار لیبرتی رزروخرید ویزای المانستاد ترخیص خودرو منطقه 15شرکت حمل و نقل بین المللی پرستو ترابرشرکت های حمل ونقل زمینیصادرات زغال سنگصادرات زغال سنگ به چینصادرات شکرصادرات شیرینیصرافی ثقفیصرافی وندافروش ابزار پانچ پرسقوانین صادرات گمرکقوانین گمرک ماشینگمرکگمرک ایران تعرفهگمرک رازی تلفننمونه كارت بازرگانيهزینه ترخیص خودرو از پارکینگواردات خودرو ایرانیان مقیم خارجواردات خودرو دست دوم از دبیواردات دوچرخه از چینواردات ضایعاتواردات عروسک انسان نما از چینواردات گندم از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها