هدف جدی وزارت صنعت تکمیل زنجیره تولید مواد معدنی است

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اهداف جدی این وزارتخانه این است که زنجیره تولید مواد معدنی را کامل کنیم تا سبب شود صادرات مواد خام را قطع کنیم و به کالاهای باارزش افزوده و موجب فناوری، اشتغال و سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در آیین بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه گندله سازی شرق کشور در خواف اظهار کرد: خوشبختانه بخشی از ظرفیت‌های این زنجیره را با هم هماهنگ کردیم و به تدریج صارات خام را متوقف کنیم و همه تبدیل به فولاد می‌شود.

وی ادامه داد: تا چهار سال گذشته وارد کننده فولاد خام بودیم سال گذشته قریب به ۵ میلیون تن فولاد صادر کردیم و براساس اطلاعات امروز امیدواریم امسال بتوانیم ۸ میلیون تن فولاد صادر کنیم.  

نعمت زاده افزود: بنا بر وظایف اصلی و تاکید رهبری و رییس جمهوری و برنامه ششم توسعه باید کار فوق‌العاده‌ای در بخش توسعه معادن کشور  انجام می‌دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: شناسایی و اکتشاف منابع معدنی رو و زیر زمین در سطح حدود ۱۲ هزار کیلومتر مربع در سنگان خواف انجام شد که باید به بهره‌برداری برسد و برنامه تولید ۲۲ و نیم میلیون تن کنسانتره و ۹ و نیم میلیون تن گندله را در آینده در سنگان خواف خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: سیاست ما علی‌رغم  محدودیت‌های زیرساخت‌ها بر تولید گندله در مجاورت معادن سنگ آهن سنگان خواف است و به علت نبود آب کافی گندله تولیدی به فولاد نیشابور منتقل می‌شود.

نعمت زاده گفت: در خواف با محدودیت شدید آب مواجهیم، اما برای تولید ۱۷ میلیون تن کنسانتره باید آب فراهم شود و رایزنی‌هایی را با وزارت نیرو به انجام رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید سنگ آهن را در ابتدای دولت یازدهم ۶۳ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این مقدار امروز به ۷۵ میلیون تن رسیده است و بایستی تا پایان سال به ۱۰۰ میلیون تن افزایش یابد.  

وی تولید کنسانتره را در همین بازه زمانی ۲۸ میلیون تن اعلام کرد و عنوان کرد: این مقدار امروز به ۴۶ و نیم میلیون تن رسیده است و باید تا پایان سال به ۵۵ میلیون تن افزایش یابد.  

نعمت زاده تولید گندله را در ابتدای دولت یازدهم ۲۱ و نیم میلیون  دانست و خاطرنشان کرد: این مقدار امروز به ۳۹ و نیم میلیون تن رسیده است و باید تا پایان سال به ۴۵ میلیون تن افزایش یابد.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید آهن اسفنجی در ابتدای دولت یازدهم ۱۸.۷ میلیون تن بوده که این مقدار امروز به ۳۰ میلیون تن رسیده است و بایستی تا پایان سال به ۳۴ میلیون تن افزایش یابد.

او تولید شمش را در ابتدای دولت یازدهم ۲۳ و نیم میلیون تن اعلام کرد و افزود: این مقدار امروز به ۳۱ و نیم میلیون تن رسیده است و باید تا پایان سال به ۳۷ میلیون تن افزایش یابد.


انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x