[ad_1]

حسن رکنی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست تولید ۵۰ تنی شیر در واحد تولیدی زرین خوشه اراک افزود: سال گذشته ۳۰ نوع از تولیدات محصولات لبنی به میزان ۸۵۰ هزار تن از کشور به ۲۰ کشور جهان صادر شد که با توجه به تولید ۱۰ میلیون تن شیر در سالجاری، پیش بینی می شود ۲۵۰ هزار تن به صادرات محصولات لبنی کشور افزوده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی سرانه مصرف محصولات لبنی در سبد خانوار را ۱۲۰ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: افزایش سرانه مصرف محصولات لبنی به ۱۶۰ کیلوگرم، از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

رکنی گفت: هم اکنون زنجیره تولیدی در کشور وجود دارد که ضریب تبدیل غذایی در یکی از واحدهای تولید طیور کشور حدود یک و پنج دهم به یک کیلوگرم است که باید با بهره گیری از تجربه های واحدهای موفق، این مهم در سطح کشور گسترش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولید دامی یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران تا ۲ دهه گذشته یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات لبنی به شمار می رفت که هم اینک با بهره گیری از نژاد های برتر دام، تغییر روش پرورش و تغذیه مناسب تولید شیر به ازای هر راس دام به ۴۰ کیلوگرم افزایش یافته است و کشور به یکی از صادرکنندگان محصولات لبنی در منطقه تبدیل شده است.

رکنی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری کمبود آب در کشور افزود: هم اکنون ۳۶ درصد جمعیت و ۸۰ کشور دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند که اقتصاد ۲۲ درصد از این افراد به صورت مستقیم با تامین آب در ارتباط است.

بیشتر بخوانید :  پیشنهاد ارائه? تخفیف بلیت قطار برای اردوهای دانش‌آموزی

وی متوسط بارندگی دنیا را ۷۵۰ میلی متر عنوان کرد و گفت: هم اینک متوسط بارندگی در کشور حدود یک سوم جهان است که در چند سال اخیر این میزان بارندگی نیز تامین نشده است.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن جزء ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود ۹۰ درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاپیگیری شکایت مرسوله پستیتجهیزات اکتیو شبکه چیستتجهیزات پسیو شبکه چیستتجهیزات شبکه اسمارتتجهیزات شبکه صنعتیترخیص خودرو از پارکینگترخیص کالا بندر چابهارحمل بار قدسحمل بار هوایی سپیدبالحمل هوایی بار از چینحمل و نقل بین المللیحمل و نقل بین المللی کرمانحمل و نقل شهری چیستحمل و نقل کالا از چینخريد خانه امريكاخرید ابزار تاپ تولخرید ابزار شنودخرید از ebay در شیرازخرید اینترنتی از سایت علی باباخرید اینترنتی المان سرد کنندهخرید اینترنتی خودرو سایپاخرید اینترنتی کفشخرید پی پال کاناداخرید تجهیزات سمندخرید تجهیزات گلخانه ایخرید خدمت مشمولان خارج از کشورخرید خط تولید ام دی افخرید خط تولید شیلنگخرید خط تولید نوشابهخرید دلار برای بازی ساکر استارخرید دلار نتلرخرید قطعات از چینخرید لباس از ebayسایت امازون ویکیسکه و صرافی یارانسند حمل زمینیصرافی خیابان مطهریصرافی طاهری در تهرانفرایند ترخیص کالا از گمرکفروش تجهیزات قنادیقوانین گمرکی کره جنوبیقوانین گمرکی و مالیاتیقیمت ارز صرافی 365کارت بازرگانی ثبت ونکگرفتن وب مانیمعاونت حمل و نقل شهرداری منطقه 3واردات ابزار برشیواردات به ایرانواردات خودرو شرایطواردات خودرو قدیمی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها