[ad_1]

سید رضا نورانی، در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر واردات کیوی از نیوزیلند به ایران، اظهارداشت: ایران یکی از قطب های تولید کیوی درجهان است، وقتی کشوری تولیدکننده بزرگ یک محصول است نمی تواند واردکننده آن هم باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی اضافه کرد:چون نیوزیلند در نیم کره جنوبی قرار گرفته، فصل تولید کیوی آن با ایران شش ماه فاصله دارد و  در شش ماه از سال تولید کیوی ندارد، آنان قصد داشتند مراوداتی انجام دهند که بتوانند کیوی ایران را وارد و  با برند نیوزلند به کشورهای دیگر صادر کنند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران ادامه داد: درحال حاضر نیز چندین هیات ایتالیایی به ایران  آمده اند، کیوی می خرند،  به ایتالیا می برند و با برند خودشان صادر می کنند چون امسال وضعیت تولید این کشور در بحث کیوی مناسب نیست بنابراین این بحث فقط در مورد نیوزیلند مطرح نبوده است و شاید  این اتفاق رخ دهد که نیوزیلند هم بیاید و از ایران کیوی بخرد.

نورانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وقتی در پیک تولید قرار داریم و تولید در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، واردات یک دهن کجی است.

وی درباره اینکه کمیسیونر کشاورزی اروپا برنامه ایران برای واردات کیوی را قطعی خوانده و اعلام کرده این توافق نامه از فوریه سال گذشته به امضا رسیده است، افزود: چنین قراردادی، بی احترامی به تولیدکنندگان است.

نورانی در واکنش به پیشنهاد اروپایی ها برای صادرات میوه تازه به ایران در فصل غیرتولیدی کشورمان گفت: این بحث برای زمانی است که تولید ما کم باشد یا تولید نداشته باشیم، امسال وضعیت تولید اکثر میوه ها از جمله مرکبات و سیب مطلوب است و نیازی به واردات نداریم.

بیشتر بخوانید :  پرویزیان عضو اصلی هیات انتظامی بانک‌ها شد

وی ادامه داد: آیا مسئولان  برای صادرات میوه کاری انجام داده اند که حالا توافق نامه واردات امضا می کنند؛ واردات که کاری ندارد هر کسی می تواند آن را انجام دهد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: اگر تولید نباشد، اشتغال زایی نیست، ارز آوری نیست و اگر قرار است ارز نفتی را بدهند میوه وارد کنند و در مقابل تولیدکنندگان قرار بگیرند اقدام نادرستی است و باید جلوی آن را گرفت.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاپی پال چیهترخیص خودرو از دبیتعرفه حواله یوروثبت کارت بازرگانیثبت نام شرکت حمل و نقل بین المللیجذب ترخیص کارچگونگی خرید دلار از بانکحمل و نقل بین المللی ققنوسحمل و نقل دریایی کانتینرحمل و نقل کشورخدمات بار هوایی صبای هماخرید ابزار برقیخرید ابزار پیش ساختهخرید ابزار قنادیخرید اینترنتی کتاب 504خرید اینترنتی کفش اسپرتخرید اینترنتی ویبراتور زنانهخرید خدمت مشمولان خارج از کشورخرید خط تولید قطعات الکترونیکیخرید کالا از آمریکاخرید مستر کارت قابل شارژرهگیری مرسولات پستی تهرانسفارش خرید از چینشرکت تعاونی انبوه سازان مسکن حمل و نقل هوایی شیدهشرکت خرید از سایت های خارجیصادرات 807صادرات حناصرافی 369صرافی های منطقه 8 تهرانطریقه خرید از سایت های خارجیطریقه صادرات به عراقفروش خط تولید کناففروش یوان چینفریت بار به کلگریقرارداد ترخیص خودروقرارداد حمل و نقل هواییقیمت حمل کالا از چین به ایرانگمرک سلفچگانگمرک شهید رجاییگمرک گلستانماده 22 قانون حمل و نقلمجوز واردات تجهیزات پزشکیمستر کارت تهراننحوه ی خرید بسته اینترنتی رایتلنرخ بیت کوینهک حساب پی پالواردات پژو 407واردات خودروواردات خودرو ارس نوریواردات و صادرات خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها