به طوری که همه سازمان ها را پشت سر گذاشته است. سازمانی پیشرو شده  که در دنیا حرفی برای گفتن دارد. در میان گمرکات دنیا به لحاظ سرعت در نوآوری و هماهنگی حائز رتبه شده ودر میان دستگاههای اجرایی به لحاظ سرعت در کار پیشروترین . علاوه بر اینکه به کمک بودجه دولت آمده،خاری شده در چشم قاچاق چی های قدر.آمار کشفیات سه سال گذشته با یک دهه گذشته برابری می کند. ارقامی که همه را شگفت زده کرده است. همه این اتفاق ها در سایه یک اصلاحات ساختاری است. اصلاحاتی که می توان آن را انقلاب گمرکی خواند.
هنوز از آن روزها که مدیریت ریسک در گمرک سه مسیر قرمز، زرد و سبز داشت،زمان زیادی نمی گذرد. قرمز مربوط به بررسی فیزیکی محصولات بود، مسیر زرد بررسی اسناد و مسیر سبز به  این معنای بود که نیاز به کنترل ندارد.
حالا با اجرای طرح سامانه جامع گمرکی ،رنگ ها جای خود را به اعداد داده اند. مسیر یک، دو و سه. عددهایی که در مرحله بعد برای تجار مفاهیم آسان تری هم خواهد گرفت. به زودی هم قرار است آنچه که امروز در قالب سامانه جامع گمرکی با استفاده از یک سایت ثبت سفارش انجام شود، با آپ های ساده روی گوشی های موبایل بنشیند. به این ترتیب کار آنقدر آسان می شود که بازرگانان همزمان با خواندن گروههای مورد علاقه شان در تلگرام یا آپ های دیگر با سوئیچ کردن به آپ دیگر در  گوشی موبایل،به راحتی کالای مورد نظرشان را ثبت سفارش کنند و از همان طریق مسیر ورود و خروج کالایشان را ببینند. اتفاقی که هرگز تا پیش از این به ذهن کسی خطور نمی کرد.
 
رنگ هایی که عدد شدند
کار با سامانه جامع گمرکی برای بازرگانان بسیار ساده است. مسیری که قبلا سبز قدیم بود و تنها با کنترل‌های نامحسوس انجام می‌شد،به مسیر شماره یک تغییر شکل داده؛ کار کنترل نامحسوس از این مسیر با بررسی کارت های بازرگانی انجام می شود. بررسی اطلاعات از بازرسی کالا تا کارت بازرگانی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شوند. آنطور که بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر ۵۰ درصد اظهارنامه‌های گمرکی  در  این مسیر بررسی می شوند که در گذشته  فقط دو درصد ثبت سفارش ها در این مسیر انجام می شد .
زرد،جای عدد ۲ نشسته است؛این مسیر دوم است. در این مرحله از کار کنترل کامل و در عین حال بررسی انسانی اسناد و در عین حال بررسی انسانی فیزیکی کالا انجام می شود. اگرچه کنترل‌های الکترونیکی سر جایش هست ،اما تفاوت این تغییر با گذشته اینجاست که سرعت بالا رفته است. در این مسیر است که دست قاچاقچی ها به اصطلاح رو می شود. خیلی از کشف های مواد مخدر یا همان کانتینر هایی که سال قبل خبر کشف آنها منتشر شد،از این مسیر نمایان شد.
گمرک الکترونیک مقابل  آنها که کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف یا کارت های بازرگانی اجاره ای داشتند،درست همینجا ایستاد. البته این اتفاق در سایه هماهنگی با سازمان‌های نظارتی مرتبط، سبب شده تا کنترل‌های دقیق تر و اثربخش شود.هرچند که مسئولان گمرک می گویند،هنوز تا ۱۰۰ درصد آرمانی فاصله دارند،اما تحولات آنقدر سریع است که در کنار این سرعت ایرادات هم به سرعت در حال رفع شدن است. حتما آنهایی که دنبال دورزدن قانون ها هستند،دیگر راهی پیدا نمی کنند که قاچاق کنند یا از روش های غیرمعمول برای تجارت استفاده کنند،پس ابراز نارضایتی می کنند.
 
درآمدهایی که رکورد زد
سعید لیلاز کارشناس مسایل اقتصادی می گوید:« درآمدهای گمرکی با اصلاحاتی که در سه سال و نیم گذشته انجام شده، کمک بزرگی به بودجه عمومی دولت کرده که این عامل تحول بسیار بزرگی برای اقتصاد ایران بوده است. »
 
گمرک ایران در دولت یازدهم توانست رکورد درآمدهای گمرکی را بشکند و در سال ۱۳۹۵ بیشترین درآمد گمرکی را نسبت به سال‌های اخیر کسب کند،به طوری که عملکرد درآمدی گمرک در زمینه حقوق ورودی در سال گذشته بالغ بر ۱۸۱هزار میلیارد ریال شد.عددی که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۱ درصدی حکایت دارد.
 این مقدار درآمد با احتساب عوارض وصولی سایر سازمانها و مالیات بر ارزش افزوده به بیش از ۳۳۰ هزار میلیارد ریال می رسد.
به جز کمکی که  گمرک  به بودجه عمومی دولت کرده، صیانت از جامعه و اقتصاد کشور را هم همزمان پیش برده است. گمرک علاوه بر آسان سازی  تجارت، آرامشی در میان مردم ایجاد کرده که وقتی کالایی می‌خرند، خیال شان راحت است که استانداردهای لازم را دارد.چون می دانند، کالایی که گمرک ترخیص می کند، استانداردهای بهداشتی و ایمنی را پاس کرده است.

بیشتر بخوانید :  بانک صنعت ومعدن تاثیر بسیار زیادی در توسعه و ایجاد اشتغال خوزستان

 

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآدرس گمرک فرودگاه امام خمینیاداره گمرک به انگلیسیاداره گمرک خرمشهراداره گمرک غرب تهرانادرس گمرك غرب تهرانادرس گمرک فرودگاه اماماستخدام گمرک خرمشهراستخدام گمرک قشماستخدامی گمرک خرمشهراصطلاحات گمرکی به انگلیسیبازرسی گمرک فرودگاه امامپروانه گمرکی به انگلیسیترجمه گمرک به انگلیسیترخیص کار گمرک به انگلیسیتعرفه گمرک فرودگاه امام خمینیتعرفه گمرک قشمتعرفه گمرکی به انگلیسیحقوق ورودی گمرک چیسترئیس گمرک خرمشهرسامانه جامع الکترونیک گمرکسامانه جامع الکترونیکی گمرک ایرانسامانه جامع امور گمركيسامانه جامع امور گمرکیسامانه جامع امور گمرکی چیستسامانه جامع دور اظهاری گمرکسامانه جامع گمركسامانه جامع گمركيسامانه جامع گمرکسامانه جامع گمرک الکترونیکیسامانه جامع گمرک ایرانسامانه جامع گمرکیسامانه جامع گمرکی اظهارسامانه جامع گمرکی اظهار از راه دورسامانه جامع گمرکی ایرانسایت گمرک غرب تهرانسایت گمرک قشمسيستم جامع گمركسيستم جامع گمركيسیستم جامع گمرکسیستم جامع گمرک ایرانشماره تلفن گمرك فرودگاه امام خمينيعوارض گمرکی به انگلیسیقبض انبار گمرک به انگلیسیقوانین گمرک فرودگاه امامقوانین گمرک قشمگمرك خرمشهرگمرك غربگمرك غرب تهران تلفنگمرك فرودگاه امامگمرك قشمگمرک ایرانگمرک ایران آمارگمرک ایران استخدامگمرک ایران بخشنامهگمرک ایران بخشنامه هاگمرک ایران تعرفهگمرک ایران تعرفه واردات خودروگمرک ایران خیابان ولیعصرگمرک ایران قشمگمرک ایران نرخ ارزگمرک ایران و ترکیهگمرک بندر خرمشهرگمرک به انگلیسیگمرک بوشهرگمرک بوشهر اختلاسگمرک بوشهر استخدامگمرک بوشهر اعتصابگمرک بوشهر تلفنگمرک بوشهر خودروگمرک بوشهر عروسک انسان نماگمرک بوشهر ماشینگمرک بوشهر واردات خودروگمرک تهرانگمرک تهران آدرسگمرک تهران جنوبگمرک تهران خریدگمرک تهران دوچرخهگمرک تهران کاپوتاژگمرک تهران کجاستگمرک تهران کفشگمرک تهران موتورگمرک تهران ولیعصرگمرک چیستگمرک خرمشهرگمرک خرمشهر خودروگمرک خرمشهر ماشین اروندیگمرک غربگمرک غرب تهرانگمرک غرب تهران ادرسگمرک غرب تهران تلفنگمرک غرب تهران کاپوتاژگمرک غرب کاپوتاژگمرک غرب کشورگمرک غرب+ادرسگمرک فرودگاه امامگمرک فرودگاه امام تلفنگمرک فرودگاه قشمگمرک قشمگمرک منطقه آزاد قشمگمرکات بوشهرگمرکی خرمشهرگمرکی قشممدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینیمعنی گمرک به انگلیسینشانی گمرک غرب تهراننقشه گمرک غرب تهران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها