نماینده سورسینگ در چین ؛ وظایف و مزایای همکاری

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

نماینده-سورسینگ-

آنچه در این محتوا میخوانید😃

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به ۵ مورد از مزایای همکاری با نماینده سورسینگ و کارهایی که این دفاتر در چین انجام می دهد، اشاره کرده ایم.

چرا به نماینده سورسینگ در چین نیاز داریم؟

منبع یابی مواد اولیه، نیروی کار ماهر و تکنولوژی از پیش نیازهای راه اندازی هر گونه کار تولیدی محسوب می شود. اهمیت نماینده سورسینگ در وسعت های بیشتر و سطح جهان پر رنگ تر می شود. کارخانجات تولیدی و شرکت ها تا حد بسیار زیادی به کشورهای مقصد بین المللی متکی هستند که توسط شرکت های تأمین کننده منابع به آنها کمک می شود. امروزه حضور این شرکت ها در دنیای تجارت اهمیت ویژه ای دارد.

با توجه به تکنولوژی های پیشرفته در زمینه تولید و ساخت حجم زیادی از کالا، حتما باید به بازار جهانی دسترسی داشت تا کالاها را در آن به فروش رساند. همزمان با حرکت محصولات و کالاها، بخش خدمات رسانی نیز در میان کشورها شاهد رشد زیادی بوده است.

در حقیقت، بخش خدمات رسانی به عنوان یک مولد زایا و غالب در تمام اقتصادهای رشد کرده و در حال رشد ظاهر شده است. در نتیجه رشد این بخش، سفر اشخاص از یک نقطه به نقطه دیگر در سطح جهان نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: سرویس حمل هوایی اقتصادی از چین به ایران

افرادی که این وظیفه را بر عهده دارند، همگی نیروهای آموزش دیده با توانایی های مختلف هستند و شایستگی های متفاوتی دارند. متخصصان با تجربه، نیروی کار ماهر و تازه واردان با صلاحیت همگی در این حوزه فعالیت می کنند.

در ادامه به گام هایی اشاره می کنیم که نماینده سورسینگ آن ها را طی می کند:

  • انجام تحقیقات اولیه
  • ارزیابی فروشینده و بازار
  • انتخاب فروشنده و تامین کنندگان کالا
  • تصمیم گیری
  • ارزیابی عملکرد فروشنده و توجه به معیارهای ضروری
نماینده سورسینگ

۱. انجام تحقیقات اولیه

این مرحله که اولین کاری است که نماینده سورسینگ انجام می دهد، شامل تصمیم گیری درباره فعالیت های اولیه، تشخیص نیازهای مشتری و شناسایی رقبا می باشد. انجام تحقیقات اولیه به شما به عنوان یک نماینده سورسینگ کمک می کند که اهداف تجاری و موقعیت فعلی در بازار را تشخیص دهید.

خریدار و همکار سورسینگ او باید یک برنامه تجاری را طرح کند تا با کمک آن، کارایی سیستم معیار و استراتژی اولیه کار مشخص شود.

انجام تحقیقات اولیه

۲. نماینده سورسینگ : ارزیابی فروشنده و بازار

نماینده سورسینگ که خدمات سورسینگ در سطح بین الملل را پیشنهاد می کند، به شما کمک می کند تا فروشنده مورد نظر را انتخاب کنید. زمانی که یک لیست از شرایط و ضوابط مد نظر خود داشته باشید، می توانید بعدا در استراتژی سورسینگ تغییراتی ایجاد کرده و هزینه نهایی را مشخص کنید.

بیشتر بخوانید: تائوبائو: ۱۰ حقیقت که باید در مورد فروشگاه اینترنتی چینی تائوبائو بدانید

اگر فرض کنیم که در حال حاضر درباره مشتریان و جنبه های بازار اطلاعات کافی در اختیار دارید، می توانید مزایای اقتصادی و فنی پروژه را مشخص کرده و اول از همه به این سئوال پاسخ دهید که آیا با این اوصاف، می خواهید از یک منبع خارجی کالاهای خود را تامین کنید یا خیر.

نماینده سورسینگ ارزیابی بازار

۳. انتخاب فروشنده و تامین کنندگان کالا

یک درخواست نامه آماده کنید و در آن تمام اطلاعاتی که می خواهید به دست آورید را ذکر کنید. سپس آن را برای فروشنده انتخاب شده ارسال کنید. پس از این که فروشنده تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان گذاشت، می توانید برای بار دیگر لیست فروشندگان یا تامین کنندگان کالا را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: واردات از چین : ۴ گام مهم که باید به آن ها توجه کنید

بعد از انتخاب فروشنده، درباره قیمت با او صحبت کرده و بررسی کنید که در آخر چه مقدار از پول تان باقی مانده است.

انتخاب فروشنده و نماینده سورسینگ

۴. تصمیم گیری

در این مرحله باید میزان عملکرد هر کدام از فروشنده ها را آنالیز کنید. نماینده سورسینگ به بخشی از تیم اجرایی شما ملحق خواهد شد که درباره منابع، تدارکات به اشتراک گذاشته شده و آرایش های لوژیستیکی در آن تصمیم گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: حمل دریایی از چین: صفر تا صد حمل و نقل دریایی محموله از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

به جای این که تنها بر روی عملکرد یک فروشنده یا تامین کننده تمرکز کنید، باید همزمان چند فروشنده را زیر نظر داشته باشید.

۵. ارزیابی عملکرد فروشنده و توجه به معیارهای ضروری

علاوه بر این که شرکت ارائه دهنده خدمات سورسینگ بین المللی میزان عملکرد را بررسی کرده و گزارش می دهد، باید خودتان هم بررسی های لازم را انجام دهید. انجام این کار کمک می کند تا کالاهای ارسالی فروشنده را با پیش نیازهای مد نظر خود مقایسه کرده و ببینید که به آن ها توجه شده یا خیر.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل زمینی: FTL و LTL و دیگر اطلاعات جامع مخصوص مبتدی ها {۲۰۲۱}

نکته دیگری که باید بررسی کنید این است که ببینید فروشنده یا تامین کننده کالا از ضوابط کیفی و ایمنی شما پیروی کرده است یا خیر.

ارزیابی عملکرد فروشنده

مزایای همکاری با نماینده سورسینگ

از جمله مزایای همکاری با نماینده سورسینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نماینده سورسینگ در حقیقت نماینده خریدار، و نه فروشنده، می باشد. در نتیجه شما با یک نماینده بومی همکاری می کنید که نماینده شرکت تجاری تان به حساب می آید.
  2. شرکت سورسینگ به شما در پیدا کردن فروشندگان یا تامین کنندگان و کارخانه های قابل اعتماد که تجربه کافی در تولید کالاهای خاص دارند، کمک می کند.
  3. نمایندگان خرید کمک می کنند تا کالاهای مورد نیاز را با قیمت به صرفه خریداری کنید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی بابت خرج های پنهان وجود نخواهد داشت.
  4. یکی دیگر از مزایای نماینده سورسینگ و همکاری با این اشخاص، تسلط آن ها به زبان بومی چین است. این اشخاص به سادگی می توانند به زبان بومی ارتباط برقرار کنند. از این رو پیام مشتری را به فروشنده و دیگر ادارات دولتی می رسانند.
  5. تمام کارهای شرکت تجاری یا کسب و کارتان را از سمت شما انجام می دهند و کیفیت را ارزیابی می کنند.
  6. بیشتر نمایندگان سورسینگ که در چین مشغول به فعالیت هستند، طبق کمیسیون فعالیت می کنند و هزینه فروشنده را از جانب شما پرداخت می کنند.
  7. نماینده سورسینگ از جانب شما درباره قیمت و مسائل دیگر مذاکره می کند.

متخصصان و کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در این زمینه تجربه دارند و می توانند تمام این کارها را برای تان انجام دهند.

نتیجه گیری

همان طور که در قسمت اصلی مقاله نیز گفته شد، همکاری با نمایندگان سورسینگ مساوی با آسان شدن کار و وظایف مشتری می باشد. این اشخاص که در چین حضور دارند، به زبان بومی این کشور مسلط هستند و می توانند درباره قیمت و مسائل دیگر با فروشندگان و تامین کنندگان کالا مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: واردات از چین: FOB، CIF یا EXW کدام ترم حمل را انتخاب کنید؟

درباره گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x