[ad_1]

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید به دلیل شرایط رکود در بازار سرمایه بخش زیادی از بانک‌ها که نهادهای فعال در اقتصاد هستند نمادهای شان در بورس متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، ‌علی سنگینیان در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که امروز ۲۰ تیر ماه برگزار شد درباره آخرین تحولات بازار سرمایه اظهار کرد: شرایط بازار سرمایه در سه – چهار سال گذشته تقریبا روند خنثی داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ میانگین معاملات ۳۰۰ میلیارد تومان در روز بود که این رقم در سه ماه اول سال ۱۳۹۶ به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است، این وضعیت نشان می‌دهد که بازار از نقدشوندگی کافی برخوردار نیست و معاملات با مشکل روبرو است.

 رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی عنوان کرد: ‌به نظر می‌رسد مشکل در جایی است که مقام ناظری که باید نقش داور را داشته باشد خودش در زمین بازی می‌کند و باعث می‌شود نقش نظارتی‌اش از بین برود. گاهی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری محدودیت اعمال می‌شود و شرکت‌ها سعی می‌کنند پذیرش بگیرند و تامین مالی کنند ولی مقام ناظر جلوی عرضه اولیه را می‌گیرد. هیچ جای دنیا چنین نیست که مقام ناظر چنین نقشی را ایفا کند.  

سنگینیان ادامه داد: حدود ۵۰ درصد قوائد معاملاتی متوقف است و از این لحاظ بورس ما یکی از محدودترین بورس‌هاست. اگر بازاری در دنیا دچار رکود و حباب شود خیلی زود به حالت عادی بازگرمی گردداما در بازار سرمایه ما رکود طولانی می‌شود. همه این موارد باعث شده است که اعتماد نسبت به بازار سرمایه از بین بود که این آسیب برای اقتصاد کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  بازی تکراری خودروسازان و وزیری که فقط به سوالات آسان پاسخ می‌دهد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

وی تصریح کرد: بانک‌ها به عنوان نهادهای فعال در اقتصاد کشور خودشان نیاز دارند که افزایش سرمایه داشته باشند ولی بخش زیادی از بانک‌های ما نمادهای‌شان متوقف است و مشکلاتی برای شان ایجاد شده است. به طور کلی انتخاب رئیس سازمان بورس برای بخش خصوصی باید مهم‌تر از انتخاب رئیس کل بانک مرکزی باشد چون بورس برای بخش خصوصی کارکرد بیشتری دارد و لذا باید توجه ویژه ای به آن شود.  

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش هک پی پالاتاق بازرگانی عضویتاتاق بازرگانی مشترک ایران و عراقاتاق بازرگانی یعنی چیانتقال پول به چينپژوهشکده حمل و نقل هواییپست سریع Tpgپوکر وب مانیتجهیزات حفاظتی شبکه توزیعتجهیزات شبکه دست دومتجهیزات شبکه هواییترخيص كالا از تركيهترخیص خودرو تصادفی از پارکینگترخیص کالا در گمرکحسابداری ترخیص کالاحمل بار راه آهنحمل بار غربحمل نقل هواییحمل و نقل ایرانحمل و نقل بین المللی دور روحمل و نقل خط صباحمل و نقل هواييخرید ابزار تایم ال90خرید از ebayخرید اینترنت 512 ایرانسلخرید اینترنتی 111خرید اینترنتی گوشیخرید تجهیزات هواشناسیخرید و فروش خط تولیددرباره ی صرافیراهنمای ترخیص کالا از گمرکروش خرید کالا از خارجشرایط واردات خودرو به صورت شخصیصاحب سایت ایبیصادرات چمدانیصادرات ذوب آهن اصفهانصادرات شباصرافی سلامتفریت بار به سوئدقوانین گمرک برای واردات خودروقوانین گمرکی آمریکاکارت بازرگانی طلاییکارت بازرگانی منطقه آزاد اروندکارگو فرودگاه امامگمرک چابهارهزینه پست بین المللیواردات المانيا من النفطواردات حبوباتواردات خودرو فرزندان شهداواردات و صادرات ترکیه

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها