[ad_1]

به گزارش تراز ،با جایگزین شدن نفت آمریکا و عراق به جای نفت ایران در هند ایران مسیر تانکر‌های خود را از جنوب شرقی آسیا به اروپا تغییر داد.
براساس آمار‌های رسمی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر، با ۲ دلار و ۲ سنت افزایش به ۵۷ دلار در هر بشکه رسید.
همچنین ارزش نفت خام سنگین ایران نیز به ۵۴ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته قبل از آن، یک دلار و ۴۹ سنت افزایش نشان می‌دهد.
با این حساب میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون، ۴۹ دلار و ۶۶ سنت برای هر بشکه بوده است.
کارشناسان بازار انرژی معتقدند افزایش تولید شیل اویل و مشوق‌های تولید از جمله صادرات نفت آمریکا موجب شده است تا تولید شیل اویل‌ها در آمریکا بالارود و این روند موجب شده است تا قیمت نفت برای سال آتی میلادی نیز در همین حدود باقی بماند.
از سوی دیگر آمریکایی‌ها که تا چند سال گذشته فقط به دنبال بالابردن ذخایر استراتژیک خود بودند اکنون فضا را برای صادرات نفت باز دیدند و از این جهت نفت خود را روانه بازار‌های آسیایی کردند تا فضا را برای بازار‌های نفت دیگر کشور‌های منطقه غرب آسیا محدود کنند.
در حال حاضر کشور‌های چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و برخی از کشور‌های اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه، هلند، یونان، اسپانیا و ترکیه در فهرست خریداران نفت خام و میعانات گازی ایران جای دارند که صادرات ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای نفت و میعانات گازی ایران بین این کشور‌ها تقسیم می‌شود.
بر اساس برآورد‌های صورت گرفته چین و هند بزرگترین مشتریان نفت خام ایران هستند که بیش از یک میلیون بشکه از ایران نفت خریداری می‌کنند، با این حال هند به دلایل سیاسی خرید نفت خود را از ایران کاهش داده است.
حجم صادرات نفت ایران به هند در ماه اوت در مقایسه با ژوئیه ۱۶۷ هزار بشکه در روز کاهش یافته و همزمان با این کاهش فروش نفت ایران به فرانسه و ایتالیا در ماه اوت در مجموع افزایشی ۱۰۰ هزار بشکه‌ای در روز را تجربه کرده است.
در ماه اوت ایران به طور متوسط روزانه ۱۶۰ هزار بشکه نفت به ایتالیا و ۱۳۳ هزار بشکه نفت به فرانسه صادر کرد که با احتساب افزایش فروش نفت به ترکیه و تبدیل به بزرگترین تامین کننده نفت این کشور عملا نفت ایران به جای هند به سمت کشور‌های اروپایی رفته است.
ایران در ماه سپتامبر حدود ۴۳۰ هزار بشکه میعانات گازی به مقاصد آسیایی صادر کرد که کره جنوبی با توجه به اینکه میزبان نیمی از میعانات گازی ایران بود بزرگترین مشتری میعانات گازی ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید :  رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲.۷ درصد افزایش می یابد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها3 در هزار سهم اتاق بازرگانیارسال حواله چینانتقال پول به دانمارکانتقال پول به كارت ديگرانتقال پول به کارت سپهبانک صادرات 615بیت کوین درامدبیت کوین فروشپشتیبانی کارت بازرگانیپی پال بیزینستجهیزات شبکه برندرکسترخیص کار پارچهترخیص کاران گمرکثبت نام آزمون حمل و نقل بین المللیحمل بار غربحمل بار هوایی سپیدبالحمل و نقل بین المللی پرسحمل و نقل در منطقه 6حمل و نقل دریایی خزرحمل و نقل زعفرانحمل و نقل فجر جهادحواله اسکریلخرید اینترنتی حلقه ازدواجخرید اینترنتی گوشیخرید اینترنتی لباس از چینخرید اینترنتی لیزر 7 کیلومتریخرید اینترنتی هارد اکسترنالخرید تبلت از سایت های خارجیخرید تجهیزات سگخرید کالا از چینخرید مکمل از آمریکاراهنمای خرید از سایت خارجیشرکت حمل و نقل بین المللی همراهان شبصادرات المغرب 2014طرح واردات خودروطناب حمل بارفروش ابزار و یراق آلاتفروش تجهیزات قارچفروش خط تولید لنت ترمزفروش خط تولید لوله پلی اتیلنکد رهگیری مرسولات اداره پستکسب بیت کوین با نرم افزارنحوه خرید از سایت آمازوننرخ دلار صرافی 365واردات از چین Dhlواردات چه خودروهایی آزاد استواردات دارو و تجهیزات پزشکیواردات روغنواردات کامپیوتر از دبیواردات و صادرات کالا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها