[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، تا چند سال قبل  میزان اشتغال بخش خدمات ۱۰۰تا۲۰۰شغل بود اما اکنون با توجه به گسترش فضای مجازی و ظرفیت های جدیدی که در بخش خدمات ایجاد شده است تعداد مشاغل این بخش افزایش یافته است.

با وجود آنکه امروز مشاغل خدماتی به بالاترین سهم اشتغال در بازار کار رسیده و جذابیت کسب و کارهای خدماتی، بسیاری از جویندگان کار را به این نوع مشاغل علاقه‌مند کرده است اما کارشناسان معتقدند بدون همراهی بخش‌های صنعت و کشاورزی، توسعه اشتغال در بخش خدمات به ایجاد یک بازار کار متعادل منجر نخواهد شد.

طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران نسبت شاغلان بخش خدمات در مناطق شهری در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به روستایی، ۲.۵ برابر و در بخش صنعت ۹ واحد درصد بیشتر است.

این سهم در مناطق روستایی در بخش خدمات برای فصل بهار ۱۳۹۷، حدود ۲۳.۸ درصد بوده که نسبت به فصل بهار ده سال پیش (سال ۱۳۸۷)، حدود ۴.۷ واحد درصد و همچنین سهم بخش صنعت برای فصل بهار ۱۳۹۷ حدود ۲۴.۷ بوده که نسبت به فصل بهار ده سال پیش، ۰.۹ واحد درصد افزایش یافته است.

سهم شاغلان شهری بخش خدمات در فصل بهار ۱۳۹۷،  حدو د۶۰.۱ درصد و بخش صنعت ۳۳.۷ درصد بوده است. براساس نتایج طرح آماری نیروی کار مرکز آمار ایران در بهار ۱۳۹۷، سهم شاغلان بخش خدمات نسبت به فصل بهار ده سال پیش (سال۱۳۸۷، یعنی ۵۹.۶ درصد)،  ۰.۵ واحد درصد افزایش و سهم شاغلان شهری بخش صنعت نسبت به فصل بهار ده سال پیش، ۰.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید :  شورای‌امنیت تحریم نفتی لیبی را تمدید کرد

 انتهای پیام/

 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها