[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محمدجواد آذری جهرمی در نشست بررسی دستاوردهای دولت الکترونیک و پیشرفت های آن، از مجلس و کمیسیون صنایع که برای پیشرفت دولت الکترونیک با دولت همکاری کرده اند، تشکر کرد و گفت: ادامه دادن به شیوه های سنتی برای اداره کشور هزینه بر بوده و به شکاف با سایر کشورها دامن می زند که اجرای دولت الکترونیک هزینه ها را کاهش داده و سبب کاهش فشار اقتصادی و مدیریت هزینه ها می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از ساعت ۸ صبح امروز تا ساعت ۱۱ حدود ۱۵۱ هزار نفر برای ثبت نام کارت سوخت مراجعه کرده اند، افزود: این تعداد بالا نشان دهنده اعتماد مردم به خدمات رسانی الکترونیکی است که کشور از این محل حدود ۳۳۰ میلیارد تومان با صدور کارت سوخت صرفه جویی می کند.

دولت الکترونیک امروز به لحاظ زیرساختی پیشرفت خوبی داشته است

طبق گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی با تاکید بر اینکه مقصود از اجرای دولت الکترونیک تنها وزارت ارتباطات و قوه مجریه نیست، ادامه داد:  خارج از مجموعه دولت تمامی نهادها باید برای اجرای دولت الکترونیک همکاری کنند تا از این طریق شفافیت ایجاد، هزینه ها کاهش و از فساد جلوگیری شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اجرای دولت الکترونیک تاکید کرده اند، اظهار داشت: دولت الکترونیک امروز به لحاظ زیرساختی پیشرفت خوبی داشته است که امیدواریم بتوان از ظرفیت شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه برای اجرای کامل آن بهره برد.

وزیر ارتباطات در خصوص روش سوخت‌گیری با استفاده از کارت بانکی گفت:۵۵ درصد نازل‌ها در پمپ بنزین‌ها به سیستم‌های متمرکز ما متصل شده‌اند و ۴۵ درصد نازل‌ها به دستگاه‌های POS متصل هستند. بانک مرکزی به PSP‌ها دستورالعملی داده که بر مبنای آن دستگاه‌های پرداخت POS باید آپدیت شوند. همه دستگاه‌ها که به صورت متمرکز در جایگاه های سوخت قرار دارند به نازل‌ها متصل شده و بروز رسانی و آپدیت نیز شده‌اند.

بیشتر بخوانید :  افزایش 3 تا 4 برابری برخی برندهای سیگار

آذری جهرمی تاکید کرد: به محض ثبت‌نام کاربر برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، بانک مرکزی به بانک دارنده کارت دستور می‌دهد تا کیف پول الکترونیکی داخل کارت ایجاد شود و امکان پرداخت مبلغ سوخت از طریق کارت بانکی دارنده کارت سوخت فراهم شود. وی همچنین اشاره کرد که وزارت ارتباطات، وزارت نفت، بانک مرکزی، ناجا و ثبت احوال در این فرایند مشارکت داشته‌اند.

سیکل واردات تلفن همراه معیوب شده است

وی با تاکید بر اینکه سیکل واردات تلفن همراه معیوب شده است، افزود: هزینه ریجستری ۳۰ میلیارد تومان بوده و این اقدام تنها با اتصال ۴ دستگاه به یکدیگر صورت گرفته، اما عده ای پشت پرده می خواهند طرح ریجستری را زمین بزنند، چرا که با طرح ریجستری جلوی قاچاق گرفته و شفافیت ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از ۵۱ درصد مردم ایران با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک سرشماری شد، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تعداد بازماندگان از تحصیل را ۸۰۰ هزار نفر اعلام می کرد، اما بررسی ها نشان داد که ۱۳۶ هزار نفر بازمانده از تحصیل هستند که با کمک سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حدود ۷ هزار نفر به تحصیل بازگردانده شدند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها