[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون با حضور روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، نمایندگان بانک ها و سازمان برنامه و بودجه عملکرد دستگاه ها در ارتباط با اجرای مصوبه مجلس در خصوص اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش های اخذ شده که در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت، بخش زیادی از منابع مربوط به مصوبه مجلس در خصوص اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی با وجود تکلیف قانونی جذب و عملیاتی نشده و گزارشات از این موضوع حکایت دارد که حتی با لحاظ نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی میزان پرداختی ها در این رابطه ۳۰ درصد تعهداتی است که باید صورت می گرفت که این غیرقابل قبول است.

انتقاد از میزان جذب منابع برای اشتغالزایی در روستاها

وی در ادامه افزود: مجموع پرداخت ها در ارتباط با مصوبه مجلس درخصوص اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی، براساس نرخ ارز در سامانه نیما که ۵۰ درصد آن عملیاتی نشده، به این صورت است که اعداد تعهد در این رابطه ۹ هزار میلیارد تومان از سهم صندوق توسعه و ۹ هزار میلیارد تومان از سهم بانک ها می شود که با احتساب موارد مذکور، میزان جذب منابع حدود ۲۰ درصد است.

پورابراهیمی در این رابطه بیان کرد: در جلسه کمیسیون اقتصادی مشکلات مربوط به تاثیر رشد نرخ تورم در اجرای طرح ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد چند اقدام عملیاتی انجام شود. سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد امام به دلیل ارائه تضمین ها به بانک ها باید تا یک ماه آینده تعهداتشان اجرایی شود.

بیشتر بخوانید :  تسهیلات 7 میلیاردی بانک کارآفرین به یکی از سهامداران خود

وی تصریح کرد: تا پایان آبان ماه نشست بعدی کمیسیون اقتصادی درباره روند اجرای مصوبه مجلس در خصوص اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی برگزار می شود و گزارش ها براساس برش های استانی و برش های مربوط به بخش های مختلف براساس تفکیک بانک ها به کمیسیون اقتصادی ارائه می شود تا این کمیسیون موضوع را ارزیابی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم روند جذب منابع و ایجاد اشتغال روستایی با توجه به قانونگذاری که در سال گذشته انجام شده، سرعت یابد و تلاش می شود تا سقف ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم شود.

اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای اشتغالزایی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: مشکلات مربوط به تضامین در رابطه با مصوبه مجلس درخصوص اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی مورد رسیدگی قرار گرفته شده و دستگاه ها مانند کمیته امداد تضمین کلی ارائه کرده، بنابراین ریسک متوجه این موضوع نیست، نکته دیگر این ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز اعلام آمادگی کرده تا تعهدات مربوطه در رابطه با اشتغالزایی روستایی را انجام دهد.

حضور وزرای پیشنهادی کار و صنعت در کمیسیون اقتصادی 

پورابراهیمی افزود: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در کمیسیون برنامه های خود را برای تصدی سمت وزارت تشریح کرده و نقطه نظرات اعضای کمیسیون نیز مطرح شد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها