[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته ستاد تنظیم بازار بر اساس مصوبه‌ای اعلام کرد که از اول آذرماه قیمت انواع نان بدون تغییر قیمت آرد و همچنین با ثبات وزن چانه ۱۵ درصد افزایش می‌یابد؛ اما درباره چگونگی اجرای این مصوبه و جزئیات دقیق آن تا مدتی توضیحات دقیقی ارائه نشده و حتی از سوی رئیس اتاق اصناف این موضوع به روز شنبه یعنی چهارم آذرماه موکول شد.

البته در همان زمان بر اساس تاکیدهای ستاد تنظیم بازار، اتاق اصناف که در شهر تهران متولی قیمت‌گذاری نان محسوب می‌شود، روی سایت خود مصوبه‌ای را قرار داد و این گونه اعلام کرد که از روز اول آذرماه قیمت انواع نان دستخوش افزایش ۱۵ درصدی خواهد شد. حتی در پیگیری‌های ایسنا و اعلام این که اکنون برخی نانوایی‌ها تخلف کرده و نان را با افزایش حتی بیش از ۱۵ درصدی به دست مشتریان می‌رسانند، نکته‌ای اعلام نشد و پس از آن در رسانه‌ها این گونه مطرح شد که افزایش قیمت نان در شهر تهران تا روز شنبه چهار آذرماه به تعویق افتاده تا در این مدت مصوبه اتاق اصناف درباره قیمت انواع نان‌ها به نانوایی‌ها برسد.

البته در روزهای گذشته و از روز چهارشنبه اغلب نانوایی‌ها در مناطق مختلف تهران بر اساس قیمت‌های جدید نان فروختند و حتی گاه پا را از این قیمت‌ها فراتر گذاشتند. در نهایت هنوز ساعاتی از روز شنبه نگذشته بود که از سوی مسئولان اتاق اصناف اعلام شد بنا به اعلام رییس‌ جمهوری قرار شده که افزایش قیمت نان تا تشکیل جلسه ستاد آرد و نان به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید :  سقوط ارزش سهام شرکت‌های تنباکو

البته درباره زمان برگزاری این جلسه هنوز توضیحی ارائه و تاریخی اعلام نشده است؛ اما علی فاضلی – رییس اتاق اصناف – در گفت‌وگو با ایسنا تعیین قیمت نان را به جلسه‌ هفته آینده موکول کرد.

حال سوال است که در شهری مانند تهران با جمعیت بالای خود اگر هر قرص نان حتی ۵۰ تومان هم گران‌تر فروخته شده باشد در نهایت مبلغ قابل توجهی از جیب مردم رفته است. البته در این باره مسئول نظارت بر بازرسی اتاق اصناف تاکید کرده که از روز چهارشنبه به بعد هیچ یک از مردم انتقادی نسبت به گران‌فروشی نان مطرح نکرده‌اند.

حسین درودیان گفت:‌ البته نانوایی‌های آزادپز از ابتدا هم نرخ نداشتند اما نانوایی‌های دولتی از روز شنبه مجاز به افزایش قیمت بوده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد مردم هزینه‌هایی فراتر از رقم‌های اعلام شده را پرداخت کرده‌اند پس تکلیف این پول‌ها چه می‌شود؟ گفت: اگر در این مدت فردی تماس می‌گرفت و گزارشی مبنی بر گرانفروشی نان به ما اعلام می‌کرد، ما مسئله را پیگیری می‌کردیم. ضمن اینکه ۱۲۴ نیز بحث‌هایی که از سوی مردم مطرح می‌شود را به ما ارجاع می‌دهد و اعلام می‌کند.

مسئول نظارت بر بازرسی اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که آیا اتاق اصناف موظف نیست در مقطعی که قیمت نان دارای اما و اگر بسیار است بر چگونگی فعالیت نانوایی‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشد؟ گفت: بازرسان در روزهای گذشته نیز مشغول بوده‌اند اما باید توجه داشت که بازرسان اتاق اصناف مسئول رسیدگی به بخش‌های مختلف هستند و در این روزها علاوه بر بحث نان موضوع مرغ، میوه، پوشاک و تمامی اقلام مصرفی دیگر نیز در دستور کار بوده است.

بیشتر بخوانید :  تایر خودرویی که اکسیژن تولید می‌کند‍!

درودیان در پایان اظهار کرد: البته همکاران ما در این مدت مشغول بازرسی بوده‌اند و ممکن است در این بازرسی‌ها در حوزه نانوایی هم به تخلفاتی برخورد کرده باشند اما هنوز این گزارش‌ها به دست ما نرسیده و معمولا برای دریافت آنها ۴۸ ساعت زمان لازم است، چراکه واحدهای بازرسی ما به شش واحد تقسیم می‌شوند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به حساب دیگر اینترنتیانتقال پول به کارت بانک ملتپی پال 24پی پال تبریزپی پال صرافی سفتهپی پال فوریتبدیل ریال به وب مانیترخیص ذرتترخیص کار مرز شلمچهترخیص لباس از گمرک بازرگانثبت نام گمرک بوشهرحمل و نقل چند وجهیخرید اینترنتی 0902خرید اینترنتی ذرت دون کنخرید اینترنتی صنایع دستی چوبیخرید اینترنتی قرص سیانورخرید پارکت از چینخرید چینی پردیس کاشانخرید خط تولید دمپاییخرید خط تولید ظروف یکبار مصرفخرید کیف دلاررهگیری مرسوله پستی گواهینامه رانندگیسودآورترین واردات از چینشرکت حمل و نقل دریایی از چینشلوار کارگوصادرات رب گوجه به عراقصادرات غنچه گل محمدیصادرات و واردات ایرانصادرات و واردات چیستصرافی فرودگاه امام خمینیصرافی وبمانیضريبة ترخيص السيارات فى مصر 2015طرفه واردات خودروطریقه واردات از دبیفرم د برای کارت بازرگانیفروش خط تولید چوب پلاستفروش رک و تجهیزات شبکهفلوچارت ترخیص کالا از گمرکقوانین گمرک هواییقوانین واردات گمرککارگو اماراتگمرك زنجانگمرک سرو ارومیهمستر کارت اصفهانمشکلات وب مانیواردات خودرو 1394واردات سگ به ایرانواردات نارنگی پاکستانیواردات نوشابه انرژی زاوب مانی اندروید

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها