[ad_1]

علی‌اکبر مهرفرد، درباره اینکه دلیل افزایش ۴۰ درصدی واردات برنج در هفت ماهه سال جاری به کشور چیست و وزارت جهاد کشاورزی چه تدابیری برای ماه‌های بعدی سال در نظر گرفته است؟ اظهار داشت: دلایل افزایش واردات این بوده که واردات غیررسمی کنترل شده و ما در ماه‌های بعدی سال، بازار را کنترل و پایش می‌کنیم که در این زمینه کنترل نامحسوس واردات، کنترل برنج داخلی و حمایت از تولید داخل مورد توجه قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر نیز در فصل ممنوعیت واردات برنج به سر می‌بریم.

مهرفرد با بیان اینکه در زمینه برنج آسیب‌پذیری‌های زیادی داریم، گفت: یکی از این مسائل، اختلاس برنج‌های داخلی و خارجی توسط افراد سودجو است که این مسئله به تولید داخل ضربه می‌زند.

وی درباره قاچاق برنج به کشور افزود: اطلاع دقیقی از این مسئله ندارم و باید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این زمینه اظهارنظر کند، اما ما کشفیاتی در این زمینه داشته‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به واردات میوه به کشور گفت: ما واردات میوه نداریم، در این زمینه تعاونی‌های گیلان و مازندران با یک شرکت نیوزیلندی جهت توسعه بازار کیوی تفاهمنامه‌ای امضا کرده و تاکنون وارداتی انجام نشده است.

مهرفرد درباره وضعیت تولید سیب درختی با بیان اینکه تولید این محصول در کشور مناسب بوده است، گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی از حدود یک ماه پیش خرید تضمینی سیب درختی درجه سه به قیمت ۳۵۰ تا ۳۶۰ را آغاز کرده است؛ ضمن اینکه برای حمایت از صادرات سیب به واردکنندگان موز، تسهیلات و مشوق‌های صادراتی به منظور صادرات سیب اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید :  جهانگیری به صالحی نامه نوشت

وی در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر کاهش ۸۰ درصدی صادرات سیب در سال جاری گفت: سال گذشته سال ناآور سیب بود و ما در چند ماهه نخست امسال، سیبی نداشتیم که صادر کنیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره صادرات فله محصولات و اصلاح این مسئله در صنایع تبدیلی اظهار داشت: بسته‌بندی یکی از بخش‌های مهمی است که فراتر از این مسائل است و از همان ابتدا که یک محصول تولید می‌شود، رعایت موارد بهداشتی در بخش تولید، برداشت، انتقال و بسته‌بندی آن لازم است.

به گفته مهرفرد، یکی از مشکلاتی که ما در این زمینه داریم، در حوزه بسته‌بندی میوه و سبزیجات است که باید بتوانیم آنها را به صورت مناسب عرضه کنیم تا میزان ضایعات کمتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث غذا در دنیا بحث مهمی است، گفت: به این دلیل که جمعیت دنیا رو به گسترش است و پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای غذا نیز افزایش پیدا کند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، در منطقه ما نیز بازارهایی مثل بازار عراق، آسیای میانه، افغانستان، روسیه و … در حال توسعه است.

مهرفرد با تأکید بر اینکه امروزه اهمیت مسئله بهداشت و سلامت غذا روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: این مسئله از نظر باقی‌مانده سموم، آلاینده‌ها، آفلاتوکسین‌ها و … اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مبادله کالا از این پس در دنیا به شکلی نیست که ما به سادگی محصولی را تهیه کنیم و به هر جا که می‌خواهیم بفرستیم، تصریح کرد: از همان ابتدای تولید مسائلی مانند مکان، نحوه و فرآیند تولید مهم است.

بیشتر بخوانید :  اقتصاد اشتراکی در شرایط تحریم مانع هدر رفت منابع می شود

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تقاضا برای غذا در منطقه ما با توجه به شرایط جدید سیاسی و تغییرات ذائقه‌ها رو به افزایش است، گفت: در اطراف کشور ما به ویژه شمال اطراف آن، می‌توانیم به یک بازار ۵۰۰ میلیون نفری دسترسی داشته باشیم.

مهرفرد با تأکید بر اهمیت غذای حلال در تجارت بین‌الملل خطاب به تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی (سوسیس و کالباس) توصیه کرد: اولین بحث در این صنعت آن است که اعتمادسازی انجام شود. بسیاری از مردم عنوان می‌کنند ما این محصولات را مصرف نمی‌کنیم چون نمی‌دانیم در تولید آنها از چه چیزهایی استفاده می‌شود؛ ضمن اینکه برندهای مهم باید صادرات‌گرا باشند و با استانداردهای مورد قبول دنیا خودشان را تطبیق دهند تا امکان صادرات برایشان فراهم شود.

به گفته وی، دولت فقط باید کار نظارت و سیاستگذاری را انجام دهد و همه وظایف تشکل‌ها منتقل شوند که لازمه این امر آن است که تشکل‌ها توانایی مدیریت امور را داشته باشند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاافتتاح حساب پی پال رایگانانجمن حمل ونقل زمینیترخیص کار مواد غذاییترخیص کاران خودروترخیص کالا از گمرک ترکیهترخیص کالا سیرجانترخیص لباس از گمرکتعرفه ترخیص کالا از گمرکچگونه از ایبی خرید کنیمحريري اتاق بازرگانيحمل و نقل بین المللی روسیهحمل و نقل عمومی در ژاپنحمل و نقل هوایی پارسیانحمل و نقل یخچال فریزرخريد از Ebay در ايرانخرید اینترنت 1 ماهه رایتلخرید اینترنتی آیفون 5خرید اینترنتی ظروف سفالیخرید اینترنتی لباس مردانهخرید تجهیزات فیلمسازیخرید خط تولید شیلنگخرید خط تولید فیلتر روغن ماشینخرید دلار اینترنتیخرید یوان چیندفتر ژورنال گمرکسریعترین پست ایرانشرکت پست اکسپرسشرکت ترخیص کالا شیرازشرکت حمل و نقل بین المللی گسترشصادرات الجزائر 2014صادرات حولهصادرات عسل به اماراتصادرات قارچ دنبلانصادرات قورباغهصادرات هواییفریت بار از اصفهانقوانین گمرکی افغانستانقیمت حواله دلار امریکاکارگو ترکیشگمرک سهلانماده 5 قانون اتاق بازرگانینحوه ی خرید مستر کارتهدیه وبمانیهر بیت کوین چند دلار استواردات روسیهواردات صفویهواردات غذای دام و طیورواردات لب تاپ از دبیواردات ماشین از دبییک بیت کوین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها