[ad_1]

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم، علی صدیق‌پناه امروز در مراسم بازدید از کشت و صنعت ملارد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای هزار و ۱۱۰ واحد تولیدکننده قارچ در کشور پروانه صادر شده است و هر ساله ۱۳۸ هزار تن قاچر در کشورمان تولید می‌شود.

وی افزود: اگر راندمان مناسب تولید در بخش قارچ رعایت شود و هر واحد تولیدی بتواند طی یک سال ۶ مرتبه برداشت انجام دهد به سودآوری مناسب خواهد رسید و در میان تولیدکنندگان دوام می‌آورد.

رئیس انجمن صنفی قارچ ایران ادامه داد: متوسط هزینه تولید قارچ در کشورمان ۱۴۰۰ تومان است و در صورتی که تولیدکنندگان مبلغی در این حدود یا کمتر داشته باشند محصول خود را با قیمت تمام شده رقابتی به بازار عرضه می‌کنند اما در صورتی که با کاهش دفعات برداشت یا حجم زیر کشت روبرو شوند به تدریج از چرخه تولید حذف خواهند شد.

وی تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان ما برای زیرساخت‌های اولیه منابع مالی کمی هزینه می‌کنند و به امور گرمایشی و سرمایشی خود توجه لازم ندارند که این امر باعث هدر رفت سرمایه خود و سرمایه ملی کشور می‌شود.

صدیق‌پناه گفت: امیدواریم که در برنامه ششم بتوانیم سرانه مصرف تولید قارچ در کشورمان از ۱.۳ کیلوگرم موجود به ۲.۵ کیلوگرم برسانیم.

ریاحی قائم مقام مدیریت کشت و صنعت ملارد در این مراسم اظهار داشت: تولید قارچ امری بسیار تخصصی است و یک فعالیت بیوتکنولوژی است به طوریکه هم‌اینک برای تامین رطوبت سالن‌های پرورش قارچ از مشاوران هلندی در ایران استفاده می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه تولید قارچ در کشورمان با سطح کیفی مناسبی تولید می‌شود اما در برخی از ماههای سال برای فروش محصول خود با مشکل مواجه‌ایم به طوریکه علیرغم هزینه تمام شده ۶۸۰۰ تومانی برای تولید هر کیلوگرم از این محصول به رقم‌هایی بین ۳ تا ۵ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید :  صدور کارت بازرگانی به استان‌ها سپرده شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بنابراین گزارش، میانگین مصرف قارچ در کشورهای اروپایی بیش از ۴ کیلوگرم است و متوسط مصرف این محصول در دنیا سالانه حدود ۲.۵ کیلوگرم است. قارچ منبع غنی پروتئین و پتاسیم به حساب می‌آید که سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن قارچ در دنیا مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول به ایران از کانادااسکرین شات کامپیوترتجهیزات شبکه خانگیتجهیزات شبکه کامپیوتریتجهیزات شبکه مقالهترخیص خودرو وارداتیترخیص کالا از گمرک بندر انزلیترخیص کالا از گمرک چابهارترخیص کالا بندرانزلیتعرفه واردات خودرو 92تعرفه واردات خودرو چینیحمل امریکا به داعشحمل بار زمینی به اروپاحمل و نقل بین الملل سدیدبارحمل و نقل بین المللیحمل و نقل بین المللی عراقحمل و نقل ریلی در ایرانحمل و نقل هوایی آرامکسحمل و نقل یکپارچهحواله 1 میلیون دلاریخرید اینترنتی پاسورخرید اینترنتی پنجه بوکسخرید اینترنتی نمک هیمالیاخرید اینترنتی وسایل تزیینی ارزانخرید پاسپورت آمریکاخرید تجهیزات ژئوفیزیکخرید خط تولید خودکارخرید دستگاه تولید لیوان یکبار مصرفخرید کارت تلفن خارج از کشور شیرازخرید لباس آمازوندستورالعمل واردات تجهیزات پزشکیرهگیری مرسوله های تیپاکسسریعترین پست ایرانشرکت حمل بار از چینصادرات 3900صادرات به آمریکاصادرات شعبه 707صادرات عسل به ترکیهصادرات لوبیاضريبة ترخيص السيارات فى مصر 2013فروش خط تولید سفره یکبار مصرفکارگرگمرک ترخیص خودروگمرک خراسان رضویگمرک های تهرانهمایش ایمنی در حمل و نقل هواییواردات از ترکیهواردات خودرو پیشگامانواردات نخوضعیت واردات خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها