[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین بسته ای به عنوان «رونق سرمایه گذاری، افزایش تولید و مدیریت تورم» خبر داد و گفت: به دنبال مهار تورم به بهای سرکوب سرمایه گذاری در تولید و رونق سرمایه گذاری به بهای ابرتورم نیستیم.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،فرهاد دژپسند دوشنبه شب در نشست هم اندیشی مجمع کارآفرینان ایران که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: اگر بندهای الف و ب سیاست های اصل ۴۴ اجرا می شد خصوصی سازی به معنای واقعی صورت می گرفت.
وی تصریح کرد: «می خواهیم گوشواره های دولت را بریزیم و در کوچک کردن دولت و واگذاری ها و باز کردن میدان برای بخش خصوصی واقعی تلاش کنیم.»
دژپسند خطاب به اعضای مجمع کارآفرینان گفت: «خوشحالیم که شما ثروت دارید و امید است این ثروت افزایش یابد؛ ثمرات و میوه های ثروت شما را جامعه می چیند که اشتغال و عرضه ایجاد و صادرات صورت می گیرد و سهم ما از اقتصاد بین الملل افزایش می یابد.»
وی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که رهبر معظم انقلاب برای تبیین سیاست های اصل ۴۴ تشکیل داده بودند فرمودند که بخش خصوصی در ثروت آفرینی کم ندارد و آنچه محدودیت است در روش خلق ثروت است که باید مطابق با قانون و مالیات بر ارزش افزوده باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از اعضای مجمع کارآفرینان خواست پیشنهادهای خود را در زمینه مسائل مختلف ارائه دهند و خطاب به آنان افزود: «آنچه شما در فوت و فن صادرات و برون رفت از مشکلات می دانید نیاز است که به رشته تحریر آورده شود، ممکن است نیاز به اصلاح قانون باشد.»

بیشتر بخوانید :  تعیین تکلیف تعهدات ارزی تا دو ماه آینده

**مودیان خوش حساب نباید در تنگنای مالی دولت تنبیه شوند
دژپسند همچنین تاکید کرد: مودیان خوش حساب، خوش گفتار و خوش رفتار نباید در تنگنای مالی دولت تنبیه شوند. می خواهیم ازمجمع کارآفرینان برای به تور انداختن کسانی که فرار مالیاتی دارند کمک بگیریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که «تعیین مالیات ها حرکت کردن در میدان مین است» تاکید کرد: «در مورد ارزش افزوده اگر مشکلی وجود دارد بیان شود.»
وی اعلام کرد: قانون صندوق های مکانیزه که به تصویب مجلس رسیده در حال نهایی شدن است.

**لایحه اصلاح قانون ارزش افزوده چهارشنبه این هفته از کمیسیون بیرون می آید
دژپسند گفت: لایحه اصلاح قانون ارزش افزوده چهارشنبه این هفته در کمیسیون نهایی و در دولت پیگیری می شود امید است این اصلاحیه با فوریت در دستور کار مجلس قرار گیرد که در صورت تصویب تا پایان سال به صورت یکپارچه آیین نامه ها را اصلاح می کنیم تا آنهایی که خوب کار می کنند تنبیه نشوند.
وی درباره قطعه سازان نیز گفت: رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر صنعت به شرایط قطعه سازان خودرو مشرف هستند که سومین جلسه اقتصادی دولت مربوط به این مساله است .
دژپسند تصریح کرد: سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و صادراتی که خوش حساب هستند جزو مباحث ما است و رییس جمهوری تاکید دارد به جدیت دنبال شود و شرط و شروطی هم در این ارتباط گذاشته نشود.
وی درباره این مساله که در جلسه عنوان شد «بانک ها تسهیلات پرداخت نمی کنند» گفت: این گونه نیست؛ برخی بانک ها ۱۱۵ درصد دارایی های خود تسهیلات می دهند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نشست بعدی با مجمع کارآفرینان گفت: نشست بعدی در نخستین دوشنبه هفته نخست اسفند در صورتی که با نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مقارن نشود برگزار می شود.
در این نشست مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران نیز پس از شنیدن مسائل و مشکلات اعضای مجمع کارآفرینان، گفت: هیچ چیزی جز ممنوعیت و عوارض مانع صادرات نمی شود مگر این که در این ارتباط کارشکنی هایی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید :  کاهش نرخ سود بانکی تأثیری در قیمت اجاره‌بها ندارد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها