موافقت مجلس با یک فوریت اصلاح قانون صادرات و واردات

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بررسی دو فوریت طرح اصلاح ماده ۳۱ قانون مقررات صادرات و واردات را در دستور کار قرار دادند و پس از بحث و بررسی، ضمن مخالفت با دوفوریت این طرح، یک فوریت آن را به تصویب رساندند.

هدف از این طرح که با امضای ۳۲ نماینده تهیه شده است، جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری با هدف بهبود وضعیت اشتغال و تولید داخل و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات داخلی است.

در صورت تصویب نهایی این طرح و با اصلاح ماده ۳۱ قانون مقررات صادرات و واردات مصوب ۱۱ تیرماه ۱۳۶۶، واردات کالاهای خارجی اعم از کالاهای ساخته شده، قطعات، ملزومات و تجهیزات که در داخل به مقدار نیاز تولید می‌شود و مورد نیاز صنایع نیست و باعث تضعیف واحدهای تولیدی می‌شود، ممنوع خواهد شد و دولت مکلف می‌شود که از واردات آنها جلوگیری کند.

این طرح همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف می‌کند که تا سه ماه پس از تصویب نهایی این قانون، فهرست کالاهای قابل ورود و مقدار مورد نیاز آن را با همکاری وزارتخانه‌های نفت، جهاد کشاورزی، دفاع، بهداشت، اقتصاد و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران ارائه کند.

طرح نمایندگان همچنین تبلیغ کالاهای خارجی موضوع این قانون را توسط صدا و سیما و رسانه‌هایی که به هر نحو از بودجه دولت استفاده می‌کنند، ممنوع می‌کند.

همچنین دولت مکلف می‌شود نرخ واقعی ارز را بر اساس مابه‌التفاوت تورم داخل و خارج تعدیل کند.

دو فوریت این طرح با ۱۰۷ رأی موافق، ۸۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن رد شد اما یک فوریت آن با ۱۳۱ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

به این ترتیب پس از بررسی و اصلاح این طرح در کمیسیون تخصصی، با فوریت در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x