[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری داون، به رغم روند کند و بدون پیشرفت اجرای مکانیزم پرداخت ها بین ایران و پاکستان و همچنین توقف پروژه خط لوله انتقال گاز، ایران و پاکستان مصمم به انعقاد یک قرارداد تجارت آزاد هستند.

طرفین تصمیم گرفته اند تا قبل از نوامبر ۲۰۱۷ یک موافقتنامه تجارت آزاد را نهایی کنند.

کمیته مذاکرات تجاری دو کشور تاکنون دو دور مذاکره در خصوص این موافقتنامه برگزار کرده و قرار است برای نهایی کردن این موافقتنامه تا ماه نوامبر با یکدیگر دیدار کنند. انتظار می رود حجم مبادلات تجاری دو کشور از ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.

یک مقام تجاری در وزارت بازرگانی پاکستان گفت: «ما تقریبا پیش نویس موافقتنامه تجارت آزاد را نهایی کرده ایم.» وی افزود، انتظار می رود در نشست بعدی تفاهمی در زمینه موضوعات باقیمانده حاصل شود.

با این وجود، در دسترس نبودن یک مکانیزم پرداخت ها بر اجرای موفق این موافقتنامه در درازمدت سایه افکنده است.

در آوریل ۲۰۱۷، معاون بانک مرکزی پاکستان با سفر به تهران، یک موافقتنامه پرداخت بانکی با مقامات ایرانی به امضا رساند. بر اساس این موافقتنامه بانک های مرکزی دو کشور باید به بانک های خود اجازه دهند تا تراکنش های تجاری میان ایران و پاکستان را انجام دهند.

بانک مرکزی پاکستان بخشنامه ای در این زمینه صادر کرده، اما به دلیل نگرانی از تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا، تاکنون هیچ بانک پاکستانی ای نسبت به ایجاد شعبه در ایران ابراز تمایل نکرده است. به گفته یک مقام آگاه در بانک مرکزی پاکستان، تاکنون هیچ بانک پاکستانی ای برای گشایش شعبه در ایران به بانک مرکزی این کشور درخواست نداده است.

بیشتر بخوانید :  ایمیدرو مسوولیت یک چهارم ارزش بازار سرمایه را بر عهده دارد

انتهای پیام/۲۴

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآیفون 5 اس خرید اینترنتیاتاق بازرگاني رشتاکانت پی پال کرک شدهانتقال پول به کارت تجارتانتقال پول به کارت دیگر از طریق اینترنتبانک صادرات 821بیت کوین پلیس فتاپست بین المللی tntپی پال بعد از تحریمتجهیزات شبکه بیسیمترخيص كالا چيستترخیص کالا از گمرک جلفاترخیص کالا ترکیهحجم واردات تجهیزات پزشکیحسابداری وارداتحمل بار با هواپیماحمل و نقل هوایی بارحواله یوان چینحواله یورو قیمتخريد اينترنت 3g همراه اولخريد وسايل جاسوسيخرید از فروشگاه اینترنتی amazonخرید اینترنتی تبلتخرید اینترنتی تی شرت 021خرید دلار در محلخرید عمده لباس از چینخرید فیلم از آمازونرزومه ترخیص کالاسایت پی پال چیستستاد ترخیص خودرو منطقه 2شرکت ترخیص کالا خرمشهرصادرات بنزین هواپیماصادرات غورباقهصرافی های مشهدطریقه استفاده از بیت کوینفروش تجهیزات عکاسی در اصفهانفروش حواله یوروقوانین گمرک ماشینکارگو یعنی چیگمرک عطرمزایا و معایب حمل و نقل هواییمستر کارت رایگان برای ثبت ناممیزان صادرات ژاپننحوه ترخیص کالا از ترکیهوارداتواردات پرتقال از ترکیهواردات شکلاتواردات طلای ساخته شدهواردات فلشواردات نوشیدنی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها