[ad_1]

رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن برشمردن مهم‌ترین اولویت‌ها برای تشکیل کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد مقبولیت، جوان گرایی، مشورت پذیر بودن و قانون گرایی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید در تشکیل کابینه دوازدهم به آن توجه شود.

به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری امروز ۲۰ تیر ماه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از مهمترین مسائلی روز تشکیل کابینه دولت دوازدهم است.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در چهار سال گذشته توفیقات خوبی را بدست آورد اگر چه خرابی هایی که در دو دولت قبل بود به زمان زیادی برای اصلاح نیاز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: انتخابات ۲۹ اردیبهشت نقطه عطفی در کشور بود و مردم حضور بی‌سابقه‌ای پای صندوق رای رای داشتند و رای بالا و ۲۴ میلیونی به دکتر روحانی نشان داد که مردم نمی خواهند بازگشت به عقب داشته باشند.

خوانساری عنوان کرد: دولت فعلی در شرایط کنونی در وضعیت حساسی به لحاظ منطقه و به لحاظ داخلی قرار دارد. یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که در دست دولت است سرمایه اجتماعی است و انتظار است دولت جدید با شروع به کار خود بتواند اعتماد جامعه را به خود جلب کند و از این سرمایه اجتماعی به عنوان ابزار اصلی برای مقابله با چالش ها بکار بگیرد.

وی تصریح کرد: از این رو چیدمان کابینه بسیار مهم است و لذا از مسائلی است که حتما باید مدنظر قرار بگیرد و به شاخص هایی در انتخاب وزرا توجه شود که از جمله آن این است که وزرایی که انتخاب می شوند حتما باید مقبولیت در جامعه و محیطی که می خواهند کار کنند داشته باشند.

بیشتر بخوانید :  ابتلای صنعت درمانگر کشور به بیماری!

رئیس اتاق تهران افزود: همچنین جوان گرایی، پاسخگویی به انتظارات مردم، مشورت پذیر بودن وزرا با نخبگان از جمله دیگر شاخص ها است که باید به آن توجه شود. از سوی دیگر حاکمیت قانون از اهمیت برخوردار است اعتقاد به داشتن قانون، بحث شفافیت و قابلیت دسترسی به اطلاعات باید مورد توجه باشد و وزرایی که انتخاب می شوند به اقتصاد آزاد و رقابتی و بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه اقتصاد اعتقاد داشته باشند.

خوانساری به مهم‌ترین اولویت های اقتصادی در دولت دوازدهم پرداخت و گفت: حل بحران بانکی و نرخ سود بالا، واقعی نبودن نرخ ارز، کسادی در بازار، ناکارآمدی سیستم دولتی، قیمت گذاری نا صحیح انرژی و بیکاری جزو مهم‌ترین اولویت هایی است که امیدواریم دولت آینده در اسرع وقت آن ها را در برنامه های خود قرار دهد.

وی با اشاره به قرارداد اخیر نفتی با توتال گفت: سرانجام اولین قرارداد نفتی بعد از برجام به امضا رسید. حضور توتال در پارس جنوبی باعث می شود که سهم برداشت ما از قطر پیشی بگیرد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآمار واردات خودرو 1393انتقال پول به هندانتقال پول به ویزا کارتایویکو یوروکارگوبیت کوین زومیتپست سریع بین المللی Tntتجهیزات شبکه عمدهترخیص دارو از گمرکترخیص کالا از گمرک فرودگاهترخیص کالا جلفاحمل و نقل مواد غذاییحواله داخلی دلارخرید ابزار الات دستیخرید ابزار خودروخرید ابزار ماکیتاخرید اینترنتی بلیط اتوبوسخرید اینترنتی قرص سایتوتکخرید پی پال انلاینخرید حواله داخلی یوروخطرات حمل و نقل هواییرهگیری مرسولات سفارشیروشهای حمل بین المللیزمان خرید دلارشرایط ترخیص کالا از گمرکشرکت علی اکسپرسشرکت کارگو چینشرکتهای فریت بارصادرات ایران 1392صادرات شعبه 752صرافی خاورمیانهصرافی فردوسی تهرانصرافی ملتصندوق صادرات ضمانتفریت بار چیستفریت بار یعنی چهقوانین گمرک برای خانواده شهداقوانین گمرکی مجارستانكارت بازرگانيکارت بازرگانی مشهدگرفتن مستر كارت در ايرانگمرک صنایع دستیواردات پارچه از ترکیهواردات پیچ و مهره از چینواردات خودرو جانبازان 25 درصدواردات صندلی اپنواردات طلاواردات عینک از چینواردات غذاواردات ماشین ابزارواردات و ترخیص کالا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها