[ad_1]

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارتباطات قوی در دولت و با دفتر مقام معظم رهبری و سابقه موفق هشت ساله وزارت در وزارت بازرگانی، شریعتمداری را به فردی مناسب برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل کرده است.

ولی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه بخش‌های اقتصادی با ارزش افزوده بالا باید در اولویت برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت قرار داشته باشد، گفت: در صنایع معدنی حرکت‌هایی شد اما با اهداف فاصله زیادی داریم. از کل معادن کشور که بیش از ۷ میلیارد تن ذخیره معدنی دارند به زور  ۵۰۰ میلیون تن برداشت داشته‌ایم.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت تاکید کرد: وزیر پیشنهادی باید با برنامه مناسب برداشت سنگ های معدنی و فرآوری آنها  را در دستور کار قرار دهد و ظرفیت معادن را فعلیت بخشد تا اقتصاد وابسته به نفت به سوی اقتصاد تولیدمحور تغییر مسیر دهد. وضعیت بخش صنعت بهتر از بخش معدن است به طوری که در برخی استان‌ها صنعت خودروسازی سامان بهتری یافت اما جای کار در این بخش هم بسیار است. در پتروشیمی نیز باید جدی‌تر ورود کرد.

وی متذکر شد: هدف اقتصاد مقاومتی، درون‌زایی و برونگرایی است بنابراین باید برنامه‌های صادرات‌محور نیز در اولویت قرار گیرد، البته حرکت‌هایی انجام شد اما در ابتدای راهیم. وابستگی بودجه به منابع نفتی با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز همچنان بالاست و اگر این منابع به بودجه تزریق نشود با مشکلات زیادی روبرو خواهیم بود.

رییس کمیته صنعت کمیسیون با انتقاد به عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: نعمت‌زاده در شهرک‌های صنعتی موفق نبود و مشکلات این شهرک‌ها همچنان جاری است و وزارت صنعت، معدن و تجارت نتوانست این شهرک‌ها را سامان درستی بدهد. بین وزارتخانه و گمرکات ارتباط مناسبی تعریف نشده است و کالاهای وارداتی بازار را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید :  جزییات لایحه احیای وزارت بازرگانی + سند

ملکی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به دو دلیل مناسب‌ترین فرد برای این مسئولیت دانست و افزود: ارتباطات قوی در دولت و با دفتر مقام معظم رهبری و سابقه موفق هشت سال وزارت در وزارت بازرگانی، شریعتمداری را به فردی مناسب برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل کرده است و ایشان به طور حتم در این وزارتخانه کارنامه موفقی خواهد داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد به قرارداد ایدرو و رنوی فرانسه، گفت: سازمان‌های حمایتی به خصوص ایدرو رفتارهای بدی با صنعت خودروسازی داشته‌اند. شرکت رنوی فرانسه که در قرارداد همکاری رنو پارس کارنامه بسیار بدی از خود به جا گذاشت متاسفانه به صورت موازی با همان شرکت قراردادی امضاء کرد. ایدرو نباید به صورت مستقیم با شرکتی که در گذشته صنعت خودروسازی کشور را دچار ضرر و زیان کرد، قرارداد می‌بست. شریعتمداری باید موضع خود را نسبت به این قرارداد اعلام کند تا نمایندگان در رای اعتماد به ایشان بهتر تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااموزش دانلود از سایت امازونانتقال پول به پرفکت مانیانتقال پول به خارج کشورانتقال پول به لبنانبیت کوین رجا نیوزترخیص کالا قطعات کامپیوترحسابداری حمل و نقل بین المللیحمل بار به کردستان عراقحمل بار توسط ایران ایرحمل خرده بار به شهرستانحمل دریایی قیرحمل و نقل بين المللي خليج فارسحمل و نقل هواييخريد از سايتهاي خارجيخرید vpn آمریکا برای آیفونخرید ابزار رنگخرید اینترنتی ذرت دانه کنخرید اینترنتی لباس مردانه ارزان قیمتخرید تجهیزات پلیسیخرید تجهیزات حرکتی فیلمبرداریخرید تجهیزات دست دوم عکاسیخرید تجهیزات فیلمسازیخرید خط تولید بلوک سبکخرید خط تولید میخخرید دلار پی زاخرید لپ تاپ از سایت های خارجیخرید محصول از آمازونرهگیری مرسوله چاپارستاد ترخیص خودرو منطقه 4شارژ وب مانيشرایط ثبت شرکت حمل و نقل بین المللیشرکت حمل زمینیشرکت خدمات بار هوایی پادمیرا راهصادرات غیر مستقیمصرافی ملتفرستادن پول به خارجفریت بار از مالزی به ایرانفریت بار مشهدقوانین ترخیص خودرو از گمرکقوانین گمرک سال 93قوانین گمرک کیشكارت بازرگاني تهرانکارت بازرگانی حقیقیکانال پی پالگمرک عباس آبادنحوه ترخیص کالا از گمرک بوشهرنحوه ترخیص کالای وارداتیهزینه حمل دریایی کانتینرواردات خودرو از دبی سال 92ویکتور کارگون

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها