مقررات واردات لاستیک اعلام شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر این اساس واردات انواع لاستیک در فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و کارشناسان استاندارد سه گانه ای مبنی بر میزان مصرف سوخت، میزان ترمزگیری در جاده‌های خیس و لغزنده و نویز لاستیک را در نظر می گیرند که این استاندارد اجرایی برای واردات انواع لاستیک از همه گمرکات اجرا می شود.

برپایه این گزارش، کیفیت همه لاستیک های وارداتی با در نظر گرفتن تاریخ مصرف در همه گمرکات با نظارت سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و صرفا پس از اخذ مجوز و انجام کنترل های کیفی کارشناسان این سازمان و تحت نظارت سازمان ملی استاندارد اجازه ورود به این کالا داده می شود.

همچنین در اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و در رابطه با چگونگی صدور ثبت سفارش انواع تایر سبک و سنگین، ثبت سفارش برای واردات انواع لاستیک خودرو، دوچرخه و موتور سیکلت فقط توسط نمایندگی های رسمی ارائه کننده خدمات پس از فروش مجاز است.

هم اکنون در جدول های تعرفه ای مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات، ردیف تعرفه ای انواع لاستیک بر اساس سیستم بین المللی طبقه بندی کالایی در ردیف ۴۰۱۱ طبقه بندی می شود که ردیف تعرفه ای لاستیک خودرو سواری ۴۰۱۱۱۰۰ و هر حلقه مشمول ۳۲ درصد حقوق ورودی در سال ۱۳۹۶ است.

همچنین از انواعی که برای اتوبوس ها و اتومبیل های باری به کار می رود در ردیف تعرفه ای ۴۰۱۱۲۰ طبقه بندی می شود و مشمول ۲۰ درصد حقوق ورودی به ازای هر حلقه لاستیک است .

گمرک ایران تاکید می کند که درخصوص واردات انواع لاستیک نظارت ها و کنترل سازمان ملی استاندارد فقط درباره لاستیک هایی اعمال می شود که از طریق گمرکات وارد کشور می شوند و در خصوص لاستیک های ورودی از محل کالاهای ته لنجی، ملوانی و بازارچه ای و سایر مبادی رسمی یا غیر رسمی به غیر از گمرکات کشور این نظارت ها و کنترل های کیفی انجام نمی شود.

پیش از این «محسن صالحی نیا» معاون وزیر صنعت اظهار کرده بود: واردات انجام شده تایر به کشور از ابتدای امسال تاکنون از طریق نمایندگی های مجاز رسمی و بر اساس شرایط کیفی و استانداردهای مربوطه انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، این واردات با تعرفه حقوق ورودی ۲۶ درصدی انجام می شود که تعرفه مناسبی است.

صالحی نیا با اشاره به رشد ۱۷ درصدی تولید لاستیک در کشور در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال این آمار در همسنجی با پارسال ۱۸ درصد رشد داشته است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x