مقایسه وضعیت شکر در دولت قبلی و فعلی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که با نگاهی به آمارهای تولید و واردات محصولات کشاورزی می‌توان به حقیقت و واقعیت آن چیزی که در کشور طی سال های دولت گذشته اتفاق افتاده است، پی برد.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره تولیدات کشاورزی اظهاراتی را مطرح می‌کنند که نشان دهنده پایین بودن و ناقص بودن اطلاعات آنهاست یا اینکه تاریخ را فراموش کرده اند و شاید هم کارشناسانی که برای آنها اطلاعات و آمار را جمع آوری می کنند به اشتباه افتاده‌اند، ‌چرا که تولیدات بخش کشاورزی در این دولت بسیار بهتر از گذشته بوده است.

وی افزود: در زمینه تولید چغندرقند و محصول نهایی آن یعنی شکر سوال اینجاست که اگر در سال ۱۳۸۶ به میزانی که آقایان مطرح می کنند شکر تولید شده است، پس چرا در سال ۱۳۸۵ معادل ۲.۵ میلیون تن شکر به ایران وارد شد؟ این در حالی است که تولید شکر طی ۹۵ سال گذشته یعنی از زمانی که این صنعت و تولید این محصول در ایران آغاز شده است، رکورد تولیدش را با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال گذشته شکست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که اعداد و ارقامی را بدون توجه به آمارهای رسمی و چگونگی محاسبه آن از طریق تولید واردات صادرات مطرح می کنند بیشتر دقت کنند، ادامه داد: چغندرقند جزو محصولاتی است که در نهاد مدنی بسیار دقیقی دارد و مانند شکر نیست که تولید کننده آن را برای خود مصرفی نگه دارند و باید به صورت کامل تولیدش را به کارخانه‌های استحصال شکر تحویل دهد و با توجه به اینکه کارخانه‌های تولید قند شکر بر اساس وزن محصول بها و دسترنج کشاورزان را پرداخت می‌کنند، دقیق‌ترین محاسبات در حوزه تولید چغندرقند و محصول شکر است.

کشاورز تصریح کرد: حتی اگر یک کیلوگرم شکر هم در کشور در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ تولید نشده بود، چگونه و با کدام محاسبه ۲.۵ میلیون تن شکر در سال ۱۳۸۵ وارد شد؟ در حالیکه حداکثر نیاز کشور در آن سال‌ها دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود. البته اگر نگاهی به آمارهای تولید و واردات شکر در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ بیندازیم متوجه می شویم که چرا این محصول در سال های دولت گذشته به این روز افتاده بود.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است همه به واقعیت و آنچه که اتفاق می افتد اعتراف کنیم، گفت: توصیه می شود که هیچ یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری حرف‌های بی‌پایه و اساس که مبنای دقیق علمی ندارد مطرح نکنند، چرا که همه مردم می دانند چه اتفاقی افتاده است و با هیچ پروپاگاندایی نمی‌توان مردم را فریب داد.

تخریب دولت با واردات ناچیز مرکبات بی انصافی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بهتر است به قیمت سیب زمینی در سال های دولت گذشته و دولت یازدهم به عنوان یک محصول کشاورزی توجه کرد تا مردم بدانند در همین یک نوع محصول کشاورزی پر مصرف نوسان قیمت عجیب و غریبی در سال های دولت گذشته وجود داشته است، اما از سوی دیگر برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با دستاویز قرار دادن واردات ناچیز و محدود مرکبات در سال گذشته که دولت با توجه به سرمازدگی این محصول در شمال ایران مجبور به انجام آن شد اقدام به تخریب می کنند، حال آنکه تولیدات باغی بیش از ۱۶ میلیون تنی مرکبات را نمی‌بینند و این نوع عملکرد و اظهارات آنها بی انصافی است.

وی تأکید کرد: کشاورزی یک مقوله تخصصی و فنی بر مبنای دقیق علمی است، بنابراین به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه می شود از کارشناسان فنی و متخصص برای این حوزه استفاده کنند و آمارهای شان را اصلاح کنند و با ارائه برنامه های منطقی و علمی به کشاورزی ایران کمک کنند تا پویایی خود را استمرار بخشد. این اظهارات زمانی از سوی کشاورزان خریدار دارد که پیشنهادات و راهکارهای علمی برای توسعه و ارتقای بخش کشاورزی را شامل شود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x