معروف‌ترین شهرهای چین

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

اگر از یکی از کاربرهای عادی انگلیسی‌زبان بخواهیم که چند تا از معروف‌ترین شهرهای چین را نام ببرد، احتمالا شهرهایی را نام می‌برد که در پایین آمده است. هرچند حمل و نقل و ارتباطات دنیا را به یک دهکد‌ه جهانی تبدیل کرده­‌است، اما افراد زیادی هنوز چین و معروف‌ترین شهرهای آن را نمی‌شناسند. حالا وقت آن رسیده است که در سایت گروه تجاری ققنوس همسایه شرقی خود را بهتر بشناسیم.

همه می­دانند که چین بیشترین جمعیت جهان را دارد و یک غول اقتصادی محسوب می‌شود. اما می‌دانستید که جمعیت بیشتر ۱۰۰ شهر چینی بیشتر از یک میلیون نفر است؟ بااینکه در هند و ایالات متحده بیشتر از ۵۰ منطقه شهری (نه شهرهای جداگانه) با جمعیت بالای یک میلیون نفر وجود دارد، اما در این مورد حتی نمی‌توانند به چین نزدیک شوند. 

پکن (Peking)

همانطور که می‌توانید حدسش را بزنید، در بین معروف‌ترین شهرهای چین پایتخت آن، یعنی پکن است. اگرچه پکن تقریباً اسم قدیمی این شهر است و دیگر در چین از آن استفاده نمی­شود؛ البته به جز مرغابی پکن که غذایی شاهانه محسوب می‌شود. نام جدید این شهر بیجینگ است و بیشتر شبیه پایتخت امپراتوری “مدرن” چین است. این شهر بیش از هزار سال است که به عنوان مقر قدرت چین شناخته می‌شود و قبل از آن شهرت چندانی نداشته است. از جاذبه­های باشکوه بیجینگ می­توان به شهر ممنوعه (کاخ شاهنشاهی)، معبد بهشت ​​و کاخ تابستانی اشاره کرد. پایتخت‌های قدیمی­تر چین به‌شیان، لویانگ و نانجینگ بودند.

پکن هنوز هم به عنوان قوی­ترین سنگر “کمونیسم” در جهان شناخته می­شود. بااین وجود سیاست اقتصادی چین به طور روزافزونی به سمت سرمایه‌داری رفته است. مدت‌ها است که دوران سیاست­های کمونیستی مائو تسه دونگ به پایان رسیده­است. البته هنوز که هنوزه، بعضی او را به عنوان رهبر بزرگ چین می­پرستند (مقبره مائو «mecca» در کنار میدان Tian’anmen قرار دارد). افراد زیادی آرمان­های او درباره مدرنیزاسیون  و توسعه را کنار گذاشته‌ند. این چهره پکن امروزی است.

معروف‌ترین شهرهای چین
 
همه درباره دیوار چین را شنیده‌اند، اما می‌دانستید که نزدیک‌ترین بخش این دیوار به بیچینگ، فقط یک ساعت با آن فاصله دارد؟

شانگهای

معروف‌ترین شهرهای چین

بیشتر مردم درباره بزرگترین شهر چین، یعنی شانگهای چیزهایی شنیده­اند. شانگهای موقعیت بسیار خوبی در اقیانوس آرام و در دهانه یانگ تسه دارد. به همین خاطر به عنوان شلوغ‌ترین بندر بارگیری جهان شناخته می‌شود و محصولات “ساخت چین” را به سراسر جهان می‌فرستد.

شانگهای با بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت، یکی از معروف‌ترین شهرهای چین و رقیب بزرگترین شهرهای جهان محسوب می‌شود و به این مسئله افتخار هم می­کند. این شهر ویترین موفقیت­های اقتصادی چین است. تصاویر شانگهای با خط افق بندر Bund مشخص می‌شود. 

هنگ­کنگ (به زبان چینی: Xianggang)

معروف‌ترین شهرهای چین

تنها سوالی که مردم درباره هنگ­کنگ می‌پرسند، این است آیا این شهر واقعاً یک شهر چینی است؟ مطمئن باشید هنگ­کنگ بخشی از چین است. این شهر در سال ۱۹۹۷ حکومت صد ساله بریتانیا آن را به چین واگذار کرد. البته هنگ­کنگ هنوز خودمختاری زیادی دارد و شکل چینی-­غربی خود را حفظ کرده­است. هنگ­کنگ به خاطر فیلم­هایش که فرهنگ چینی را گسترش می‌دهد و همچنین به خاطر جکی چان بسیار معروف شده‌است.

هنگ­کنگ همچنین به خاطر جمعیت چینی­هایش در خارج از کشور شهرت دارد. بیشتر شهرهای چین شخصیت هنگ­کنگی و زبان کانتونی دارند. تقربلا اکثر نسل دوم و سوم چین از هنگ کنگ سرچشمه گرفته‌اند، زیرا برعکس بقیه شهرهای چین  که تا قبل از ۱۹۷۸ بسته شده بودند، هنگ‌کنگ باز بود و تجارت خارجی در آن جریان داشت. بی‌دلیل نیست که این شهر یکی از معروف‌ترین شهرهای چینی در سراسر جهان است!

معروف‌ترین شهرهای چین

گوانگ‌ژو (Canton) 

افرادی که با کارخانه‌ها و شرکت‌های چینی معامله می­کنند، احتمالاً نام گوانگژو را (یا یکی از شهرهایی که در کلان‌شهر ۴۰ میلیون نفری گوانگ‌ژو قرار دارد؛ مثل: شنزن که با هنگ‌کنگ هم مرز است) شنیده‌اند. این شهر یکی از معروف‌ترین شهرهای چین و بزرگترین منطقه تولیدی- تجاری در چین است.

احتمالاً معروف­ترین صادرات گوانگ‌ژو زبان و غذاهای کانتونی (غذای بیرون‌برر چینی) است. گوانگ‌ژو در گذشته به اسم کانتون شناخته می‌شد و علت آن زبان کانتونی بود که در جنوب شرقی چین (به خصوص هنگ‌کنگ) کاربرد زیادی داشت. امروزه از “کانتون” فقط برای مواردی مثل غذای کانتونی استفاده می‌شود.

سه شهر مشهور دیگر

چهار فرودگاه برتر چین در این چهار شهر قرار دارد و احتمالا شما بااستفاده از این فرودگاه‌ها وارد چین می‌شوید. در بین معروف‌ترین شهرهای چینی سه شهر بعدی شهرت کمتری دارند و ممکن است رتبه آن‌ها متفاوت باشد. به هر حال این سه شهر از نظر تاریخی با بقیه شهرها فرق دارند و به نظر افراد زیادی فوق‌العاده‌اند.

تایپه (به زبان چینی: Taibei)

تایپه به عنوان پایتخت تایوان شناخته می‌شود و برخی آن را کشوری کاملا مستقل می‌دانند. این افراد ادعا می کنند که از زمان فرار دولت سابق خلق چین در سال ۱۹۵۰، تایوان عنوان جمهوری چین (به جای جمهوری خلق چین) را به دست آورده‌است.

ده‌ها سال است که تایپه به عنوان یکی از شهرهای تجاری پررونق شرق دور شناخته می‌شود. قبل از اصلاحات اقتصادی، تایوان جزئی از سرزمین اصلی چین محسوب می‌شد. تایپه شهری توسعه­یافته است و بیش از ۶ میلیون نفر در این کلان‌شهر زندگی می‌کنند. 

ماکائو (به زبان چینی: Aomen)

معروف‌ترین شهرهای چین

ماکائو در بین شهرهای چینی شهر کوچکی محسوب می‌شود و جمعیت آن بیش از نیم میلیون نفر است. این شهر از سال ۱۹۹۹ به چین تحویل داده شده‌است و یکی از معروف‌ترین شهرهای چین است. بااین وجود به خاطر استعمار پرتغال و خودمختاری از چین به عنوان یکی از بدنام‌ترین شهرهای چینی معروف شده‌است. کازینوها، زندگی شبانه، معماری پرتغالی و نفوذ اروپا از جمله عواملی هستند که موجب افزایش معروفیت ماکائو شده‌اند.

لهاسا (به زبان چینی: Lasa)

به نظر می‌رسد شهرهایی که سعی می­کنند خودشان را از عظمت چین متمایز کنند، به شهرت زیادی دست پیدا می­کنند. هنگ کنگ، تایپه و ماکائو جزء این دسته قرار می‌گیرند.  لهاسا، پایتخت تبت و نقطه کانونی منطقه خودمختار تبت، یکی دیگر از این شهرها است. لهاسا به اندازه هنگ کنگ، تایپه و ماکائو خودمختار نیست. بااین وجود پایتخت یک “منطقه خودمختار” است و در ذهن بسیاری، از نظر فرهنگی و جغرافیایی-سیاسی با چین فرق دارد.

تبت یکی از معروف‌ترین مناطق چین است، اما کمتر کسی می‌داند که پایتخت آن لهاسا نام دارد. در کاخ پوتالا و صومعه­های بزرگی که در اطراف لهاسا قرار داد، فرهنگ بودایی منحصر به فرد پایتخت حفظ شده‌است.

تعداد شهرهای بزرگ چین بسیار زیاد و تعداد کمی از آن­ها در خارج از چین شناخته شده‌اند. شنژن، تیانجین، ووهان، شنیانگ، هانگژو، چونگ­کینگ، هاربین، سوژو، شیان، کوانژو، شیامن، چینگدائو، چانگشا و ژنگژو از جمله این شهرها هستند. تمام این شهرها بیشتر از ۴ میلیون نفر جمعیت دارند و مرکز استان­ها یا مراکز تجاری مهمی هستند. اما فقط بعضی از آن‌ها (شیان، چنگدو، هانگژو، چونگ‌کینگ، هاربین، سوژو، نانجینگ، ووهان) جزء معروف‌ترین شهرهای چینی و مقاصد گردشگری محبوب آن هستند.

ما در این مقاله معروف‌ترین شهرهای چینی را نام بردیم که برای سفر و گردشگری می‌توانند مقاصد جذابی باشند. حال اگر هدف شما تنها ارسال یا دریافت بسته‌ای باشد، قطعا به حمل بار بین‌المللی نیاز خواهید داشت. شرکت حمل و نقل بین‌المللی  ققنوس یکی از بهترین شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. خدمات و پشتیانی بسیار خوب این شرکت، در کنار امکانات دیگری مثل تسویه حساب ریالی باعث شده است تا بسیاری از واردکنندگان ایرانی از آن استفاده کنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x