[ad_1]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور اختصاص داده شده که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی اختصاص داده شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، محمود نوابی امروز یکشنبه (۲۶ شهریور) در اولین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کردستان، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۰ تاکنون ۱۶ همایش حمایت از حقوق مصرف کننده برگزار شده که امسال هم هفدهمین همایش همزمان با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده برگزار خواهد شد.  

وی افزود: در دوره اخیر نسبت به اولین دوره ۲۲ برابر در حوزه متقاضیان و ۱۷ برابر در حوزه منتخبین افزایش راندمان داشته‌ایم.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: قانون مترقی حمایت از حقوق مصرف کننده از سال ۱۳۸۸ تدوین شده و در حال حاضر بیش از ۲۸۰ انجمن شهرستانی حمایت از حقوق مصرف کننده، ۳۰ انجمن استانی و یک انجمن ملی در این زمینه در حال فعالیت هستند.  

وی تصریح کرد: این انجمن‌ها در دنیا در استیفای حقوق مصرف کننده توانمند و اثربخش بوده‌اند اما در ایران به دلیل مشکلات مالی اهداف انجمن چندان محقق نشده است.  

نوابی ذکر کرد: هدف از این همایش تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کننده و معرفی آنها به مردم است.  

وی ادامه داد: همه تولیدکنندگان اگر حقوق مصرف کننده را نادیده بگیرند محکوم به فنا خواهند شد و اگر نتوانند کالایی تولید کنند که قابلیت صادر کردن به سایر کشورها را داشته باشد، فنا خواهند شد. 

بیشتر بخوانید :  بازی دو سر باخت دونالد ترامپ در بازار جهانی نفت!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دولت یازدهم زیرساخت‌های خوبی برای جهش صنعتی و اقتصادی فراهم شده است، گفت: از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ قدرت خرید مردم در شهرها ۲۲ درصد و در روستاها ۳۵ درصد کاهش داشته است اما امروز شاهد ثبات اقتصادی در کشور هستیم.  

وی در ادامه اعلام کرد: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور اختصاص داده شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است.  

نوابی بیان کرد: سال گذشته از این اعتبار برای استان‌ها سهمیه در نظر گرفته شده بود اما امسال سهمیه نیست و هر استانی پیشتازتر باشد، سهم بیشتری از این اعتبارات دریافت خواهد کرد.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وزارت صنعت تعهد ایجاد ۴۵۰ هزار شغل در حوزه های مختلف صنعت، معدن و فرش و … را در سال ۱۳۹۶ دارد که بر اساس آمار پنج ماهه تاکنون بیش از نیمی از آن محقق شده است و امیدواریم بیش از میزان تعهد شده بتوانیم شغل ایجاد کنیم.  

وی همچنین با اشاره به اینکه کردستان دارای استعدادهای زیادی در حوزه‌های مختلف است، گفت: مشکلات استان با گفتمان حل نخواهد شد بلکه باید نخبگان استان از داخل و خارج جمع شوند و درخواست های مشروع خود را به دولت و وزارتخانه اعلام کنند و برای پیشرفت استان و رفع عقب ماندگی های حوزه صنعت کار عملی انجام دهند.  

وی بانک‌ها را یکی از موانع سرمایه گذاری دانست و یادآور شد: باید مشوق‌های سرمایه گذاری در استان ایجاد شود و ادارات و سازمان‌ها برای تسهیل کار سرمایه گذاران در استان تلاش کنند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید :  تسهیلات جدید به ۱۰ هزار واحد تولیدی/‌راه‌اندازی ۶ هزار واحد صنعتی

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها1 بیت کوین۳۰آموزش ترخیص کاریاتاق بازرگانی ایران و آلمانانتقال پول به کارت دیگر از طریق اینترنتبرایپرداخت با اسکرولپست هوایی بین المللیپیگیری مرسوله گواهینامهتجهیزات شبکه های فیبر نوریترخيص كالا از تركيهترخیص بسته پستی از گمرکترخیص کالای مسافریتولیدتومانحمل هوایی بار به روسیهحمل و نقل جهان جادهحمل و نقل دریایی ایرانخدمات بار هوایی علمدارخرید ابزار قلم زنیخرید پستی از خارجخرید جوجه امازونخرید خط تولید اب معدنیخرید کتاب از Amazonدررونقسایت ایبی چیستسایت شرکت ebayشرکت ترخیص کالا شیرازشرکت حمل و نقل بین المللی خط صباشرکت حمل و نقل بین المللی یاسمنصادرات به آمریکاصادرات و واردات الجزائرصرافی چهارراه استانبولصرافی طاهرصرافی قبرسصرافی یه قرونصنعتطریقه واردات از دبیعنوانفرم کارت بازرگانی و عضویت تهرانفروش خط تولید یونولیتفروش در سایت امازونفروش مستر کارت خرید اینترنتیقیمت خرید دلار در بازار تهرانکارگر سادهکرداختصاصکشورگمرک لباسمعاونمیلیاردنحوه ی خرید وب مانینحوه ی صدور کارت بازرگانینرخ پی پالهزارواردات ابزارالاتواردات خودرو 93واردات خودرو قيمتواردات خودرو کی آزاد می شودواردات خودرو معلولانواردات دام زنده از ارمنستانواردات قطعات کامپیوتر از دبیوزیروظایف اتاق بازرگانی چیست

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها