معافیت مالیاتی فرش دستباف حفظ شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «حمید کارگر» با اشاره به لحاظ نشدن معافیت مالیاتی فرش دستباف در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: پیش از این فرش دستباف در فهرست کالاهای مشمول مالیات بر ارزش افزوده قرار نداشت و از معافیت برخوردار بود.

وی گفت: براساس لایحه ای که اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، این معافیت حذف شده و می تواند پیامدهای زیانباری برای این هنر- صنعت ملی و داخلی کشورمان داشته باشد.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به ارزش ها و ویژگی های فرش دستباف در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب نهایی قانون مالیات بر ارزش افزوده با نگاه حمایتی به هنر- صنعت فرش دستباف، با تاکید بر معافیت فرش دستباف از مالیات بر ارزش افزوده، این هنر- صنعت در شرایط اقتصادی کنونی را حمایت کنند.

پارسال حدود ۳۵۰ میلیون دلار فرش دستباف ایرانی به کشورهای مختلف صادر شد که از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر وزنی ۱۶.۵درصد رشد نسبت به سال ماقبل را به ثبت رساند.

آمریکا، آلمان، لبنان، امارات، پاکستان، ژاپن، انگلیس، قطر، آفریقای جنوبی و استرالیا ۱۰ مشتری اصلی فرش دستباف ایران در سال ۱۳۹۵ بودند و آمریکا مقام نخست واردات فرش از ایران را دارد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x