[ad_1]

«فرود عسگری» با برشمردن دستاوردهای استقرار سامانه جامع گمرکی افزود: اکنون علاوه بر مشخص شدن محل تامین ارز برای کالاهای وارداتی از محل اعتبار اسنادی و نظایر آن، این امکان وجود دارد که ارزهایی که از سایر منابع تامین شده اند، شناسایی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، به گفته وی، این اطلاعات به بانک مرکزی ارسال می شود تا مصارف ارزی کشور برای مدیریت بهتر مشخص باشد.

وی گفت: امروز یک بانک اطلاعاتی بزرگ از بازرگانان ایرانی و میزان واردات و صادرات در اختیار داریم که می توان هر نوع اطلاعاتی را به سرعت از آن استخراج و به طور هوشمند ریسک را مدیریت کرد.

«استقرار طرح گمرک الکترونیک یکی از محورهای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود که در این زمینه گمرک جزو دستگاه های برتر انتخاب شد و این افتخار، علاوه بر رتبه نخست این سازمان در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم در مبارزه با تخلف و قاچاق کالا در دنیا به شمار می رود».

** استقرار ۱۲ دستگاه «ایکس- ری» کامیونی در گمرک ها

عسگری به استقرار ۱۲ دستگاه «ایکس- ری» کامیونی در گمرک ها اشاره کرد و گفت: شمار دستگاه های ایکس ری کامیونی گمرک در دولت یازدهم سه برابر شد و ۱۹ دستگاه دیگر در دست خرید است که برخی از آنها خریداری شده و در حال نصب است.

وی افزود: با تجهیز گمرک به این دستگاه ها ۳۰۰ تن پیش ساز مخدرهای صنعتی و ۵۳۶ کیلو هروئین کشف شد که سبب شد مقام نخست را در کشف مواد مخدر از نهادهای بین المللی کسب کنیم.

بیشتر بخوانید :  چگونگی پوشش ریسک‌های بورسی/دولت سیاست ارزی را شفاف اعلام کند

«با استقرار دستگاه های ایکس ری کامیونی در گمرک های کشور ۴۸۰ مورد کشف قاچاق انسان داشتیم که فقط ۵۰ مورد آن مربوط به مرز بازرگان است».

** ایجاد دروازه مشترک مرزی با برخی کشورها

سرپرست گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از دستاوردهای الکترونیکی شدن فرآیندهای گمرکی، کاهش فساد است؛ زیرا صاحب کالا نمی داند چه کارشناسی مسوول رسیدگی به پرونده اوست و کارشناسان به طور سیستمی برای رسیدگی به پرونده ها انتخاب می شوند.

«ممکن است پرونده اظهارنامه شخصی در گمرک بوشهر باشد اما کارشناسی در بازرگان مسئول رسیدگی به آن شود؛ در نتیجه سطح علمی کارشناسان گمرک نیز ارتقا می یابد زیرا باید بر همه مقررات، کنوانسیون ها و بخشنامه ها تسلط کاملی داشته باشند».

وی ایجاد دروازه مشترک مرزی با برخی کشورها را از دیگر دستاوردهای این سامانه برشمرد و گفت: امروز این دروازه مشترک با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان ایجاد شده است تا کامیون ها بدون توقف در مرزها عبور و مرور کنند‌.

عسگری ادامه داد: حدود ۲۴ سازمان در فرآیند صدور مجوز برای واردات کالا دخیل هستند و یکی از نقاط عطف سامانه جامع گمرکی این بود که همه در قالب پنجره واحد تجارت فرامرزی گرد هم آمدند و صدور مجوز همه آنها الکترونیکی شد.

وی گفت: امروز می توان به طور دقیق اعلام کرد صدور مجوز و اخذ نظر کارشناسی دستگاه های اجرایی برای ورود یک کالا به کشور چه مدتی در چه سازمانی زمان می برد یا فرآیند کار در کدام دستگاه متوقف شده است.

به گفته وی، یکی از معایب شیوه سنتی این بود که نظر صاحب کالا در فرآیندهای گمرکی ثبت نمی شد،اما در سامانه جدید امکان گفت و گوی مجازی بازرگانان وجود دارد. آنان می توانند محتوای گفت و گوی خود با گمرک را برای پیگیری به مراجع رسیدگی به اختلاف های گمرکی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید :  چسب هل: آماده به کارگیری 10 هزار کارگر میانماری هستیم

** رشد ۳۸ درصدی وصول عوارض گمرکی برای دستگاه های مختلف در سال ۱۳۹۵

عسگری دقیق تر شدن عملیات حسابداری و اعمال نرخ های حمایتی دولت در واردات برخی کالاها را دیگر دستاورد پیاده سازی پنجره واحد تجارت فرامرزی در دولت برشمرد و گفت: در سال ۱۳۹۲ در مجموع ۵۰ میلیارد دلار واردات داشتیم که ۸۶ هزار میلیارد ریال حقوق گمرکی از آن اخذ شد.

سرپرست گمرک ایران افزود: در سال ۱۳۹۵ و با وجود اینکه میزان واردات به ۴۴ میلیارد دلار کاهش یافت، درآمد گمرکی کشور به۱۸۱ هزار میلیارد ریال رسید که امسال روند افزایشی درآمدهای گمرکی ادامه دارد.

وی افزود: پارسال گمرک توانست در بخش وصول عوارض برای دستگاه های مختلف ۱۳ هزار میلیارد ریال دریافت کند که نسبت به سال قبل از آن رشد ۳۸ درصدی برخوردار شد.

به گفته عسگری، در زمینه مالیات بر ارزش افزوده نیز گمرک پارسال توانست ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اخذ کند که رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۴ نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، (پنجره واحد تجارت فرامرزی) پانزدهم مهرماه ۱۳۹۳ رونمایی شد تا ضمن شفاف سازی تبادل اطلاعات بین دستگاه های مرتبط با حوزه واردات و صادرات کالا با گمرک، شرایط را برای افرادی که تجارت قانونی و سالم می کنند، آسان تر و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ تر کند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی عمانارسال حواله یوانبازی و بیت کوینتجهیزات شبکه در اصفهانترخیص خودرو از کیشترخیص کار کاغذترخیص کار گمرک انزلیترخیص کالا از گمرک فرودگاه امامتعرفه واردات خودرو چقدر است؟حمل و نقل بین المللی زمینیحمل و نقل بین المللی کامیون یخچالیحمل و نقل بین المللی گودرزحمل و نقل پیانوحمل و نقل ریلی ایرانحمل و نقل مبلمانحمل و نقل هوایی به انگلیسیحمل و نقل یزدحواله یورو به اسپانیاخريد لباس از چينخرید ابزار دسته دومخرید از سایت چینیخرید اینترنتی صنایع دستی چوبیخرید تجهیزات سالن قارچخرید موبایل از خارجروشهای حمل بین المللیس ایت بانک صادراتسایت ایبوک فارسیشرکت آی وب مانی پردازانشرکت ترخیص کالا مشهدشرکت حمل و نقل بین المللی پرسصرافی پارسیصرافی زرینصرافی های مشهدفروش خط تولید چیپس سیب زمینیفريت بار چيستفلتر كوين بيت لحمقانون ترخیص کالا از گمرکقيمت خريد دلار روزگمرک پست ایرانگمرک کنگانمستر کارت در ایرانواردات الجزائر 2013واردات بلبرینگ از چینواردات تجهیزات دامپزشکیواردات چوبواردات خودرو از ارمنستانواردات خودرو خارجی دست دومواردات دوربین عکاسی از چینویرتاپی به بیت کوینیبانک صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها