[ad_1]

به گزارش تراز ، بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی بخش اعظم پروژه‌های مسکن مهر امسال به اتمام می‌رسد و پرونده این طرح بزرگ در چند استان مختومه خواهد شد. این در حالی است که پروژه‌های این طرح در نقاط مختلف کشور به دلیل عدم پایبندی دستگاه‌های خدمات‌رسان به تعهدات خود سال‌هاست ساخته شده و خاک می‌خورند.
 
این وضعیت برای شهرهای جدید اطراف تهران حادتر است به طوریکه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده نبود آب واحدهای مسکن مهر را به آثار باستانی تبدیل کرده است. احمد اصغری مهرآبادی در این‌باره گفته است:  به دستگاه‌های متولی مانند وزارتخانه‌های نیرو، نفت، کشور، آموزش و پرورش و کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر نیاز داریم. از سازمان برنامه و بودجه نیز انتظار داریم درجهت تسریع در فرایند آماده‌سازی معابر، محوطه‌سازی کمک کند تا بتوانیم واحدها را تحویل دهیم. مسئله اصلی ما تحویل و اسکان است.
 
وی بیان کرد: دستگاه‌های متولی اعلام می‌کنند منابع مالی ندارند، اما از آنجاییکه رییس‌جمهوری دستور داده انتظار داریم دولت نهایت تلاش خود را برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر انجام دهد.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور داریم که کار ساخت آنها به اتمام رسیده اما قابل تحویل نیست، افزود:‌ در شهرهای جدید کشور ۱۸۰ هزار واحد بدون خدمات زیربنایی است و به کمک برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی دارد.
 
مهرآبادی با اشاره به مسکن مهر هشتگرد گفت:‌ در این شهر واحدها ساخته شده، اما به خاطر این‌که آب ندارند به آثار تاریخی تبدیل شده‌اند. هزینه نگهداری واحدهای ساخته شده‌ای که تحویل نمی شود خیلی سخت است.
 
 در دولت دهم، یازدهم و دوازدهم دستگاه‌های خدمات‌رسان همپای کار ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر در این طرح گام بر نداشته‌اند. با آن‌که خدمات‌رسانی جزو وظایف این دستگاه‌هاست اما در عمل عدم پایبندی به تعهدات یا تعلل در انجام آنها باعث شده تا بسیاری از واحدهای ساخته شده قابل سکونت نباشند. در بخش خدمات زیربنایی تامین آب تبدیل به یک چالش اساسی مسکن مهر شده و وزارت نیرو در این زمینه نخواسته یا نتوانسته به وظایف خود عمل کند.
 
نبود منابع مالی بهانه‌ای بوده که به‌خصوص طی شش سال اخیر از سوی این وزارتخانه به عنوان مانع خدمات‌رسانی به موقع به پروژه‌های مسکن مهر اعلام شده است. مشخص نیست با تداوم این روند پرونده طرح مسکن مهر چه زمانی بسته می‌شود. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که  از این رقم ۹۰ هزار واحد بدون مسئله باقیمانده که تلاش وزارت راه و شهرسازی تسریع در تکمیل و افتتاح آنهاست.
 
با این اوضاف حدود ۱۱۰ هزار واحد مشکل‌دار و فاقد متقاضی مسکن مهر باقی می ماند که مشخص نیست چه زمانی پرونده آنها نیز بسته شود. البته پرونده پروژه‌های بدون مشکل مسکن مهر زمانی بسته می‌شود که مشکل ۳۰۰ هزار واحد این طرح برطرف شود. در این بین وزارت نیرو به عنوان متولی هرچه زودتر بایستی برای جلوگیری از تبدیل واحدهای مسکن مهر به آثار باستانی دست به کار شود.

بیشتر بخوانید :  پی پال برای مبتدیان ( PAYPAL )

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی لهستان در ایرانانتقال پول به پرفکت مانیانتقال پول به کارت بانک صادراتبانک صادرات صفحه اصلیپرشین کارگو پارسیانپروسه ترخیص کالاپست سريع بين الملليپست سریع السیر داخلیپست سریع بین المللی Tntپی پال مطمئنترخیص کار مرز شلمچهتمدید کارت بازرگانی کرمانچگونگی ترخیص خودرو از پارکینگچگونگی خرید دلار از بانک مرکزیحمل بار دریایی از چینحمل بار طوسحمل و نقل بین المللی تهرانحمل و نقل جاده ای بین المللیحمل و نقل شهری چیستخرید ابزار قفل باز کنخرید اینترنتی از فروشگاه دبنهامزخرید اینترنتی طلا و جواهرخرید تبلت amazon kindle fire hdx 8.9خرید خط تولید ارزانخرید دارو از خارجخرید و فروش تجهیزات استودیودانلود وبمانی کیپررهگیری مرسوله پستی رایتلسایت آمازون به زبان فارسیستاد ترخیص خودرو منطقه 6 تهرانسیستم پی پال در ایرانشرکت حمل زمینیصادرات غیر نفتیعکس گمرک بوشهرفروش عطر کارگوقوانين گمركي مناطق آزادقیمت حمل کالا از چین به ایرانقیمت فریت بار به اتریشکارگو لوفتانزاگمرک پست تهرانموسسه حمل و نقل سپهر غربنحوه ی واردات خودروهمايش ايمني در حمل و نقل هواييواردات از چین سریعواردات بدلیجات از چینواردات تجهیزات نقشه برداریواردات چه کالاهایی سودآور است؟واردات قاچاق از دبیواردات لوازم جانبی کامپیوتر از دبییورو حواله ای

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها