[ad_1]

به گزارش تراز ، پروژه‌های مسکن مهر همچنان ناتمام مانده؛ پروژه‌ای که ثبت نام برای هر کدام از واحد‌های آن قصه‌ای پرغصه دارد. زنان و مردانی که به امید خانه دار شدن، تمام دارو ندارشان را برای داشتن سقفی برای زندگی به حساب مسکن مهر واریز کرده، اما حالا با بی مهری دولتی‌ها مواجه شده اند. متقاضیان مسکن مهری که نه راه پیش دارند و نه راه پس. آن‌ها شاهد این هستند که پروژه‌های مسکن مهر که قرار بود چند سال پیش به اتمام برسد و مالک آن باشند حالا آرام آرام در حال تبدیل به خانه‌هایی فرسوده می‌شود! زیرا که وزیر راه و شهرسازی که اصلی‌ترین مسئول برای تکمیل این خانه‌های مسکن مهر است آن را طرح مزخرفی می‌داند و حالا چطور می‌تواند با چنین دیدگاهی برای تکمیل خانه‌های مزخرف تلاش کند؟

آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند، بخش عمده پروژه‌های مسکن مهر به اتمام می‌رسد و پرونده آن در برخی از استان‌های کشور بسته خواهد شد. این در حالی است که پیش از این نیز وعده‌هایی از سوی وزیر راه و شهرسازی بابت تکمیل واحد‌های مسکن مهر داده شد، اما جز افتتاح نمایشی یا تحویل نصفه نیمه خانه ها، کاری انجام نشده است. به همین دلیل است که مردم دیگر به وعده‌های دولتی‌ها اعتمادی ندارند و صبرشان لبریز شده است.
 
داستانی تکراری که مسکن مهری‌ها را خسته کرده است

اوضاع بسیاری از مسکن مهر‌ها نامناسب است. برخی از بلوک‌ها تکمیل نشده و پیشرفتی نداشته است و برخی دیگر از بلوک‌ها مشکلات انشعابات آب و برق و گاز دارد. البته این وضعیت برای شهر‌های جدید اطراف تهران بسیار حادتر است تا جایی که احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که نبود آب، واحد‌های مسکن مهر را تبدیل به آثار باستانی کرده است. مهرآبادی در این‌باره گفته: «به دستگاه‌های متولی مانند وزارتخانه‌های نیرو، نفت، کشور، آموزش و پرورش و کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر نیاز داریم. از سازمان برنامه و بودجه نیز انتظار داریم درجهت تسریع در فرایند آماده‌سازی معابر، محوطه‌سازی کمک کند تا بتوانیم واحد‌ها را تحویل دهیم. مسئله اصلی ما تحویل و اسکان است.»

بیشتر بخوانید :  تخلف یک موسسه اعتباری در دقیقه 90/ سود 23 درصد برای جذب مشتری

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: «دستگاه‌های متولی اعلام می‌کنند منابع مالی ندارند، اما از آنجاییکه رییس‌جمهوری دستور داده انتظار داریم دولت نهایت تلاش خود را برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحد‌های مسکن مهر انجام دهد.» اما این داستان تکراری متقاضیان مسکن مهر را خسته کرده است، زیرا که بهانه نبود منابع مالی در این شش سال اخیر از سوی وزارتخانه‌ها مطرح می‌شود و می‌گفتند که همین موضوع مانع خدمت رسانی به موقع پروژه‌های مسکن مهر شده است. همین بهانه تراشی‌ها باعث شده تا حدود ۱۱۰ هزار واحد مشکل‌دار و فاقد متقاضی مسکن مهر باقی بماند و مشخص نباشد که چه زمانی به دست صاحبانش خواهد رسید. البته پرونده پروژه‌های بدون مشکل مسکن مهر زمانی بسته می‌شود که مشکل ۳۰۰ هزار واحد این طرح برطرف شود.
 
مشکلاتی که متقاضیان مسکن مهر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند

بعد از دوره چهارساله رکود بازار مسکن در دولت یازدهم، حالا چند ماهی است که شاهد افزایش نرخ اجاره بهای مسکن در تهران هستیم. این در حالی است که پیش از این صاحب خانه ها به دنبال ودیعه بیشتر بودند ولی حالا گرایش به دریافت اجاره بهای بیشتر دارند. اجاره بهایی که گاهی به قدری سنگین می شود که به مستاجران فشار مالی بسیاری وارد می شود. غم انگیزتر اینکه بسیاری از همین مستاجران، همان متقاضیان مسکن مهری هستند که از دهک های کم درآمد جامعه برای داشتن یک خانه مهر، پول هایشان را به حساب مسکن مهر واریز کردند اما به جز فشار اقتصادی چیزی نصیب شان نشده است. متاسفانه این فشار اقتصادی باعث آواره شدن بسیاری از خانواده ها شده است. حتی جدایی زن و شوهری که فکر می کردند می توانند زندگی خودشان را در یکی از همین خانه های مهر آغاز کنند اما مشکلات اقتصادی و عدم تحویل این خانه ها باعث جدایی شان شده است.

بیشتر بخوانید :  خرید مقوا به قیمت شیرینی!

از طرفی اما برخی از متقاضیان که زیر این فشار مالی طاقت آورده اند و خانه هایشان را با نبود امکانات اولیه تحویل گرفته اند، با مشکلات موجود مثل خرابی آسانسور، دست و پنجه نرم می کنند و مشخص نیست چه زمانی مسئولان به فریاد آنها می رسند.

نمایندگان مجلس چه زمانی صدای متقاضیان مسکن مهر را می‌شنوند؟

به تازگی محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از مکاتبه با رئیس‌جمهور درباره مسکن مهر خبر داد و اظهار داشت: «در چند روز آینده این اقدام انجام می‌شود چون آقای روحانی اعلام کرده بودن در دولت یازدهم پرونده مسکن مهر را مختومه می‌کنند و البته این اتفاق رخ نداد.»
البته متقاضیان مسکن مهر از نمایندگان مجلس توقع داشتند که هنگام دادن رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی از او راجع به مسکن مهر سوالاتی بپرسند و از آخوندی بخواهند که توضیح بدهد به چه دلیلی هنوز خانه های مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل داده نشده است؟ هر چند هنوز هم دیر نیست. زیرا که اگر نمایندگان مجلس دغدغه این قشر از جامعه را که به دنبال گرفتن حق و حقوق خود هستند را جدی بگیرند و این مسئله را از وزیر راه و شهرسازی، رئیس جمهور و دیگر مسئولان مرتبط پیگیری کنند، ممکن است که متضرر شدن بیشتر متقاضیان مسکن مهر جلوگیری شود. ممکن است که دیگر شاهد جدایی یک زوج یا آواره شدن یک خانواده و یا شرمندگی یک پدر مقابل اعضای خانواده اش نباشیم.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول به کارتانتقال پول به کارت هدیهبیت کوین اخباربیت کوین پول مجازیتبدیل بیت کوین به دلارتجهیزات شبکه فولترخیص خودرو تهرانترخیص دارو از گمرکترخیص کار هواییچگونه بیت کوین بدست آوریمحمل بار به شهرستانهاحمل بار و بسته بندیحمل و نقل بین المللی در تهرانحمل و نقل پاکخرید ابزار فوندانتخرید از آمازون Persiantoolsخرید از سایت های خارج از کشورخرید اینترنتی 3تارخرید اینترنتی از سایتهای چینیخرید اینترنتی فندک زیپوخرید تجهیزات ماشینخرید تجهیزات هواشناسیخرید خط تولید شکلاتخرید مستر کارت ترکیهخرید یونجه چینراهنماي خريد از ebayراهنمای خرید از سایت علی باباسایت آمازون ایرانشرکت حمل و نقل یزدصادرات به عمانصادرات ضایعات پتروشیمیصرافی خاورانصرافی عشایریصرافی وسترن یونیونصورتحساب ترخیص کالافروش خط تولید رب گوجه فرنگیفريت بار از كانادا به ايرانقرارداد ترخیص خودروگمرك چيستگمرك خرمشهرگمرک عراقنرخ حواله دلار به دبیهزینه حمل کالا از چینهمه چیز درباره ی بیت کوینواردات از چین در دولت یازدهمواردات پرتقال از ترکیهواردات تجهیزات پزشکی از چینواردات لوازم آرایش از دبیواردات وصادرات چینویرتاپی به بیت کوین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها