[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزای روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، یاسر فلاح در نشست خبری نخستین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران که برای اولین بار در غرب آسیا و خاورمیانه و با حضور  مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود، گفت: در چند سال اخیر، به معاملات الگوریتمی در دنیا  اهمیت بسیار زیادی داده شده است. در این معاملات کاهش نقش انسان و معامله‌گران نقطه عطف به شمار می‌رود و الگوریتم‌ها، سیستم‌ها و رایانه‌ها معاملات اصلی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در ادامه به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص این رقابت‌ها پرداخت و گفت: طی این مدت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی وسیعی در زمینه این مسابقات صورت گرفت. بر همین اساس، ۳۰ تیم متقاضی حضور در این مسابقات بودند که از این تعداد ۲۷ تیم برای حضور در مصاحبه شرکت کردند.

فلاح همچنین بیان کرد: با مصاحبه‌های صورت گرفته توسط تیم داوری، ۲۰ تیم به عنوان شرکت‌کنندگان نهایی انتخاب شدند که این تیم ها در ۳۲ روز به رقابت می‌پردازند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص زمان شروع این دوره از مسابقات گفت: نخستین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی از ۱۵ دی‌ماه سال جاری آغاز می‌شود، با این وجود افتتاح رسمی این رقابت‌ها از تاریخ ۱۹ دی‌ماه آغاز و تا ۱۷ بهمن‌ماه ادامه دارد.

وی همچنین در خصوص جزییات این رقابت‌ها بیان کرد: ۲۰ تیم شرکت‌کننده در سه بخش مختلف به رقابت می‌پردازند که این سه بخش شامل سهام، اوراق با درآمد ثابت و حل مساله است.

بیشتر بخوانید :  رشد ۷۰ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه

یاسر فلاح در ادامه به جوایز این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: در بخش رقابت در سهام، تیم‌های اول، دوم و سوم به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان اعتبار خرید سهام دریافت می‌کنند. در بخش اوراق با درآمد ثابت سه تیم ابتدایی به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون تومان اعتبار خرید سهام دریافت می‌کنند و در بخش حل مسئله مبالغ ۷، ۵ و ۳ میلیون تومان اعتبار خرید سهام به نفرات برتر اهدا می‌شود.

وی در خصوص اعتبار اولیه این گروه‌ها نیز گفت: برای هر کدام از گروه‌های شرکت‌کننده اعتباری حدود ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، که حد ضرر نیز برای هر رقابت از پیش تعیین شده است.

فلاح در توضیح این موضوع گفت: در بخش رقابت در سهام، حد ضرر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بخش اوراق با درآمد ثابت این رقم یک میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد مالکیت معنوی الگوریتم‌ها از سوی نهاد ناظر برای تیم‌ها محفوط باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها