[ad_1]

توسعه میادین نفتی جنوب، جمع‌آوری گارانتی‌های جعلی و آغاز عملیات باروری ابرها از مهمترین اخبار اقتصادی امروز روابط عمومی گروه تجاری ققنوس بود.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، مذاکره برای توسعه ۴ میادین نفتی خبری بود که از سوی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام شد، وی ضمن تاکید بر این که ممنوعیتی برای ورود شرکت‌های ایرانی به مناطق نفت‌خیز وجود ندارد، اعلام کرد: علاوه بر امضای پیش قرارداد توسعه میدان کرنج،   مذاکره برای توسعه میادین شادگان، رگ سفید و پارتی نیز در حال انجام است.

گارانتی‌های جعلی جمع می‌شوند

پس از آن که طرح رجستری یا شناسنامه‌دار کردن گوشی‌ها، راهی برای مبارزه با قاچاق ورود گوشی  اعلام شد، از ابتدای اردیبشهت‌ماه امسال تمامی برندهای گوشی مشمول رجیستری شدند. بنابراین صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده، در شبکه اپراتوری کشور فعال و گوشی‌هایی که پیامکی مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت کردند، با گذشت یک ماه دیگر سرویس نگرفتند. ورود گوشی از مبادی قانونی به‌عنوان مهم‌ترین هدف و برخورداری از کنترل‌های ایمنی و مجوز سلامت، کاهش کلاهبرداری فروش محصولات تقلبی، مقابله با سرقت گوشی‌های موبایل و جمع شدن گارانتی‌های جعلی از دیگر مزایای اجرای رجیستری بود که از زمان اجرای این طرح برخی از آن‌ها محقق شده است.

اما و اگر افزایش وام مسکن 

در شرایطی که وزیر سابق راه و شهرسازی در گذشته پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خانه اولی‌ها از ۱۶۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان را ارائه کرده بود، رئیس کل بانک مرکزی از لزوم اصلاح وام خرید مسکن سخن گفت اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرده و گفت هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. وی تصمیم گیری در این زمینه را به آینده نزدیک موکول و تاکید کرد:  باید وام خرید مسکن اصلاح شود، چرا که حجم وام‌های خرید دیگر جواب نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید :  وزارت رفاه خلاف دستور رئیس جمهور بزرگترین بنگاه‌دار کشور شد

تاکیدی بر تک نرخی شدن ارز

به دنبال روند نزولی قیمت ارز طی هفته‌های اخیر، فعالان اقتصادی معتقدند که به دلیل افزایش ناگهانی ارز در ماه‌های گذشته که غیرقابل پیش‌بینی بود، لازم بود که نرخ آن کاهش یابد. در این شرایط دولت باید با  اختصاص همان ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و تک نرخی کردن ارز در بازار عرضه و تقاضا با حذف سامانه نیما، بازار ارز را مدیریت کند. به گفته کارشناسان اقتصادی  اگر روند افزایشی نرخ ارز مجددا تکرار شود، ثبات در فضای کسب و کار از بین رفته و اوضاع اقتصادی بسیار بدتر از حال حاضر خواهد شد.

استارت عملیات باروری ابرها  از دو هفته آینده

استارت عملیات باروری ابرها از دو هفته آینده جزو خبرهای خوشحال کننده‌ای بود که از سوی  مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها مطرح شد. فرید گلکار با بیان این‌که تمام اقدامات لازم برای شروع این کار انجام شده است، اظهار کرد: انتظار داریم مدیران ارشد وزارت نیرو، قراردادهای منعقد شده را در سریع‌ترین زمان ممکن امضا کنند که بتوانیم عملیات اجرای کار را آغاز کنیم. او درباره چگونگی انجام عملیات باروری ابرها تاکید کرد: در حال حاضر با یک هواپیمای تاسیس‌شده از سوی سپاه، کار را پیش خواهیم برد و اگر امور به خوبی پیش برود، دو فروند دیگر نیز اضافه خواهیم کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها