FCL و LCL

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به شما در زمینه تصمیم گیری برای ارسال مرسوله به یکی از شیوه های LCL یا FCL کمک می کنیم. نکات گفته شده را مبنای تصمیم گیری خود قرار دهید.

معمولا این سئوال را زیاد می شنویم: مرسوله خود را به شیوه FCL {تمام ظرفیت کانتینر} یا LCL {کمتر از تمام ظرفیت کانتینر} ارسال کنم؟ در ادامه به چندین فاکتور تاثیر گذار در فرایند تصمیم گیری اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: با این ۹ استراتژی هزینه های حمل و نقل دریایی را کاهش دهید!

FCL و LCL

فاکتورهای مهم برای ارسال به شیوه FCL یا LCL

از جمله این عوامل تاثیرگذار در تصمیم گیری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیوه LCL فضای زیادی در انبار اشغال نمی کند

اگر با محدودیت سرمایه و فضا مواجه هستید و نمی توانید یک مرسوله FCL را در انبار جای دهید، توصیه می کنیم شیوه LCL را انتخاب کنید.

با کمک شیوه LCL می توان حجم کمتری بار ارسال کرد و موجودی کالا در انبارها نیز افزایش نخواهد یافت. به جای این که از فروشندگان تعداد زیادی کالا خریداری کنید، می توانید از شیوه LCL استفاده کرده تا به مرور زمان و بر حسب نیاز کالاهای مورد نظر را تامین کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه هزینه های حمل و نقل دریایی را کاهش دهیم؟ {راهنمای ۲۰۲۱}

هزینه ارسال به شیوه FCL ارزان تر از LCL خواهد بود

هزینه ارسال مرسوله به شیوه LCL به ازای هر واحد از شیوه FCL بیشتر است. به همین دلیل است که سازمان های حمل و نقل شیوه FCL را برای حمل و نقل مرسوله ترجیح می دهند.

بیشتر بخوانید :  تبلیغات بر روی شیشه اتوبوس ها ممنوع است

هزینه ارسال مرسوله به شیوه LCL برابر با هزینه یک کانتینر ۲۰ فوتی می شود؛ این فاکتور با توجه به مبدا و وضعیت فعلی بازار حمل و نقل دریایی متفاوت خواهد بود.

زمانی که متخصصین ما در گروه تجاری ققنوس یکی از دو شیوه حمل و نثل را انتخاب می کنند، حتما این مسئله را مد نظر قرار می دهند. از این رو، همکاری با گروه تجاری ققنوس به معنای کاهش هزینه های حمل و نقل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل FCL ؛ اصول حمل و نقل، کانتینرها و هزینه ها {راهنمای جامع}

هزینه ارسال به شیوه FCL ارزان تر از LCL خواهد بود

راحت تر می توان زمان رسیدن مرسوله به شیوه LCL را تعیین کرد

تاریخ رسیدن مرسوله برای بسیاری از مراکز {از جمله مراکز آمازون FBA} باید مشخص شود. از این رو، ارسال مرسوله به شیوه FCL سخت تر می شود.

در شیوه FCL شما باید کالاها را در کانتینر بارگیری کرده، به مقصد ارسال کرده و سپس کانتینر را به بندر تحویل دهید و تمام این کارها را باید در عرض ۸ روز انجام دهید.

در FCL ممکن نیست که تاریخ رسیدن مرسوله را در یک بازه زمانی “آزاد” مشخص کنید.

اما ارسال مرسوله به شیوه LCL زمان “آزاد” بیشتری دارد؛ معمولا ۵ روز در بندر و ۷ روز یا بیشتر در انبار برای جدا کردن کالاها فرصت دارید.

از همین رو، می توانید کالا را در بازه زمانی تعیین شده ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: سورسینگ کالا برای فروشندگان سایت آمازون–۷ نکته کلیدی {راهنمای ۲۰۲۱}

ارسال مرسوله به شیوه FCL سریع تر از LCL می باشد

زمانی که یک مرسوله FCL به بندر می رسد، از داخل کشتی تخلیه شده و برای خریدار ارسال می شود.

بیشتر بخوانید :  مزایای ترخیص کار بین المللی / چرا به ترخیصکار نیاز داریم؟

اما در شیوه FCL این روند کمی پیچیده تر بوده و باید چندین مرحله طی شود. یعنی این که ابتدا باید مرسوله های مختلف در داخل کشتی یکپارچه سازی شوند، سپس مدارک هر کدام از کانتینرها بررسی شود و کالاها دسته بندی شوند.

همان طور که مشاهده می کنید در روند ارسال LCL امکان تاخیر در هر کدام از مراحل وجود دارد.

ارسال مرسوله به شیوه FCL سریع تر از LCL می باشد

امکان تقسیم کردن مرسوله ها در شیوه LCL فراهم می شود

اگر قرار است مرسوله را برای چندین انبار آمازون FCA یا ۳PLs ارسال کنید، با کمک شیوه حمل و نقل LCL، به جای این که مرسوله را در قالب چندین کانتینر ارسال کنید، می توانید مرسوله را تقسیم بندی کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ فاکتور برای تشخیص نماینده سورسینگ قابل اعتماد در چین

سخن آخر

توصیه می کنیم که پیش از تصمیم گیری درباره شیوه ارسال حتما نکات گفته شده را مبنای تصمیم گیری خود قرار دهید.

هر کدام از دو شیوه مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و شما باید با توجه به نیازهای خود یک شیوه را انتخاب کنید.

اگر با محدودیت زمانی مواجه هستید، شیوه FCL را انتخاب کنید اما اگر حجم مرسوله ارسال زیاد نیست، شیوه LCL را انتخاب کنید.

گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها