[ad_1]

محمدرضا مؤمنی، در مورد واردات پوشاک به منطقه آزاد گفت: تمامی کالاها و پوشاکی که به منطقه آزاد قشم وارد می‌شود، قانونی و با مجوز رسمی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پاسخ به این سوال که مقصد کالاهای وارداتی به قشم کجاست؟ افزود: مسافران و افرادی که از منطقه اصلی به منطقه آزاد قشم می‌آیند کالای مورد نیاز خود در این منطقه خریداری و به منطقه اصلی می‌برند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای واردات پوشاک به این منطقه نیازسنجی می‌شود و مقدار واردات بر چه مبنایی تعیین می‌شود، گفت: واردات دست ما نیست و بخش خصوصی واردکننده کالا به این منطقه است.

مؤمنی بیان داشت: بخش خصوصی سفارش دهنده کالا و پوشاک است و مراکز تجاری براساس نیاز خود در طول سال سفارش واردات می‌دهند و محموله‌های مورد نیاز خود را در مقاطع مختلف سال وارد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پاسخ به این سؤال که چرا در حالی که بخش تولید پوشاک از واردات صدمه بسیار زیادی دیده است، واردات پوشاک به این منطقه محدود نمی‌شود و تمهیداتی برای کنترل آن در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: بیش از ۲۴ مجتمع تجاری در منطقه آزاد قشم و درگهان وجود دارد و بخش خصوصی در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده است و مجتمع‌های تجاری با واردات کالا، خرید و فروش کالا در این منطقه مشغول فعالیت بازرگانی و اقتصادی هستند.

* مراکز تجاری قشم با کاهش واردات غیرفعال می‌شوند

بیشتر بخوانید :  انتخاب منطقی ترین راه برای عبور از تحریم ها

وی افزود: این یک شمشیر دو لبه است، نمی‌توان واردات را به این منطقه کم کرد، زیرا با این اقدام، مراکز تجاری غیرفعال می‌شوند.

مؤمنی با بیان اینکه محدودیت واردات به منطقه آزاد قشم منطقی نیست، اظهار داشت: ۵ مرکز تجاری در منطقه آزاد قشم آماده و به زودی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم بیان داشت: محدودیت غیرمنطقی در واردات به منطقه آزاد قشم منجر به واردات قاچاق می‌شود، گفت: در حال انجام اقداماتی برای کنترل واردات هستیم، به طوری که چند واحد تولید پوشاک توسط تولید‌کنندگان ایرانی در این منطقه افتتاح شده و در حال فعالیت هستند و برخی هم برنامه‌هایی برای توسعه دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا محدودیت برای ساخت مجتمع‌های تجاری در این منطقه صورت نگرفته است، گفت: به حوزه معاونت عمرانی قشم اعلام شده که از این پس، تحت هیچ شرایطی پروانه ساخت مجتمع تجاری در قشم و درگهان صادر نشود.

* دیگر اجازه ساخت مجتمع تجاری  در قشم و درگهان داده نمی‌شود

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد قشم بیان داشت: برای توسعه متوازن در سطح منطقه، دیگر اجازه ساخت مجتمع تجاری در منطقه آزاد قشم و درگهان داده نمی‌شود و ساخت مجتمع‌های تجاری در منطقه‌های دیگر انجام می‌شود.

وی افزود: مذاکراتی با چینی‌ها برای تهیه شهرک پوشاک در منطقه آزاد قشم انجام شده تا با افتتاح چنین مرکزی از نیروی کار ایرانی برای تولید استفاده شود که هنوز توافقات نهایی در این رابطه انجام نشده است.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد قشم با بیان اینکه ظرفیت اقتصادی بازارها اندازه دارد، گفت: قطعا با رونق تولید در منطقه آزاد قشم فقط مابه‌التفاوت نیاز از محل واردات تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید :  بیم‌ و امیدهای قرارداد با رنو

مؤمنی اظهار داشت: در ماه‌های آینده ۲ واحد تولید عطر، ادکلن و لوازم آرایشی در منطقه آزاد قشم با برندهای معتبر دنیا و توسط تولید‌کنندگان بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

* امسال صادرات قشم ۲ برابر می‌شود

وی در مورد میزان صادرات کالا از قشم اظهار داشت: سال گذشته ارزش کالاهای صادراتی از این منطقه ۵۰ میلیون دلار بود و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه میزان صادرات در مناطق آزاد سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۳۰ درصد رشد داشت، گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دستور داده، تا صادرات کل مناطق آزاد در سال جاری به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برسد که قطعا محقق می‌شود.

مؤمنی بیان داشت: امسال از این منطقه ۲۰۰ هزار تن سیمان صادر می‌شود که تاکنون صادرات ۸۰ هزار تن آن محقق شده است.

* مذاکرات سرمایه‌گذاری با چینی‌ها فعلا نتیجه نداده است

وی در رابطه با مذاکرات با چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم گفت: گروهی از چینی‌ها برای ایجاد شهرک فرودگاهی به منطقه آزاد قشم آمده‌اند که مذاکرات آن در حال انجام است، اما نتیجه آن حاصل نشده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآدرس گمرک فرودگاه امام خمینیآمار واردات خودرو سال 88اتاق بازرگاني قزوينارسال پول به آمریکاانتقال پول به حساب بانک ملیپرداخت با پی پال در ایرانتجديد ترخيص الهيئة العامة للاستثمارترخيص كالا يعني چهترخیص پوشاک از ترکیهترخیص خودرو از دبیترخیص کار بندر لنگهثبت نام کارت بازرگانی لرستانچگونگی خرید دلارحمل و نقل بین المللیحمل و نقل زمینی به انگلیسیحواله از چین به ایرانخرید ابزار میوه آراییخرید از ایبی در ایرانخرید از سایت Ebay در ایرانخرید اینترنتی ضد آفتاب اوریاژخرید اینترنتی گوشی 4 سیم کارتخرید دلار دولتیخرید دلار قیمتخرید گوشی از سایت آمازونخرید و فروش تجهیزات پزشکیخرید و فروش لیوان یکبار مصرفراهنمای فعالیت با کارت بازرگانیسایت شرکت ebayسایت علی اکسپرس چیستصرافی 1 قرونصرافی گوتنبرگطریقه خرید از سایت Ebayفروش خط تولید یونولیتقوانین گمرکی جمهوری اسلامی ایرانقوانین گمرکی عمانکارگو قشم ایرگمرک ج ااگمرک فرودگاه پیامگمرک واردات ماشینمستر کارت در اصفهاننمايندگي وب ماني در ايرانواردات تبلتواردات تجهیزات دندانپزشکیواردات جورابواردات خ.دروواردات خودرو جانبازيواردات خودرو هیوندایواردات فلش مموری از چینواردات مربا به ایرانوبمانی ارزان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها