مخالفت عراق با جایگزینی شرکت امریکایی بجای زیمنس

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: در پی افزایش فشار آمریکا به عراق برای جایگزین کردن یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه برق بجای زیمنس آلمان، یک نماینده پارلمان این کشور هشدار داد که پارلمان جلوی این تحمیل را خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، در حالی که مذاکرات شرکت بزرگ آلمانی ‘زیمنس’ برای عقد قرارداد با عراق برای حل مشکل برق این کشور به مراحل نهایی رسیده بود، دخالت آمریکا در آخرین لحظه در این قضیه، فرصت امضای این قرارداد مهم را از آلمان ها گرفته است.
رسانه های عراقی و آمریکایی دو روز پیش اعلام کردند زیمنس در آستانه عقد قرارداد به ارزش ۱۵ میلیارد دلار با دولت عراق بود، اما در آخرین لحظات دخالت و فشار دولت آمریکا جلوی این قرارداد را گرفت.
درحالی که هنوز اظهارنظر رسمی در این خصوص از سوی بغداد وجود ندارد، یک نماینده پارلمان و عضو ائتلاف انتخاباتی الفتح پارلمان عراق اعلام کرد که پارلمان در مقابل اقدامات شرکت ژنرال الکتریک آمریکا و تلاش آن برای تسلط بر حوزه برق و غارت اموال عراق از سوی آمریکایی ها خواهد ایستاد.
‘ولید السهلانی’ گفت: پارلمان عراق با هر شرکتی که بخواهد بودجه برق را بدون ارائه منافع و خدمات به شهرندان به سرقت ببرد مخالفت خواهد کرد.
وی تاکید کرد: شرکت ژنرال الکتریک شرایط لازم را برای تغییر وضعیت برق عراق ندارد و پارلمان از عقد قرارداد با این شرکت جلوگیری می کند  و همچنین پارلمان عراق مدیران دولتی که اقدام به عقد قرارداد بدون توجیه اقتصادی و منفعت عمومی می کنند را تحت تعقیب قضائی قرار می دهد.
پیشتر ‘میثاق الحامدی’ دیگر نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف پارلمانی سازندگی، تلاش برای جایگزین کردن شرکت آمریکایی با زیمنس آلمان را یک بازی آمریکایی برای غارت سرمایه های عراق و ادامه وضعیت بحرانی کنونی در حوزه برق دانست.
وی نیز تاکید کرد که پارلمان جدید عراق پس از تشکیل کمیسیون انرژی، از قرارداد با شرکت آمریکایی ژنرال الکتریک جلوگیری خواهد کرد.
روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه گذشته خبر داده بود که شرکت ژنرال الکتریک به مدد مداخله های آمریکا احتمالا جایگزین زیمنس و موفق به عقد قرارداد میلیاردها دلاری در عراق خواهد شد.
عبد الحمزه هادی معاون وزارت برق عراق پیشتر از نزدیکی امضای توافقنامه با شرکت آلمانی زیمنس برای افزایش ۱۱ هزار مگاواتی تولید برق از طریق ساخت ایستگاه های تولید انرژی جدید و تعمیر و بازسازی ایستگاه های تولید انرژی همین شرکت خبر داده بود.
عراق در حال حاضر ۱۶ هزار مگاوات برق در ساعت تولید دارد اما نیاز این کشور در فصل گرما که اوج مصرف برق در این کشور است، به ۲۳ هزار مگاوات در ساعت می رسد که به دلیل عدم قدرت در تامین این نقص، دولت عراق ناچار به جدولبندی توزیع برق در کشور می شود.
کمبود برق در طول سه سال گذشته یکی از علل اصلی تظاهرات های اعتراض آمیز مردم عراق بوده که در تابستان امسال منجر به خشونت هایی در بصره شد.
شرکت زیمنس در این طرح خود، قول ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی، یک درمانگاه نمونه که با انرژی های تجدید شونده کار می کند و همچنین تخصیص کمک ۶۰ میلیون دلاری برای تقویت مهارت های رایانه ای در عراق داده است.
رسانه های منطقه ای و بین المللی گفته اند که با توجه به دخالت دولت آمریکا در منع قرارداد با شرکت زیمنس، شاید این شرکت آلمانی ناچار شود که شرکت ژنرال الکتریک را در قرارداد خود مشارکت دهد.
این درحالی است که در عراق بطور کلی ذهنیتی منفی درباره ژنرال الکتریک وجود دارد و عموم افکار عمومی این کشور خواهان قرارداد با شرکت زیمنس هستند و در شبکه های اجتماعی برخی کاربران عراقی از دولت عراق خواسته اند که با زیمنس همکاری کند.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x