[ad_1]

به گزارش تراز ،محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است. او در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی وزیر بازرگانی بوده‌است.
از سوابق کاری محمد شریعتمداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱.از سال ۱۳۷۳ پس از ۳ سال عضویت در هیئت امناء ستاد اجرایی فرمان امام با نظر رهبری در سمت ریاست ستاد اجرایی فرمان امام نیز مشغول به خدمت بود.
۲.ازسال ۱۳۷۰ تاکنون عضویت در هیئت امناء آستان شاه‌عبدالعظیم و عضویت و دبیری هیئت امناء مؤسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث در قم را نیز تحت اشراف محمدی ری شهری بر عهده دارد.
۳.از سال ۱۳۶۸ در دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی، همزمان با خدمت در سمت معاون نظارت و حسابرسی دفتر، بعنوان قائم مقام وزیر بازرگانی انجام وظیفه کرد.
۴.مأمور تأسیس معاونت نظارت و حسابرسی دفتر رهبری
۵.همکاری در تهیه قانون تأسیس اطلاعات کشور
۶.معاون و جانشین معاونت امور انقلاب نخست وزیری در زمان نخست وزیری رجایی
۷.عضویت در کمیته مرکزی انقلاب اسلامی در زمان مهدوی کنی و باقری کنی
۸.ستاد استقبال از امام خمینی
 
به مدت ۸ سال مسئولیت کمیسیون مشترک روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی نظیر عربستان سعودی، عراق، عمان، قطر، کویت، پرتقال، اسپانیا، زیمبابوه، اوگاندا، کنیا، فیلیپین، تایلند و… علاوه بر مسئولیت وزارت بازرگانی ایران، به عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت در الحاق به سازمان جهانی تجارت منصوب و در طی همین دوره، جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها بعنوان عضو ناظر به سازمان جهانی تجارت وارد کرد.
وی ۱۲ سال در سمت ریاست کمیسیون و نیز ریاست هیئت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور، با این شبکه عظیم ارتباط گسترده و ثمر بخشی داشته و هم در دوره وزارت بازرگانی وی قانون جدید نظام صنفی از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت و شورای عالی اصناف از منتخبان شبکه‌های صنفی کشور پا به عرصه وجود نهاد.[۲] در طی دوره وزارت ۸ ساله‌اش، ریاست شورای عالی نظارت بر اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز بر عهده داشت که از این دوره به عنوان بهترین دوره همکاری دولت و بخش خصوصی نام برده می‌شود.
در طی این دوران، قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران با ۵ سال کار کارشناسی در قالب کمیته‌های گوناگون تخصصی با همکاری همه بخش‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی در هزار ماده پس از ۸۰ سال مورد بازنگری و نگارش مجدد قرار گرفت و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. در طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ عضویت هیئت امناء دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی را بحکم رئیس جمهور و نیز عضویت هیئت امناء بنیاد شهید و امور ایثارگران را به نمایندگی از خانواده‌های شهدا و حکم ریاست جمهوری بر عهده داشته است.
وی با توجه به مقبولیتی که نزد طرفین دعاوی سیاسی وقت در کشور داشته است، در جریان انتخابات مجلس هفتم، وقوع تحصّن در مجلس ششم و نیز با تشکیل شورای سران سه قوه در برخورد با مفاسد اقتصادی و همچنین در جریان دستگیری برخی عناصر سیاسی و اقتصادی در آن دوران، به عنوان نماینده ویژه دولت و رئیس جمهور در حل و عقد مسائل موجود بین دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و قوه قضائیه ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید :  صادرات میوه و تره‌بار به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اندک است

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرک استارااسکریل شاتاکانت پی پال کرک شدهانتقال پول به کارت دیگر بانک ملیبیت کوین صرافیتبدیل بیت کوین به وب مانیتجهیزات شبکه ویکی پدیاترخیص خودرو از منطقه آزادترخیص کار اتومبیلتقدیر نامه هفته ی حمل و نقلثبت واردات خودروحمل کالا از چین به عراقحمل و نقل پایانه های کشورحمل و نقل چینحمل و نقل قانون تجارتحمل و نقل هوایی چیستحمل و نقل هوشمند در ژاپنخرید ابزار وبلاگخرید اینترنتی خمیر دورگیر ویترایخرید اینترنتی گیرنده دیجیتال خودروخرید پیراهن آلمانخرید خط تولید قیر امولسیونخرید دستگاه لیوان یکبار مصرفخرید فیلم از سایت آمازونخرید مستر کارت فوریراهنمای وب مانیشرایط خرید از چینشرکت حمل و نقل بین المللی صفا راه آریاشرکت حمل و نقل هوایی علمدارصادرات فرش ماشینیصادرات موبایل بانکصرافی پارسصرافی قرن tehranصرافی گلستانصرافی نارمکطریقه ی گرفتن مستر کارتفروش خط تولید حلبفروش خط تولید کنافگمرک ترخیص خودروگمرک فرودگاه امام تلفنگمرک و ترخیص کالامستر کارت استانداردمستر کارت اماراتمستند بیت کوینواردات خودرو برقیواردات خودرو جانبازان 50واردات عینک از چینواردات موتور سیکلت از دبیوب سایت آمازونوب مانی خرید فروش

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها