لنج صیادی سرگردان در آب‌های عمان نجات یافت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هدایت الله میرمرادزهی در تشریج جزئیات این حادثه اظهار داشت: حوالی صبح امروز یک فروند لنج صیادی که از بندر صیادی بریس در شرق چابهار به قصد تعمیرات عازم اسکله کنارک می شد به دلیل از کار افتادن موتور در۱۰مایلی بندر بریس دچار سانحه شد.

وی افزود: باتوجه به فصل بادهای مونسون در دریای عمان واحتمال برخورد لنج به صخره، ناخدای این لنج فورا با استفاده از دستگاه های مخابراتی مدرن مستقر بر روی لنج های فراساحل از یگان حفاظت شیلات استان درخواست کمک می کند.

به گفته میرمرادزهی پس از دریافت کمک این لنج سه گروه نجات شامل یک فروند ناوچه دریابانی، دو فروند شناور ناجی مرکز جستجو ونجات دریایی سازمان بنادر ویک فروند لنج مردمی برای نجات ملوانان اعزام می شوند.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان از اقدام به موقع گروه های نجات و مرکز جستجو و نجات دریایی سازمان بنادر و جلوگیری از برخورد شناور به صخره خبرداد وگفت: درفصل طوفان های مونسون به دلیل وزش بادهای طوفانی ومواج شدن دریای عمان احتمال غرق شدن لنج های آسیب دیده بیشتر می شود وبا توجه به حادثه تلخ غرق شدن یک فروند لنج صیادی استان در سال های گذشته به دلیل نقص فنی، خوشبخاته این بار با اقدام سریع گروه های نجات از تکرار حادثه گذشته جلوگیری شد.

از سوی دیگر سید حسن ابراهیمی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به نجات جان این پنج نفر صیاد تاکید کرد: دریانوردان عزیز حتما به اطلاعات ارسالی از طریق SMS که از طرف مرکز جستجو و نجات دریایی برای مسئولین شیلاتی، دهیارها و بزرگان هر منطقه ساحلی ارسال می شود، توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم دسترسی به اطلاعات هواشناسی با شماره ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ جهت اطلاع از وضعیت دریا قبل از اعزام به دریا تماس حاصل کنند، از دریانوردان خواست حتما برای صید بصورت گروهی اعزام شوند و تجهیزات ارتباطی مناسب به همراه داشته باشند.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x