[ad_1]

علی لاریجانی عصر دوشنبه در آئین رونمایی از وبگاه خبری کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: بنده در جریان مباحث کمیسیون ویژه هستم و در گذشته نیز که این کمیسیون تشکیل شده بود اقدامات موفقیت‌آمیزی داشت و کارهایی که به مجلس ارائه کرده بود حرکت رو به جلویی را نشان می‌داد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، وی افزود: امیدوارم در این دوره نیز با یک عزم قوی ‌تر برخی از موانعی که برای تولید کشور وجود داشته و مورد تاکید مقام معظم رهبری است رفع شود.

لاریجانی با بیان اینکه اصل ۴۴ به درستی اجرا نشده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری اخیرا بار دیگر بر عدم اجرای صحیح آن تاکید کردند؛ به یاد دارم زمانی که مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود این مجمع هشت هدف اصل ۴۴ را بررسی کرد که کدام یک از آنها محقق شده است. تقریبا در هیچ کدام از این اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی موفق نبوده و تنها در یک بند تا حدی پیش رفته است.

وی اظهار کرد: این چه سیاست‌گذاری است که قانون آن تصویب شده اما هشت هدف آن محقق نشده است در حالی که گفته می‌شود تمامی امکانات آن ارائه شده است لذا مشخص می‌شود که مسیر را اشتباه رفته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکیدات اخیر رهبری درباره اصل۴۴ تکلیف کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را سنگین می‌کند، افزود: باید مشخص شود که چگونه اموالی که از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل شده و کار را خراب کرده است ارجاع شود.

وی ادامه داد: مشخص است واگذاری یک نیروگاه به وزارت دفاع یا بنیاد شهید یا دستگاهی که هیچ تعریفی برای آن وجود ندارد کار اشتباهی است لذا باید بررسی شود که از چه رخنه‌ای استفاده و این اقدامات صورت گرفته است، باید این ایرادات بررسی شود که آیا این واگذاری‌ها صد درصد غیرقانونی بوده و یا برای رد دیون واگذار شده است لذا مشخص است که رخنه‌ای وجود داشته که از آن سوء استفاده شده است و باید این رخنه بسته شود.

بیشتر بخوانید :  واریز درآمد تبلیغات بازرگانی تلویزیون به خزانه دولت

لاریجانی با بیان اینکه باید فشار آورده شود تا دستگاه‌های مختلف روی ریل اصلی قرار گیرند، تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود که فضا برای کار فراهم شود البته این موضوع که ممکن است شرایط بخش خصوصی فراهم نباشد همیشه وجود دارد چرا که بخش خصوصی ایران همانند سایر کشورها خیلی ممحض نیست و باید با ارائه تسهیلات به آنها کمک شود تا بتوانند در ریل اصلی قرار گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برخی کشورها مدل‌های خاصی در بخش مالیات بر ارزش افزوده دارند و کشوری همانند کره جنوبی مدل اخذ مالیات بر ارزش افزوده خود را از کشور آلمان گرفته است و از این روش بسیار راضی است.

وی ادامه داد: اخذ مالیات از زنجیره مشکلاتی ایجاد کرده است اما معاون وزیر اقتصاد وقت در جلسه‌ای با بنده اظهار کرد که تمامی کشورها به جز یکی دو کشور مالیات را به صورت زنجیره‌ای اخذ می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه هم اکنون تولیدکننده‌ها از نحوه اخذ مالیات از ارزش افزوده از زنجیره‌ها ناراحت هستند، اظهار کرد: تولیدکنندگان اظهار می‌کنند که اکنون که برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و بازگشت آن با مشکلات وتأخیرهای زیادی مواجه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید صندوق مکانیزه فروش در فروشگاه‌ها قرار گیرد، افزود: می‌توان در جلساتی با اتاق اصناف بررسی کرد که به چه ابزاری برای مکانیزه کردن صندوق‌ها نیاز دارند و این امکانات در اختیار آنها قرار داده شود البته باید روی این موضوع بحث دقیقی صورت گیرد چرا که می‌تواند عامل مهمی در رکود تولید باشد.

وی با بیان اینکه اگر درست، ثابت و شفاف مالیات اخذ شود مردم می‌فهمند که چگونه باید سرمایه‌گذاری کنند، ادامه داد: اکنون با هر گروه از تولید‌کنندگان جلسه‌ای برگزار می‌شود همه آنها از نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده ناراحت هستند.

بیشتر بخوانید :  ترفند جالب یک قاچاقچی برای دورزدن مأموران گمرک!

لاریجانی با بیان اینکه باید در حوزه واردات و صادرات کار انقلابی صورت گیرد، تاکید کرد: چرا باید اجازه داده شود که کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند از خارج از کشور وارد شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران کشوری نیست که سیستم آن باز باشد و تولید آن مرحله به مرحله در حال حرکت رو به جلو است.

لاریجانی با بیان اینکه باید به وزیر اقتصاد گفته شود که تا حدود یک ماه دیگر درباره ممنوعیت این کالاها تصمیم بگیرد یادآور شد: اگر این موضوع در دولت تصویب نشد مجلس درباره آن تصمیم می گیرد البته باید همزمان با ممنوعیت واردات برخی کالاها درباره قاچاق کالا نیز فکر کرد اما باید تعرفه ها متوازن شود که بخش خصوصی بتواند کالا تولید کند.

وی افزود: باید از تولیدکنندگان حمایت شود و اگر وزارت صنعت قبول دارد که باید ورود حدود ۸۰۰ کالا ممنوع شود در دولت درباره آن تصمیم‌گیری کند اما اگر در این باره تصمیم‌گیری نکند با توجه به اینکه بار مالی نداشته مجلس می‌تواند درباره آن تصمیم‌گیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مسئله قاچاق کالا توجه شود، ادامه داد: وزارت اطلاعات گزارشی درباره قاچاق کالا به بنده ارائه کرد که گزارشی در سه تا چهار مقطع پنج ساله است و وضعیت نفوذ‌هایی که در مرزهای داخل به بیرون از کشور است را نشان می‌دهد.

لاریجانی اظهار کرد: در ۲۰ سال پیش هشت مکان بود که در آن تبادل قاچاق صورت می‌گرفت و پنج سال بعد این موضوع پنج برابر شده و پنج سال پس از آن نیز ۱۰ برابر شده و اکنون در تمامی مرزهای کشور ورود و خروج‌ صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید با یکدیگر درباره ورود و خروج کالا تصمیم بگیرند، افزود: باید بررسی شود که آیا در مرزهای سایر کشورها به این میزان ورود و خروج کالا صورت می گیرد؛ به نظر می‌رسد که با تساهل و رفتارهای نادرست اوضاع مرزها اینگونه شده و این سبب شده که کنترل مرزی کشور با مشکل مواجه شود.

بیشتر بخوانید :  فریت بار به کانادا | روش‌های ارسال بار به کانادا

لاریجانی گفت: اگر نعمت‌زاده گفته که حدود ۸۰۰ قلم کالا نیازی به واردات ندارد باید به دولت گفته شود که یا ممنوعیت واردات این ۸۰۰ کالا را تصویب کند یا خود مجلس در این باره تصمیم‌گیری ‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای چرخیدن چرخ تولید باید ۲۰ موضوع همزمان با یکدیگر حرکت کند، ادامه داد: موضوع قاچاق، تعرفه و مسائل بخش خصوصی باید با یکدیگر دیده شود و اگر با یکدیگر دیده نشود مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید بسته‌هایی برای مساله تولید تهیه شود تصریح کرد: اولویت قرار دادن بخش اشتغال اقدام بسیار درستی است که کمیسیون ویژه باید روی آن بررسی‌های لازم را انجام دهد تا مشخص شود که در چه بخش‌هایی می توان کمک کرد.

وی با اشاره به تهیه گزارش‌هایی درباره اجرای اصل ۴۴ و حمایت از تولید از سوی کمیسیون ویژه تولید ملی برای قرائت در صحن علنی مجلس افزود: زمانی که این گزارش‌ها به صحن علنی ارائه می‌شود باید پیشنهادات برای اصلاح قانون همراه آن ارسال شود تا با استفاده از تبصره (۱) ماده ۴۹ نمایندگان نظرات خود را بیان کنند و در ریل کمیسیون قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید سخت گیری ها درباره قوانینی که تصویب شده و اجرا نمی شود، بیشتر شود تصریح کرد: هر ۶ ماه باید از دستگاه ها گزارش گرفته شود که چرا کار جلو نرفته است و براساس ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی می توان متخلفان را به مجلس معرفی کرد و اگر دستگاهی قانون را روی زمین گذاشته معرفی شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به کارت صادراتبانک صادرات 615بانک صادرات 720پست سریع در تهرانپی پال پرشین تولزتبدیل پی پالترخیص کار کیشترخیص کار گمرک فرودگاه امام خمینیحمل بار از فرانسه به ایرانحمل بار ظريفحمل و نقل بین المللی گرجستانحمل و نقل زمینی به روسیهخدمات فریت بارخرید ابزار رنگخرید ابزار قسطیخرید ابزار گریمخرید اینترنتی بلیط هواپیماخرید اینترنتی شوکر پرتابیخرید اینترنتی مانتو 93خرید پوشاک امریکاخرید پی پال کارتخرید خط تولید فیلتر روغن ماشینخرید دلار صرافیخرید لوازم جانبی از چیندرباره سایت ایبیدریافت بیت کوین رایگانسازمان حمل و نقل هوایی ایرانسايت آمازون چيستستاد ترخیص خودرو منطقه 4ستاد ترخیص خودرو منطقه 5شرکت حمل و نقل از چینشرکت حمل و نقل بین المللی مشکینصرافی خاکپورصرافی فست دلارصرافی ین ژاپنفرم د اتاق بازرگانی تهرانفروش خط تولید زغالفروش خط تولید قند کلهقوانین گمرکی گرجستانگمرک سرخسمستر کارت پاسارگادمستر کارت یا ویزانرخ حمل بار دریاییهزینه حمل بار از چین به ایرانهزینه حمل هواییواردات حیوانات خانگیواردات دیزل ژنراتورواردات کالا از دبیواردات مصر من الخارجورود و ترخیص کالای پزشکی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها