[ad_1]

محمدعلی کمالی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران، در خصوص افزایش قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ در یک ماهه گذشته ثبات داشته است. قیمت امروز مرغ از نظر ما مرغداران و تولیدکنندگان در حد تعادل خودش است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: روز گذشته مرغ زنده را با قیمت ۵۴۵۰ تومان به طور میانگین از مرغداران خریداری کردند، طبیعتا این مرغ از مراحل حمل، کشتار و افت کشتار و نهایتا کسانی که مرغ ها را به میادین عمده فروشی می آورند و از میادین عمده فروشی به مغازه ها برای توزیع می برند، مسیری را طی می کند که هزینه هایی را شامل می شود و با احتساب سودهایی که این وسط برده می شود امروز قیمت مرغ را بین هشت هزار و ۳۰۰ تومان تا هشت هزار و ۷۰۰ تومان برآورد می کنیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران عنوان داشت: هزینه تمام شده یک کیلوگرم مرغ با قیمتی که جوجه و دانه و سایر هزینه ها دارد ۵۴۹۶ تومان است.

وی متذکر شد: البته باید بگوییم که قیمت جوجه در چند ماه گذشته به صورت حبابی بالا رفته است.

در ادامه سید رضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه موارد مختلفی می تواند در قیمت اصلی بازار تاثیر گذار باشند، عنوان کرد: میزان عرضه و تقاضا، صادرات و واردات، مصرف داخلی و نهاده های اولیه در قیمت اصلی بازار تاثیرگذار هستند.

وی یادآور شد: در چندین ماه گذشته با مرغداران دو جلسه را گذاشته ایم و مشکلات تولید داخلی مطرح شد. مسئله ای که الان باعث گرانی مرغ شده بخاطر حذف حدود ۲۰ میلیون قطعه جوجه از تولید بوده است.

بیشتر بخوانید :  افتتاح حساب های بانک مرکزی ایران و اتریش نزد یکدیگر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس قیمت جوجه یک روزه را باعث افزایش قیمت مرغ دانست و تصریح کرد: مسئله ای که باعث گرانی قیمت مرغ شده است، بخاطر تصمیمی است که حدود نه ماه پیش گرفته شده که در خصوص جوجه یک روزه بوده است و قیمت هر جوجه بین ۲۴۰۰ تا ۲۹۰۰ تومان شده است. اخیرا تصمیم گرفته شده که قیمت هر قطعه ۱۹۰۰ شود در این صورت قیمت مرغ کاهش خواهد یافت.

وی متذکر شد: امروز کسی که قیمت بازار را تنظیم می کند، واسطه ها و دلال ها هستند که متاسفانه غیر شفاف است. اگر شفافیت وجود داشت مشکلی وجود ندارد ولی عدم شفافیت باعث مشکلاتی همچون گرانی می شود.

سید رضی نوری در خصوص ثبات در قیمت مرغ گفت: علاوه بر اینکه قیمت مرغ را اتحادیه تعیین می کند وزارت صنعت، معدن و تجارت هم تعیین کننده است و اگر تعیین کنندگی قیمت در یک جای ثابتی باشد و قیمت بازار را کنترل کند و با مجموعه های متخلف، برخورد شود این مسایل پیش نمی آید.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني سارياتاق بازرگانی یعنی چهاموزش خرید از Amazonپست بین المللی ایرانپست بین المللی در ایرانترخیص خودرو تهرانترخیص کار بندر انزلیترخیص کالا از کلیه گمرکات تهرانتعرفه واردات تجهیزات دندانپزشکیتفاوت وب مانی مینی و کلاسیکحمل دریایی از اروپا به ایرانحمل و نقل بین المللی خط سبزحمل و نقل کالا به گرجستانحواله دلار به ژاپنخرید اینترنت 8 مگابایتخرید اینترنتی دوچرخهخرید تجهیزات خودروخرید خط تولید ام دی افخرید دلار مشهدخرید کتاب از سایت آمازونخرید وفروش سهام خارج از بورسرزومه ترخیص کالارهگیری مرسولات پستی غیر پیشتازسایت ایبوک لایکسایتهای بیت کوین رایگانشرکت حمل و نقل بین المللی عطارد رانصادرات سبزیجات به چینصادرات ضایعات پتصادرات یعنی چهصدور کارت بازرگانی تهرانصرافی الف ظفرصرافی در کالیفرنیاصرافی گلسارطریقه ی خرید بسته اینترنتی رایتلفروش خط تولید مواد غذاییقبول سفارش خرید از خارجکارت بازرگانی هرمزگانگمرک چینمستر کارت رایگان برای ثبت ناممستر کارت مجازی رایگانهزینه حمل از چین به ایرانواردات از چین صادرات به چین خرید کالاواردات خودرو از دبیواردات خودرو بالاي ٢٥٠٠ سي سيواردات خودرو دست دومواردات زیتون از ترکیهواردات عینک از چینواردات کیاواردات مزدا 6واردات هدایای تبلیغاتی از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها