[ad_1]

حبیب الله بشارتی، در خصوص تولید علم گفت: این بازار در روزهای پیش از ماه محرم داغ می شود،علم های ساخته شده و مورد استفاده در هیات ها و مراسم عزاداری توسط ۸ تولید کننده در شهر تهران و برخی از تولید کنندگان در شهرهایی مانند اصفهان، مشهد و شیراز ساخته می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی افزود: در حال حاضر علم های بکار رفته در هیات ها و مراسم عزاداری عمدتاً در چهار راه مولوی و کوچه های منتهی به محله عودلاجان و یک یا دو کارگاه نیز در محله خیابان تهران نو از ورقه فولاد با تزئینات قلمکاری تولید می شود.

بشارتی در خصوص قیمت علم های ساخته شده در کشور گفت: قیمت های خرید و فروش کاملا توافقی بوده و قیمت ثابتی برای آن وجود ندارد به همین خاطر آمار دقیقی از گردش مالی این حوزه وجود ندارد، ولی به صورت کلی سفارش تولید یک علم ۲۱ تیغه در حدود ۱۵ میلیون تومان به اتمام می رسد.

رئیس اتحادیه آهنسازان تصریح کرد: رایج ترین علم ها موجود در سطح بازار بین پنج تا هفت تیغه بودند که بیشتر با این تعداد تیغه سفارش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از تیغه های مورد استفاده در علم ها قلمکاری شده هستند و برخی دیگر با استفاده از قالب به صورت پرسی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه آهن سازان تهران اشاره کرد: تولیدکنندگان علم بسته به ظرفیت تولید و امکاناتی که دارند سالانه به طور متوسط بین سه تا پنج علم تولید و به فروش می رساند.

بیشتر بخوانید :  بلیت قطار ترکیبی قم-کربلا ۱۹۰هزار تومان

همچنین در کارگاه های تولیدی معمولاً اجزای علم مثل تیغه ها، پرنده ها و سایر قطعات آماده وجود دارد و مشتریان که غالباً هیات ها هستند برحسب تعداد تیغه ها سفارش می دهند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی عراق در تهراناتاق بازرگانی قزاقستان در ایرانانتقال پول به آفریقای جنوبیبیمه حمل و نقل بین المللی کالاتجهیزات زیرساخت شبکهتحقیق در مورد حمل و نقل هواییترخیص خودرو جانبازانترخیص خودرو سال 93ترخیص کارترخیص کالا بیداری فردحمل بار فرودگاه امامحمل بار هوایی به کیشحمل هوایی از چین به ایرانحمل هوایی بار از چینحمل و نقل اصفهانحمل و نقل هواییحواله دلار به آمریکاخرید ابزار شوخیخرید از فروشگاه اینترنتی amazonخرید المان خنک کنندهخرید اینترنتی دستگاه اکستنشن موخرید اینترنتی طلا دست دومخرید اینترنتی فیلم فروشندهخرید بلیط هواپیما خارج از کشورخرید تبلت آمازون کیندل فایرخرید تجهیزات سگخرید تجهیزات شنودخرید گوشی از کشور چینخرید مکمل از خارجسایت پی پال چیستسرویس پست اکسپرسسرویس پست سریعشرکت حمل و نقل بین المللی جهاد نصرصادرات به کشور چینصادرات جورابصادرات گربه به چینصرافی 24صرافی دو قرونصورتحساب ترخیص کالاطریقه خرید از سایت های خارجیفروش ابزار هیوندایفروش دلار کلیکیفریت بار از اصفهانقوانین گمرکی پستکارت بازرگانی رشتنحوه صادرات به چینهایپ بیت کوینواردات ابزار یراقواردات فلفل سیاهوب سایت مانی یزدان پرست

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها