[ad_1]

امروز قیمت سکه در بازار تا حدودی روند افزایشی داشت. این در حالی است که قیمت انس جهانی نسبت به دیروز کمتر از نیم دلار کاهش داشت. در همین حال بانک‌ها امروز دلار و یورو را با قیمت‌های بالاتر از دیروز از مردم می‌خریدند.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز ۳۷۳ هزار و ۹۷۷ تومان قیمت دارد. در همین حال قیمت هر اونس طلای جهانی نیز با کاهش ۴۳ سنتی نسبت به دیروز به ۱۳۰۲ دلار و ۵۷ سنت رسید.

تا لحظه ارسال این گزارش (ساعت ۱۹) قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار چهار میلیون و ۲۱۹ هزار تومان (۲۴ هزار تومان بیشتر از دیروز) است و سکه طرح قدیم نیز قیمتی معادل چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان (۵۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) دارد. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان (۲۰ هزار تومان بیشتر از دیروز)، ربع سکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان (بدون تغییر) و سکه گرمی ۷۵۰ هزار تومان (۱۰ هزار تومان بیش‌تر از دیروز) است.

رشد اندک قیمت دلار

هم‌چنین بانک مرکزی از نیمه نخست امسال، مجوز خرید ارز از جمله دلار و یورو را به بانک‌ها داد و بانک‌ها از همان زمان نسبت به خرید این ارزها اقدام کردند؛ هرچند که رقم خرید ارز در ابتدا از سوی بانک‌ها بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود اما به تدریج بانک‌ها قیمت خرید دلار را افزایش دادند و به قیمت بازار نزدیک کردند.

بیشتر بخوانید :  بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را ۱.۷۵ درصد اعلام کرد

نزدیک‌شدن نرخ دلار در بانک‌ها و بازار آزاد به گونه‌ای بود که گاهی نرخ خرید دلار در بانک بالاتر از بازار آزاد بود. در همین راستا امروز دوشنبه بانک‌ها هر دلار آمریکا را با افزایش ۱۰ تومانی نسبت به روز گذشته ۱۱ هزار و ۶۹۳ تومان می‌خریدند. نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به رقم ۱۳ هزار و ۳۵۲ تومان (حدود ۲۰ تومان بیش‌تر از دیروز) رسید. بانک‌ها همچنین امروز هر پوند انگلیس را ۱۵ هزار و ۴۳۷ تومان می‌خریدند که نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی تا ساعت ۱۷ امروز، نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانک‌ها ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان (۴۰ تومان کم‌تر از دیروز) و نرخ فروش آن ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان (۱۰ تومان بیش‌تر از دیروز) است. در این صرافی‌ها هر یورو نیز با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان (بدون تغییر) خریداری و ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان (بدون تغییر) فروخته می‌شود.

از سوی دیگر شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی می‌توانند در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها به متقاضیان ارز ارائه کنند.

بر اساس اعلام شعب این بانک‌ها، امروز هر یوروی مسافرتی ۱۳ هزار و ۷۴۳ تومان (حدود ۲۰ تومان بیش‌تر از دیروز) بدون احتساب کارمزد به متقاضیان ارائه می‌شد که این رقم با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۴ هزار تومان (بدون تغییر) می‌رسید.

بیشتر بخوانید :  طی 4 سال بر کشاورزی چه گذشت

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها