در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به عنوان فوروارد حمل و نقل کالا از طریق دریا، هوا یا زمین و وظایف فورواردر اشاره می کنیم؛ در اصطلاح، فوروارد به خدماتی اطلاق می شود که طی آن شخص یا یک شرکت حقوقی در قبال دریافت اجرت، مقررات انتقال کالا از یک کشور به کشور دیگر را فراهم می کند.

به هر قسمتی از کشتیرانی و حمل و نقل بار که نگاه کنید، رد پایی از شغل فورواردر در آن مشاهده می کنید. الویت اول در این شغل، ارائه و انتخاب بهترین و سریع ترین مسیرهای موجود برای حمل و نقل های داخلی و بین المللی است. در قدم بعد و به محض این که کالای تان برای انتقال آماده شد، فورواردرهای حمل و نقل با تمام طرفین هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

وقتی که کالایی از مبدا حرکت می کند تا به مقصد مورد نظر برسد، فورواردرها کالا را در تمام مراحل زیر نظر دارند تا از سالم و به موقع رسیدن مرسوله مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید: خدمات انبارداری و فورواردینگ در چین , آمریکا و امارات

بعضی از وظایفی که فورواردر حمل و نقل برعهده دارد، عبارت اند از:

  • سر و کار داشتن با اسناد و مدارک و انجام کارهای لازم برای دریافت اجازه ترخیص کالا از گمرک؛
  • کنترل و نظارت بر مراحل بسته بندی و دریافت محموله؛
  • کنترل و نظارت بر بار و ارائه اطلاعات از آخرین وضعیت بار؛
  • بررسی فضای موجود در کشتی.
فورواردر

طرفین حمل و نقل کالا از طریق کشتیرانی

افراد و ارگان های زیادی در حمل و نقل کالا از طریق دریا و کشتیرانی نقش دارند. هر کدام از این طرفین یک نقش مهم و یک سری وظایف مخصوص به خود را برعهده دارند و هدف آن ها این است که از رسیدن محموله از نقطه مبدا به نقطه مورد نظر مطمئن شوند. در قسمت زیر به افراد و ارگان های تاثیر گذار در روند حمل بار توسط کشتیرانی اشاره کرده ایم:

  • فورواردر حمل و نقل: در حقیقت فورواردر واسطه میان فرستنده و دریافت کننده کالا است. وظیفه این افراد یا شرکت ها بررسی و نظارت بر انتقال کالا از یک بندر به بندر دیگر و در کل، مراکز حمل و نقل کالا در جاده، دریا یا هوا است. این افراد یا شرکت ها مسئول کل مراحل حمل و نقل کالا توسط کشتیرانی هستند و حتی کالا و مرسوله مورد نظر را درب خانه ها تحویل گیرنده می دهند. فورواردرها می توانند تمام کارهای مربوط به تهیه و توزیع کالا در معاملات بین الملل آگاه را کنترل کرده و پیش ببرند؛ از برنامه ریزی برای رزرو جا برای مرسوله گرفته تا پیگیری کالا در هر نقطه و مذاکره درباره هزینه ها؛ همه و همه از وظایف شرکت یا فرد فورواردر است.
  • کارگزار حمل و نقل: کارگزار حمل و نقل، واسطه میان فرستنده بار و متصدی {کریر} حمل و نقل است. وظیفه این فرد، تسهیل فرایند حمل و نقل کالا میان شما به عنوان فرستنده و کریر است. کار کردن با کارگزار به معنای این است که دیگر نیازی نیست خودتان به طور مستقیم با کریر درباره هزینه ها صحبت کرده یا نگران برنامه ریزی مسیر حرکت کالا بوده و یا مرسوله را رصد کنید. این افراد سعی می کنند تا بهترین کریر برای همکاری را انتخاب کرده و آخرین اخبار مربوط به وضعیت مرسوله را در اختیارتان قرار می دهند.
  • کریر {متصدی} حمل و نقل: وظیفه متصدی حمل و نقل، ارسال مرسوله یا کالا از مبدا به مقصد است. اگر در حین حمل و نقل، کالاها مفقود شده یا آسیبی ببینند، مسئولیت آن بر عهده کریر حمل و نقل است.
  • کارگزار گمرگ: کارگزار گمرک به فردی می گویند که جوازهای لازم را دریافت کرده و به شما اطمینان می دهد که مرسوله تان از تمام شرایط و قوانین تبعیت کرده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. آن ها درباره شیوه های واردات کالا، نرخ عوارض گمرک، مالیات و دیگر پرداخت ها اطلاع کافی دارند. کارگزار گمرک در حقیقت نماینده ای از سوی سازمان گمرک در کشور مبدا است. در صورتی که محموله تان از شرایط و الزامات گمرک تبعیت نکرده باشد، دو حالت پیش می آید: یا در گمرک مصادره شده یا برای مدت زمان نامحدود در آن جا نگهداری می شود.
بیشتر بخوانید :  هزینه واردات خودرو: بهترین روش های کاهش هزینه ها

بیشتر بخوانید: کارگزار حمل و نقل بین‌المللی : راهنمای کامل از تمام مسائلی که باید در مورد کارگزار خود بدانید.

فوروارد

فورواردر حمل و نقل در کشتیرانی: خدمات اصلی

  • انبار کردن: انبار کردن کالا جزیی مهم در زنجیره مدیریت کالا است، به نحوی که فورواردرهای حمل و نقل در سراسر دنیا، کالاها و مرسوله های خود را در انبار نگهداری می کنند. علاوه بر وظیفه انبار کردن کالاها که بر عهده فورواردرها است، آن ها باید محصولات را در انبار بسته بندی کرده و برای ارسال آماده کنند. با توجه به نوع کالاهایی که فورواردها قصد نگهداری شان را دارد، ازانبارهای مختلفی استفاده می کنند؛ مثلا انبار ویژه نگهداری مواد اولیه خانم تولیدی، کالاهای آماده فروش، انبارهای کنترل آب و هوا و انواع دیگری از انبارها.
  • کارمزد گمرک: کارمزد گمرک به فرایند تسهیل حمل و نقل کالا در سراسر مرزهای بین المللی مربوط می شود. از آن جایی که هر کشوری قوانین و مقررات مخصوص به خود برای حمل و نقل کالا را دارد، وظیفه فورواردهای حمل و نقل، دریافت اجازه نامه ترخیص کالا هم در مبدا و هم در مقصد است. آن ها با دولت مردان و نماینده های مرز در ارتباط هستند و هدف شان این است که مطمئن شوند که مرسوله یا کالای مورد نظر شما از تمام شرایط و قوانین پیروی می کند.
  • ارائه اسناد یا مدارک: حمل و نقل کالاها در سطح بین المللی به ارائه اسناد و مدارک زیادی هم نیاز دارد. به همین منظور باید مدارکی که از شما می خواهند را ارائه کنید؛ از جمله فیش بارگیری کالا، اعتبار نامه، تاییدیه مبدا و دیگر مدارک از این دست.
  • فضای مرسوله: بسیار مهم است که یک کریر درست و کار بلد را برای حمل کالای خود انتخاب کنید و دقیقا همین جا است که فورواردها می توانند به شما کمک کنند. این افراد اطلاعات و مهارت کافی دارند و می توانند در مورد فضای مطلوب برای مرسوله گفتگو کرده و همه چیز را به خوبی زمان بندی کنند. یکی دیگر از کارهایی که فورواردر می تواند برای مشتریان انجام دهد، این است که درباره حمل بار با چندین نوع وسیله نقلیه اطلاعات کافی را در اختیار مشتری قرار دهند.
  • بیمه کردن مرسوله: اگر مرسوله تان آسیب دیده یا در طول فرایند حمل و نقل مفقود شود، بیمه هزینه مرسوله را پرداخت می کند. با توجه به نوع مرسوله تان، فورواردها کمک می کنند تا بهترین پوشش بیمه برای کالاهای خود را انتخاب کنید. حتی این افراد می توانند در زمینه تکمیل ادعا بیمه هم کمک کنند.
  • رصد مرسوله: فورواردهای حمل و نقل از ابزارها و نرم افزارهای متنوعی برای پیگیری آخرین وضعیت مرسوله استفاده می کنند. فرقی ندارد که کالا به صورت هوایی، زمینی یا دریایی منتقل شود، این افراد مرسوله را در هر مرحله از فرایند حمل و نقل زیر نظر دارند و آن را رصد می کنند.
بیشتر بخوانید :  ارسال هوایی بسته و بار؛ مقایسه کامل پست بین المللی و فریت بار هوایی

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل اصلی در تاخیر دریافت محموله داخلی و بین المللی

نوع حمل و نقل

انتخاب فوروارد مناسب برای حمل و نقل: چک لیست

انتخاب یک فورواردر مناسب می تواند همه چیز را در فرایند حمل و نقل تغییر دهد. در قسمت زیر به چندین مورد اشاره کرده ایم که باید حتما به آن ها توجه کنید:

  • روش حمل و نقل مرسوله: با توجه به شیوه ای که قرار است مرسوله تان منتقل شود، به یک فورواردر متخصص نیاز دارید تا مرسوله را برای تان جابجا کند. به طور مثال، اگر می خواهید کالای خطرناکی را جابجا کنید، باید به دنبال شرکت های فورواردر متخصص باشید که با مواد اولیه خطرناک سر و کار داشته باشند.
  • شبکه ارتباط جهانی: از آن جایی که فورواردرها مسئول صفر تا صد حمل و نقل کالا هستند، بسیار مهم است که یک شبکه ارتباطی قوی در سطح بین الملل داشته باشند. این افراد باید حتما با کشوری که قرار است مرسوله تان به آنجا برسد، ارتباط داشته باشند؛ در حقیقت به همین وسیله است که می توان شفافیت و قابل اجرا بودن فرایند حمل و نقل را تشخیص داد.
  • هزینه: یک فرد یا شرکت فورواردر که تجربه کافی در این حوزه داشته باشد و با نمایندگان و کریرها در سراسر دنیا ارتباط قوی و خوبی داشته باشند، گزینه های مقرون به صرفه ای را به مشتری خود پیشنهاد می کند. فورواردرها بهترین افرادی هستند که مراحل حمل و نقل کالا را با به صرفه ترین هزینه ها برای تان انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۷ نوع کانتینر در کشتیرانی به همراه اطلاعات کامل (راهنمای کامل )

برترین فورواردرهای حمل و نقل دریایی

فورواردرهای حمل و نقل از طریق اقیانوس، افرادی هستند که تخصص زیادی در حمل کالا از طریق کشتی دارند، درباره فرایندهای کشتیرانی اطلاعات زیادی دارند و در روند ارائه مدارک و اسناد و کارهای گمرکی کمک تان می کنند.

در جدول زیر به پنج فورواردر برتر حمل و نقل در آسیا، اروپا و آمریکالی شمالی اشاره کرده ایم:

رتبه بندی در سال ۲۰۲۰شرکتدفتر مرکزیکانتینرهای اقیانوس
۱شرکت ثبت شده Kuehne + nagelسوییس۴.۸۶۱.۰۰۰
۲شرکت ثبت شده Sinotransچین۳.۷۴۰.۰۰۰
۳DHL supply chainآلمان۳.۲۰۷.۰۰۰
۴DB Schenker USAآلمان۳.۲۶۰.۰۰۰
sشرکت ثبت شده Panalpinaسوییس۱.۹۰۷.۰۰۰
فوروارد از طریق کشتیرانی

به کمک یک فورواردر نیاز دارید؟

توصیه می کنیم که حتما با کمک فورواردرها کارهای نقل و انتقال کالاهای خود را ترتیب دهید. این کارها خسته کننده هستند و حتما باید فردی که تجربه و دانش کافی دارد، این کارها را انجام دهد. از مرحله ارائه اسناد و مدارک و رزور جا برای مرسوله گرفته تا کارهای گمرک در کشور مقصد، چندین مورد کوچک وجود دارد که حتما باید به آن ها توجه کرد و فقط فورواردها می توانند کمک کنند.

بیشتر بخوانید :  ترخیص بار از گمرک / خدمات ثبت سفارش، اخذ مجوزها و تهیه مدارک در سال 1402

درست مثل هر تجارت و کسب و کار دیگری، ارتباطات موثر و قدرتمند کلید برقراری رابطه با فورواردر حمل و نقل است. داشتن ارتباط با یک فرد فورواردر به شما اطمینان می دهد که در تمام مراحل نقل و انتقال کالا، خدمات قابل اعتمادی را از سوی این افراد دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: حمل دریایی از چین: صفر تا صد حمل و نقل دریایی محموله از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

چگونه هزینه کلی حمل بار را متوجه شویم؟

وقتی که کارهای بسته بندی مرسوله تان به پایان رسید، موقع قرار دادن در کشتی باید تا جای ممکن از فضای موجود استفاده کنید و مطمئن شوید که مرسوله تان در جای خوبی قرار گرفته است.

بعد از بسته بندی مرسوله و به محض انتخاب فورواردر مناسب برای مرسوله خود، می توانید از هزینه کلی حمل مرسوله از هر نقطه ای از جهان با خبر شوید. برای این که در کوتاه ترین زمان ممکن هزینه حمل بار را به شما اطلاع دهند، باید تمام اطلاعات خواسته شده را ارائه کنید. اگر می خواهید هزینه ای که بابت حمل بار از شما دریافت می کنند را متوجه شوید، باید جزییات زیر را ارائه کنید:

  1. اطلاعات تماس: برای تخمین هزینه حمل بار، باید آدرس کامل دریافت مرسوله در مبدا و مقصد نهایی مرسوله، به همراه اطلاعات دیگری مثل، بندر مبدا و بندر مقصد را ذکر کرد.
  2. جزییات مرسوله: لازم است که جزییات مرسوله تان، مثل وزن کلی مرسوله، ابعاد و حجم را ذکر کنید. همین طور باید ذکر کنید که مرسوله به صورت بسته ای است یا خیر.
  3. اطلاعات کالا: نام و کدهای کالا که در فاکتور ذکر شده اند را باید اطلاع دهید. علاوه بر این، باید یک لیست کامل از تمام کالاها که در لیست بسته بندی حمل کالا آورده شده است را هم ذکر کنید.

به محض این که فورواردر خود را انتخاب کردید، باید با او قرار ملاقات تنظیم کرده و درباره مراحل بعدی حمل و نقل کالا صحبت کنید. فورواردر از شما می خواهد تا اسناد و مدارک لازم برای انجام کارهای ادراری را برای وی ارسال کنید. او درباره آخرین وضعیت مرسوله و هر گونه مشکل بالقوه ای که ممکن است به وجود بیاید، به شما اطلاع خواهد داد.

در این مقاله به فرایند فروارد و تمام خدمات و وظایف فرواردر اشاره کردیم. برای حمل و نقل های بین المللی حتما به کمک یک فرد یا شرکت فرواردر نیاز دارید؛ در غیر این صورت در کارهای خسته کننده ادراری و ارائه اسناد و مدارک به مشکل خواهید خورد.

شرکت بازرگانی و خدمات بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری ( گروه تجاری ققنوس ) ارائه دهنده تخصصی خدمات واردات ، صادرات ، تامین کالا و ترخیص؛ خدمات تخصصی حمل بار هوایی ، دریایی از چین و کلیه کشورهایی اسیایی شرقی و اروپا به ایران میباشد. گروه تجاری ققنوس به عنوان تنها شرکت بازرگانی دارنده مجوز خدمات بار هوایی از سازمان هواپیمایی کل کشور یکی از قطب های واردات بار هوایی در کشور می باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها