[ad_1]

ساعت۲۴-موسسه (صندوق) قرض‌الحسنه خاتم الانبیاء قائمشهر به شماره ثبت ۵۶، هیچ گونه مجوزی از بانک مرکزی ندارد و فعالیت آن در سراسر کشور غیرقانونی است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی،پیرو اطلاعیه‌های مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ و ۱۳۹۶/۰۹/۰۸ در خصوص اعلام فعالیت غیرقانونی موسسه قرض‌الحسنه خاتم الانبیاء قائمشهر، بر اساس اطلاعات واصله متاسفانه این موسسه کماکان با عنوان صندوق قرض الحسنه خاتم الانبیاء قائمشهر به فعالیت ادامه می دهد.

بدین ‌وسیله ضمن تاکید مجدد بر فعالیت غیرقانونی تمامی واحدها و شعب منتسب به موسسه (صندوق) قرض‌الحسنه خاتم الانبیاء قائمشهر به شماره ثبت ۵۶ در سراسر کشور، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند این موسسه (صندوق) به صورت غیرقانونی اقدام به صدور و انتشار برگه گواهی سپرده سرمایه‌گذاری، برگه گواهی بازپرداخت وجوه و ضمانتنامه بانکی همراه با درج عبارت جعلی «تحت نظارت بانک مرکزی» کرده است که این اوراق فاقد هرگونه اعتبار و وجاهت قانونی بوده و مغایر با قوانین و مقررات است.

لذا از هموطنان عزیز درخواست می شود به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود از هر گونه ارتباط با این موسسه (صندوق) به خصوص افتتاح سپرده و اخذ گواهی در قبال فروش اموال منقول و غیرمنقول خود جداً خودداری کرده و از پذیرش گواهی‌های موصوف از اشخاص ثالث تحت هر عنوان اعم از ثمن معامله،‌ ضمانت و… اجتناب کنند.

خاطر نشان می سازد جلوگیری از ادامه فعالیت صندوق مذکور و تعقیب قانونی مدیران و اشخاص مرتبط در انجام تخلفات صورت گرفته، از طریق مراجع قضایی و انتظامی در حال پیگیری است.

لازم به ذکر است بر اساس قوانین پولی و بانکی کشور، صندوق های قرض الحسنه صرفاً مجاز به جذب و قبول سپرده (وجوه) به صورت حساب پس انداز قرض الحسنه بدون پرداخت بهره و پرداخت تسهیلات (وام) به صورت قرض الحسنه با حداکثر کارمزد چهار درصد در سال بوده و مجاز به افتتاح و قبول سپرده به صورت حساب سپرده پس انداز جاری (دسته حواله ای)، حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار و صدور اوراق گواهی سپرده، اوراق گواهی بازپرداخت و صدور ضمانتنامه بانکی نیستند.

بیشتر بخوانید :  آغاز افول دلار در تجارت جهانی نفت

همچنین هموطنان گرامی برای اطلاع از فهرست بانک‌ها و نهادهای پولی دارای مجوز از بانک مرکزی می توانند به بخش بانک‌ها و نهادهای پولی مجاز در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به آدرس www.cbi.ir مراجعه کنند.

ایسنا

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها