[ad_1]

به گزارش تراز ، از بامداد دوشنبه برخی فروشگاه‌های اینترنتی و حتی برخی فروشگاه‌های سطح شهر همراه با فروشگاه‌های بزرگ آمریکایی که در یک جمعه از سال با نام جمعه سیاه اجناس خود را با تخفیف‌های بسیار بالا به حراج می‌گذارند، اقدام به حراج محصولات خود کردند و برای این حراجی یک روزه تبلیغات بسیاری را نیز انجام دادند.

گستردگی این محصولات از کالاهای دیجیتال تا پوشاک، لوازم خانه، لوازم آشپزخانه و دیگر شاخه‌های کالایی بود که حتی در برخی موارد تا ۹۰ درصد هم تخفیف روی کالاهای خود گذاشته بودند.

اما مشکل از جایی شروع می‌شود که این فروشگاه‌های آنلاین وارد بازی جدیدی در قیمت‌گذاری می‌شوند. مشاهده شده که در برخی کالاها قیمتی که به عنوان قیمت بدون تخفیف معرفی شده بود، بسیار بالاتر از قیمت اصلی محصول بوده و بعد از اعمال تخفیف به همان قیمت عرضه یا نهایتا چند درصد کمتر از قیمت عرضه رسید.

در مثالی ملموس‌تر و مصداقی برخی کالاها مانند یک دوربین عکاسی که معادل سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار آزاد قیمت دارد در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده که بعد از تخفیف جمعه سیاه با قیمت چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود که حتی این قیمت از فروشگاه‌های سطح شهر نیز بالاتر است!

این شیوه بالابردن قیمت اصلی و بعد تخفیف زدن روی کالا برای ترغیب مشتری به خرید با اظهارهای غیرواقعی عملا نقض ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

در این ماده قانونی آمده است تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف کنندگان از جمله از طریق وسائل ارتباطی، رسانه‌های گروهی و برگه‌های تبلیغاتی شود ممنوع است.

بیشتر بخوانید :  بررسی قراردادهای سازمان کشتیرانی با برخی شرکت‌های ورشکسته خارجی در کمیسیون صنایع مجلس

این نشان می‌دهد که نه تنها اظهار خلاف واقع در برخی از حراجی‌های اینترنتی صورت گرفته است بلکه نص صریح قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز توسط آنها اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد نهادهای ناظر و متولی کسب‌وکارهای اینترنتی و حامی حقوق مصرف کنندگان باید در این موضوع ورود کنند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی ایراناتاق بازرگانی لهستاناتاق بازرگانی مشترک ایران و عمانارسال پول از برزیل به ایرانارسال پول به آمریکابهترین صادرات به چینبیت کوین ایرانپست بین المللی کاراترخیص کالا و ثبت سفارشترخیص موتور سیکلتتعرفه حمل بار پستحمل بار فرودگاهحمل بار وانتحمل حیوانات هواپیماحمل و نقل چند وجهیحواله ارز به چینخدمات بار هوایی پرشین کارگوخريد از خارج كشورخرید ابزار الکترونیکخرید ابزار روانشناسیخرید از شرکت امازونخرید اینترنتی 100 مستند جنجالیخرید اینترنتی صابون کوسهخرید تبلت آمازون کیندل فایرخرید تجهیزات گلخانه خانگیخرید خدمت خارجخرید دلار به نرخ دولتیخرید دلار نتلرراهنمای خرید گوشی از خارجرهگیری مرسولات ویژهصادرات به عمانصادرات صنایع دستیصادرات هزارلا به چینطریقه خرید از سایت Ebayفروش خط تولید ذغالقانون حقوق گمرکیقوانین گمرکی قزاقستانقوانین گمرکی کره جنوبیگمرک چ تگمرک فرودگاه مهرآبادمدارک کارت بازرگانی حقیقیمستر کارت هک شدهمشاوره واردات از چینهزینه حمل زمینیواردات خودرو ارسواردات روغن پالمواردات لاستیک از چینوب سایت مانی نیوضعیت حمل و نقل هواییوضعیت واردات خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها