فروش در سایت ebay ؛ چگونه کسب درآمد موفق از سایت ebay داشته باشیم؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

سایت خرید و فروش ebay از بزرگ‌ترین سایت‌های تجارت انلاین در سطح جهان است که با ارائه خدمات کاربردی در زمینه خرید، فروش، مزایده و حراجی‌های بی‌نظیر توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. اگر به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستید، آشنایی با نحوه فروش در سایت ebay کمک بسیاری به شما خواهد کرد. کمی وقت بگذارید و مراحل کسب درآمد از سایت ebay را بخوانید تا بتوانید با رعایت نکاتی ساده اما کاربردی به سود خوبی برسید.

نحوه فروش در سایت ebay چگونه است؟

روش‌های مختلفی برای فروش محصول در سایت ebay وجود دارند که آگاهی از هر کدام می‌تواند فضا و فرصت مناسبی برای کسب درآمد موفق از اینترنت را فراهم کند. از آنجا که کاربران زیادی از سایت خرید ایبی استقبال می‌کنند و اولین گزینه بسیاری از افراد برای خرید کالا و شرکت در مزایده است، کسب درآمد از سایت ebay می‌تواند بسیار سودمند باشد؛ بنابراین با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا به طور کامل با نحوه فروش محصول درسایت ebay آشنا شوید.

نحوه کسب درآمد از سایت ebay
نحوه کسب درآمد از سایت ebay

ساخت اکانت و عضویت در سایت ebay

اگر در سایت ایبی اکانت ندارید، برای شروع لازم است یک حساب عضویت ایجاد کنید. بعد از ساخت کانت در ebay می‌توانید به عنوان فروشنده یا خریدار فعالیت کنید. با عضویت در ایبی می‌توانید از مزایا و خدمات زیر هم استفاده کنید:

  • هنگامی که اکانت ebay دارید، می‌توانید با ورود به بخش My eBay مزایده‌ها و پیشنهادات خود را مشاهده و ایمیل ارسال یا دریافت کنید.
  • انتخاب نام کاربری مناسب برای حساب یکی از مراحل مهم ایجاد اکانت ایبی است و این امکان را به شما می‌دهد تا با نام انتخابی و مورد نظر خود به دیگر کاربران نمایش داده شوید.

بررسی دقیق هزینه‌ها _ از مهم‌ترین مراحل فروش در سایت ebay

برای فروش در سایت ebay می‌توانید تحت تنظیم استاندارد هزینه‌ها باشید یا اشتراک ایبی را انتخاب کنید. تفاوت این دو روش در تعداد لیست‌های رایگانی است که در ماه دریافت و هزینه‌های اضافه‌ای است که پرداخت می‌کنید. اگر اولین تجربه شما از کسب درآمد از سایت ebay است، انتخاب قرارداد هزینه استاندارد می‌تواند مناسب باشد و تا ۵۰ فهرست در ماه هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود، فقط از هزینه نهایی پرداخت شده برای کالا ۱۰ درصد کسر می‌شود. اگر قصد استفاده از حساب‌های اشتراک ایبی را دارید هم سه روش مختلف با قیمت‌های متفاوت وجود دارد و هزینه نهایی که از شما کم می‌شود، از ۴ تا ۹ درصد قابل تغییر است.

ایجاد حساب پی پال

از آنجا که پی پال یکی از امن‌ترین روش‌های پرداخت در سایت‌های خارجی است، بهترین روش پرداخت از سایت ebay هم به شمار می‌آید. ایجاد حساب پی پال این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از کارت اعتباری یا حساب جاری خود برای دریافت هزینه‌ای که به حساب شما واریز می‌شود، استفاده کنید.

  • برای فروش در سایت ebay لازم نیست که حتما حساب پی پال داشته باشید؛ اما استفاده از خدمات ایبی بدون آن هم دشوار خواهد بود. حدود ۹۰ درصد از کاربران سایت از  این روش برای پرداخت و دریافت هزینه‌های خرید و فروش در سایت ebay استفاده می‌کنند.
ایجاد حساب پی پال
ایجاد حساب پی پال

جنس مورد نظر خود را برای فروش در سایت ebay انتخاب کنید

برای کسب درآمد از سایت ebay خوب است با لوازمی شروع کنید که در خانه دارید و به دنبال چیزهایی باشید که دیگر به آنها احتیاجی ندارید یا هرگز از آنها استفاده نکرده‌اید. خوب است بدانید سایت خرید ایبی ابزاری به نام Selling Inspiration House را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا اقلام موردنظر خود برای فروش را بررسی و مبلغی که می‌توانید به دست بیاورید را محاسبه کنید. ایده دیگری که به فروش محصول در سایت ebay کمک می‌کند، نگاه به کالاهایی است که دیگر کاربران برای فروش گذاشته‌اند، بررسی قیمت‌های تعیین شده و پیشنهاد خریدهای هر کدام هم در سنجش میزان محبوبیت هر وسیله تاثیر زیادی دارد.

  • محصولی را برای فروش انتخاب کنید که اطلاعات کافی از آن دارید. توضیحات کامل کالا و پاسخگویی درست، از نقاط مثبتی هستند که در فروش موفق شما تاثیرگذارند. درباره محصولاتی که خواهان بیشتری در ایبی دارند تحقیق کنید و کالایی را برای فروش انتخاب کنید که می‌دانید خوب فروخته می‌شود.

از فروش اجناس کوچک شروع کنید

ممکن است هدف شما تبدیل شدن به یکی  از فروشندگان بزرگ سایت خرید و فروش ebay باشد؛ اما برای شروع بهتر است آرام و مرحله به مرحله اقدام کنید. فروش چند محصول کوچک این امکان را به شما می‌دهد تا تجربیات خوبی کشف کنید و برای فروش محصولات بعدی در سایت ebay موفق‌تر عمل کنید.

زمانی که شروع به کسب درآمد می‌کنید هیچ بازخوردی از طرف کاربران نخواهید داشت؛ اما با ارائه خدمات عالی به مشتریان و ساخت کسب و کاری منظم و دقیق می‌توانید بازخوردهای مثبت زیادی داشته باشید که منجر به تبدیل شدن شما به یک فروشنده موفق خواهند شد. اعتماد خریداران را جلب کنید و به آنها ثابت کنید که فردی صادق و دقیق هستید تا سود بسیاری نصیب شما شود.

چگونه لیستی دقیق از محصول خود برای فروش در سایت ebay بسازیم؟

برای اینکه بتوانید فروش موفق‌تری داشته باشید، لازم است بعد از انتخاب محصول مناسب برای فروش، نکاتی در رابطه با نحوه فروش و توضیحات لازم برای کالا را بدانید. کارشناسان گروه تجاری ققنوس در انتخاب نحوه فروش مناسب، تعیین قیمت و قرار دادن عکس متناسب با محصول شما را راهنمایی خواهند کرد. مراحل زیر را برای رعایت صحیح این موارد دنبال کنید:

سایت خرید و فروش ebay
سایت خرید و فروش ebay

روش فروش مورد نظر خود در سایت ebay را انتخاب کنید

در ابتدا، سایت خرید و فروش ebay فقط به عنوان یک سایت حراجی فعالیت می‌کرد؛ اما امروزه روش‌های متنوعی برای فروش اقلام به کاربران ارائه می‌شود. برای فروش در سایت ایبی لازم است در نظر  بگیرید که چقدر سریع می‌خواهید محصول خود را بفروشید و آیا حاضرید آن را با قیمت کمتر قرار دهید یا خیر. بعد از تعیین این موارد یکی از روش‌های پیشنهادی زیر را انتخاب کنید:

  • Traditional auction (حراج سنتی): اگر می‌خواهید کالای موردنظر خود را به حراج بگذارید، یک پیشنهاد اولیه تعیین کنید و سپس چند روزی را برای ارسال پیشنهاد خریداران انتخاب کنید. بالاترین پیشنهاد به محصول شما در پایان حراج، قیمت نهایی فروش محصول خواهد بود. می‌توانید مدت حراج را ۳، ۵، ۷ یا ۱۰ روزه قرار دهید و خوب است بدانید که هر چقدر مدت زمان حراج طولانی‌تر باشد به نفع شماست.
  • Reserve (شرط گذاشتن): اگر نمی‌خواهید پیشنهادی پایین‌تر از مبلغ مورد نظر خود در حراج دریافت کنید، می‌توانید حدود قیمتی را برای کالای خود تعیین کنید. رزرو، حداقل پیشنهادی است که برای فروش محصول خود در سایت ebay می‌توانید دریافت کنید و توجه داشته باشید که ایبی هزینه‌ای جهت افزودن این قابلیت دریافت خواهد کرد.
  • Buy It Now (BIN): قابلیت BIN این اجازه را به شما می‌دهد تا از همان ابتدا قیمت مورد نظر خود را تعیین کنید. خریدارانی که به لیست کالای شما نگاه می‌کنند، قیمت تعیین شده شما را هم می‌بینند و می‌توانند به طور مستقیم از سایت خرید کنند. همچنین با توجه به نیازتان می‌توانید مدت زمان ۳ تا ۳۰ روزه و یا Good ‘Til Cancelled را برای فروش محصول و کسب درآمد از سایت ebay انتخاب کنید.
  • Best Offer: این گزینه را می‌توانید به لیست BIN اضافه کنید تا خریداران هر قیمتی را که مایل به پرداخت برای کالای شما هستند، ارائه دهند. با استفاده از این قابلیت سایت خرید ایبی می‌توانید بهترین پیشنهاد را انتخاب کنید و یا منتظر بمانید تا ببینید چه کسی کالای شما را با قیمتی که خودتان تعیین کرده‌اید، می‌خرد.

قیمتی مناسب تعیین کنید

بهترین راه برای قیمت گذاری یک کالا این است که درباره قیمت فروخته شده اقلام مشابه در سایت ebay تحقیق کنید. برای بررسی قیمت محصولات به اکانت ایبی خود وارد، Advanced Search را انتخاب و گزینه Completed Listings را علامت دار کنید تا دسته بندی کالاهای فروخته شده را مشاهده کنید. روشی که برای فروش محصول خود در سایت ebay انتخاب کرده‌اید را درنظر بگیرید و برای بررسی قیمت، اقلامی را که متناسب با روش انتخابی شما فروخته شده‌اند بررسی کنید. هنگام بررسی حتما دنبال محصولاتی باشید که از لحاظ رنگ و مدل بسیار شبیه به محصول شما هستند و می‌توانید از اطلاعات اقلامی استفاده کنید که در ۳۰ یا ۹۰ روز گذشته به فروش رسیده‌اند. برای تعیین قیمت مناسب کالا حتما هزینه حمل و نقل و بسته بندی کالا را هم در نظر بگیرید تا فروش محصول ضرری برای شما به همراه نداشته باشد.

از محصول خود عکس بگیرید

فقط توضیح راجع به مشخصات محصول کافی نیست و ارائه عکسی واضح به فروش موفق تر شما کمک بسیاری می‌کند. برای قرار دادن هر محصول در سایت ebay نیاز به حداقل یک عکس دارید و انتخاب عکس‌های بدون حاشیه، بدون متن و با حداقل حجم ۵۰۰ پیکسل از شرایط تعیین شده توسط سایت می‌باشند. برای اینکه عکسی مناسب و جذاب از کالای موردنظر خود بگیرید به نکات زیر توجه کنید:

  • هنگام عکاسی از اقلام خود به پس زمینه آن بسیار توجه کنید. سعی کنید پس زمینه کالا تا حد امکان ساده و تمیز باشد و رنگ سفید به عنوان بک گراند کالا بسیار مناسب خواهد بود. اگر محصول شما برق می‌زند و شبیه به طلا یا جواهد است، پس زمینه مشکی مناسب‌تر خواهد بود.
  • از نورهایی که سایه یا مناطق خاکستری در اطراف کالا ایجاد می‌کنند مانند فلاش دوربین استفاده نکنید و در عوض نور طبیعی یا غیرمستقیم را برای عکاسی انتخاب کنید.
  • چندین عکس از زوایای مختلف از محصول خود بگیرید. مطمئن شوید که عکس‌های نزدیک جزئیات جنس را به خوبی نشان می‌دهند و تقریبا ۱۲ عکس مناسب را در هر لیست مربوط به کالا به طور رایگان قرار دهید.

نحوه ارسال کالا را انتخاب کنید

پس از عکاسی از کالای خود، آن را بسته بندی کرده و وزن کنید تا بتوانید هزینه حمل و نقل را محاسبه کنید. سایت خرید و فروش ebay این امکان را فراهم کرده تا با انتخاب گزینه calculated shipping، هزینه جابجایی محصول به طور خودکار بر اساس کد پستی خریدار، وزن و ابعادی که برای محصول وارد می‌کنید، محاسبه شود و شما در نهایت می‌توانید با بررسی دوباره آنها از قیمت تعیین شده مطمئن شوید.

 برای اینکه لیست فروش محصول شما در سایت ebay کامل شود، لازم است اطلاعاتی همچون وزن و ابعاد بسته، کدپستی و خدمات حمل و نقلی که می‌خواهید استفاده کنید را وارد کنید. برای اینکه بتوانید در کسب درآمد از سایت ebay موفق‌تر از سایر افراد باشید می‌توانید ارسال رایگان را انتخاب کنید تا در نتایج جستجو بالاتر از بقیه قرار بگیرید و خریداران بیشتری را جذب کنید.

توضیحات مورد نظر خود را برای معرفی کالا بنویسید

نوشتن توضیحات کامل و عالی در کسب درآمد از سایت ebay بسیار مهم است. شما باید تا آنجا که می‌توانید خریدارن را راهنمایی کنید و این کار را به شیوه‌ای واضح و جذاب انجام دهید. عنوانی مناسب برای کالای خود انتخاب کنید و سعی کنید کلمات کلیدی و اطلاعات مفیدی را که ممکن است توجه مشتریان را جلب کند قرار دهید.

تمام اطلاعات مربوط به کالا از جمله رنگ، اندازه، نام مدل، لوازم جدید و نو یا دست دوم بودن آن را به طور کامل وارد کنید و از کاربران بخواهید تا با مراجعه به عکس‌های درج شده، محصول را مشاهده کنند.

اتمام تراکنش‌های مربوط به فروش محصول در سایت ebay

پس از کامل کردن توضیحات مربوط به محصول مورد نظر خود، آشنایی با نحوه خرید و شرکت در مزایده سایت ایبی، محصول برای فروش آماده است و با پیدا شدن خریدار مناسب لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با خریدار تماس بگیرید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. می‌توانید برخی از اطلاعات لازم را از طریق My eBay  ارسال کنید و حتما مطمئن شوید که قیمت کل، مالیات، روش‌های پرداخت، هزینه حمل و نقل، شیوه ارسال، تاریخ تحویل و شماره تائید پیگیری با خریدار محصول شما هماهنگ است.
  • قبل از ارسال کالا به خریدار باید مبلغی را دریافت کنید. از موارد مهم در خرید و فروش در سایت ebay پرداخت به موقع است که کاربران سعی می‌کنند با رعایت آن از بازخورد منفی جلوگیری کنند. اگر پرداخت مبلغ در زمان تعیین شده صورت نگرفت، با یک یادآوری کوچک به خریدار اعلام کنید. در برخی موارد استثنایی ممکن است پرداختی صورت نگیرد و با مشکل مواجه شوید، سعی کنید در اولین قدم آن را میان خودتان حل کنید و اگر موفق نشدید به مرکز حل مکشل ایبی پیام کالای بدون پرداخت را ارسال کنید.
  • به محض پرداخت هزینه توسط خریدار، کالا را ارسال و مطمئن شوید که محصول به خوبی بسته بندی شده است و وضعیت مناسبی دارد. محصول را به موقع ارسال کنید تا بازخوردهای مثبتی دریافت کنید و حتما کد پیگیری، شماره ردیابی و تحویل را در دسترس قرار دهید تا در صورت بروز مشکل از خود دفاع کنید.
  • فقط خریداران نیستند که بازخورد قرار می‌دهند؛ بلکه فروشندگان هم باید نظر مثبت یا منفی خود را اعلام کنند. این امر به دیگر کاربران کمک می‌کند تا با نحوه فروش شما بیشتر آشنا شوند و از این طریق می‌توانید به درآمد بیشتری برسید.
  • برای افزودن عکس‌های بیشتر و قرار دادن رزرو بر روی کالا باید هزینه‌هایی را به ایبی پرداخت کنید. حتما پرداخت هزینه به سایت ebay را به موقع انجام دهید تا به عنوان فروشنده‌ای قابل اعتماد شناخته شوید.

چگونه می‌توان کسب درآمد از سایت ebay را توسعه داد؟

اگر قصد پیشرفت و توسعه کسب و کار خود در سایت خرید و فروش ebay  را دارید و اولین فروش شما موفقیت آمیز بوده است، می‌توانید با پیروی از نکات زیر به درآمدهای بالاتری برسید.

کسب درآمد موفق از سایت ebay
کسب درآمد موفق از سایت ایبی

با خریداران به خوبی ارتباط برقرار کنید

برای فروش موفقیت آمیز محصول در سایت ebay لازم است ارتباطات خوبی داشته باشید و به موقع پاسخگوی خریداران باشید. ایمیل‌های خود را به طور مرتب چک کنید تا به سوالات مربوط به پرداخت یا حمل و نقل پاسخ دهید، در ایمیل‌های ارسالی خود نیز دوستانه رفتار کنید و سعی کنید نظر مثبت کاربران را به خود جلب کنید.

بازخورد خود را به موقع قرار دهید

همانطور که گفتیم شما بعد از هر معامله توانایی قرار دادن بازخورد و نظر خود را دارید که این کار برای سایت ایبی بسیار حائز اهمیت است. حتما نظری قرار دهید و در بیان نظر خود سریع و سخاوتمند باشید تا بازخورد مثبتی هم از سمت خریدار دریافت کنید.

عمده فروشی کنید

شما می‌توانید تعداد زیادی از محصولاتی که اکثر مردم روزانه از آنها استفاده می‌کنند را خریداری کرده و در سایت خرید و فروش ebay قرار دهید.در مورد محصولات آرایشی، لباس و لوازم خانه تحقیق کنید و با توجه به توانایی خود یکی از آنها را انتخاب و شروع به فروش در سایت کنید.

به یک Power Seller در سایت ایبی تبدیل شوید

Power Seller لقبی است که سایت ebay به فروشندگان قابل اعتماد، صادق و منصف ارائه می‌دهد و تنها ۴ درصد از فروشندگان ایبی توانسته‌اند این لقب را به خود اختصاص دهند. برای اینکه به این جایگاه در سایت برسید باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • ۹۰ روز عضویت فعال در سایت خرید و فروش ebay داشته باشید.
  • میانگین حداقل ۱۰۰۰ دلار فروش در ماه به مدت سه ماه متوالی
  • ایجاد حداقل ۴ لیست فروش ماهانه به مدت سه ماه متوالی
  • رتبه کلی بازخورد ۱۰۰ یا نزدیک به آن را کسب کنید.
  • حساب مالی خوبی داشته باشید.
  • صادق، منصف و به موقع پاسخگو باشید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم صفر تا صد تمام مراحل فروش محصول در سایت ebay را بررسی کنیم تا با شناخت چگونگی کسب درآمد و توسعه کسب و کار در ایبی بتوانید سود خوبی از این سایت خرید و فروش اینترنتی در جهان دریافت کنید. نظرات و تجربیات خود را با کارشناسان گروه تجاری ققنوس در میان بگذارید تا در مسیر موفقیت به شما کمک‌کننده باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ظاهر
ظاهر
1 سال قبل

با عرض سلام متشکرم از رهنمای خوب شما.
یک سوال داشتم اینکه
در صورت فروختن اجناس باید مستقیم به آدرس خریدار جنس ارسال شود و یا به سایت eBay ؟

تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا
مدیر
پاسخ به  ظاهر
1 سال قبل

در سایت ebay مستقیم به خریدار باید ارسال بشه
در سایت آمازون در سرویس fba میتونید ابتدا به انبارهای آمازون ارسال کنید سپس آمازون ارسال میکنه برای خریدار

اسماعیل محمدی
اسماعیل محمدی
6 ماه قبل

سلام
بنده دارای تکه ای چوب بادام تلخ کوهی هستم که شکل جالبی از یک سر مار پیتون و از سر دیگر مار دارای دو شاخ متقارن و جزئیات جالب دیگر است که با پیچش دو دور و رو به بالا دارد بطور اتفاقی کشف شده .با دیدن مزایده یک تکه کرانچی در ایبی که به قیمت عجیب فروش رفت به ذهنم آمد این چوب را از طریق مزایده در ایبی بفروشم ولی نه وقت و نه حوصله یادگیری فروش در ایبی را ندارم اگر شما برای فروش در ایبی نمایندگی میکنید چه شرایطی دارید

تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا
مدیر
پاسخ به  اسماعیل محمدی
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
متاسفانه خیر برای ما مقدور نیست

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x