[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مدیرعامل بانک ملی ایران درباره انتقادات به عملکرد این بانک در ارائه ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی(ع) توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، دکتر محمد رضا حسین زاده در گفت ‌و گو با  خانه ملت، درباره انتقادات به عملکرد بانک ملی ایران در تامین ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی(ع) گفت: باید توجه شود زمانی ماموریت ارائه ارز به نرخ دولتی به زائران اربعین به ما داده شد که هیچ بانکی این ماموریت را نپذیرفت.

مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: ماموریت تامین ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی(ع) در شرایطی به بانک ملی ایران محول شد که جمعیت قابل توجهی از زائران به عراق سفر کرده یا در آستانه سفر بودند.

حسین زاده ادامه داد: سئوال این است که اگر بانک ملی ایران ماموریت ارائه ارز به نرخ دولتی به زائران اربعین حسینی(ع) را بر عهده نمی گرفت، در شرایطی که بانک دیگری نیز خدمات مذکور را ارائه نمی داد، وضعیت زائران بهتر می شد یا بدتر؟

مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: آقای امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی که در ایام اربعین به کربلا سفر کرده بودند، آنجا اشاره کردند ماموریت ارائه ارز  به زائران اربعین اصطلاحا در دقیقه ۱۲۰ به بانک ملی ایران سپرده شد.

وی گفت: اگر این ماموریت یک ماه زودتر به بانک ملی ایران داده می‌شد، این امکان وجود داشت که با برنامه ریزی دقیق‌تر باجه‌های بیشتری برای ارائه ارز فراهم کنیم. نباید فراموش شود که زیرساخت بانکی عراق ضعیف بود؛ علاوه بر این برای انجام هر کاری نیاز به اخذ مجوز بود.

بیشتر بخوانید :  تقویت ۳۳۴ واحدی شاخص کل بورس

 

کارشکنی سوداگران ارزی برای خلل در کار باجه های ارائه ارز  به زائران

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به کارشکنی سوداگران ارزی برای ایجاد خلل در کار باجه‌های ارائه ارز بانک ملی ایران به زائران افزود: در انتقادات به بانک ملی ایران در موضوع ارز اربعین حسینی(ع) گاهی کم لطفی می‌شود؛ حداقل باید شرایط فعالیت و مدت زمانی که برای انجام ماموریت وجود داشت، در قضاوت عملکرد لحاظ شود.

 

قدردانی از کارمندان بانک ملی ایران اعزامی به عراق به دلیل تلاش شبانه روزی بدون امکانات بود 

حسین زاده گفت: حدود ۵۰۰ نفر از کارمندان بانک ملی ایران برای تامین ارز مورد نیاز زائران اربعین حسینی(ع) به عراق اعزام شدند و حتی گاهی به دلیل فقدان خوابگاه تنها چند ساعت در اتوبوس استراحت می کردند و بخشی از همکاران به دلیل کمبود امکانات بعد از بازگشت از سفر عراق مریض شدند. قدردانی از کارمندان اعزام شده به عراق به دلیل تلاش شبانه روزی و بدون امکانات در این کشور بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: بیش از ۸۷ درصد زائران که برای دریافت ارز دولتی ثبت نام کردند و معادل ریالی واریز کردند، موفق به اخذ ارز شدند.

 

فروش تمام شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بانک ملی ایران

حسین زاده همچنین درباره عملکرد بانک ملی ایران در زمینه خروج از بنگاه داری گفت: بانک ملی ایران در راستای خروج از بنگاه داری، تمامی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را به فروش گذاشته است.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: تمامی خریداران بخش خصوصی که از شرایط کافی برخوردارند، می توانند بنگاه های اقتصای بانک ملی ایران را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید :  اطلاعیه ‌استانداری یزد در مورد تعرض به خط انتقال آب

حسین زاده در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت بنگاه های اقتصادی بانک ملی بالا نیست؟ گفت: قیمت بنگاه های اقتصادی بانک ملی ایران بر اساس نرخ کارشناسی است و قیمت شرکت های بورسی متعلق به بانک نیز بر اساس ساز و کار بورس مشخص می شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران یادآور شد: ارزش بنگاه های اقتصادی که بانک ملی ایران تا کنون به فروش رسانده، سه هزار میلیارد تومان بوده است.

 

صرافی بانک ملی ایران با هماهنگی بانک مرکزی، معاملات دلار را انجام می دهد

حسین زاده در خصوص نرخ خرید دلار توسط صرافی بانک ملی ایران نیز گفت: صرافی بانک ملی معاملات دلار را با هماهنگی بانک مرکزی انجام می‌دهد. بانک ملی ایران با هماهنگی بانک مرکزی تلاش کرده و می‌کند که قیمت‌گذاری ارز از دست سوداگران ارز خارج شود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها