[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، “خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس” در حالی این روزها باز هم توسط دولت تدبیر و امید مطرح شده و توسط وزیر ورزش به نمایندگی از دولت و رئیس سازمان خصوصی‌سازی در حال پیگیری است که در زمستان سال ۹۳ و تابستان سال ۹۴ این موضوع با برگزاری چهار مزایده ناکام، یکبار تجربه شده بود.

این در شرایطی است که دولتی‌ها این بار با اطمینان کامل در شرایطی از عزم و اراده جدی خود در خصوص واگذاری این دوباشگاه و موفقیت در خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس سخن می‌گویند که از سال ۹۴ که واگذاری این باشگاه‌ها متوقف بوده است، در عمل اتفاقی نیفتاده و زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است، که حالا وزیر ورز و رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اطمینان از موفقیت در واگذاری سرخابی‌ها سخن می‌گویند!

در این خصوص کارشناسان بر این باروند که پس از تلاش بی‌فایده دولت در واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در چند سال گذشته، اخیرا باز هم موضوع واگذاری این دو باشگاه نقل مجالس اقتصادی شده است؛ که بر این اساس با دو نکته زیر این موضوع، چالش جدی برای دولت ایجاد خواهد کرد:

نخست این که مگر در واگذاری باشگاه‌های ورزشی مثل راه‌آهن، نفت، گسترش فولاد و حتی پاس و صبا باطری (غیرمستقیم) به چه درجه‌ای از موفقیت دست یافتیم که جرات واگذاری پرطرفدارترین تیم‌های کشور را پیدا کرده‌ایم؟! ضمن این که برخی از تیم‌های واگذار شده نیز به چند دسته پایین‌تر منتقل شده و حتی منحل شده‌اند. بنابراین کدام صنعت در تهران مثل ذوب و سپاهان و فولاد یا تراکتور می‌تواند تیم‌داری کند که حالا هوس واگذاری استقلال و پرسپولیس را در سر داریم؟!

بیشتر بخوانید :  بخشنامه بانک مرکزی،بازار را کاهشی کرد/دلار در کانال ۱۰ هزار تومان

نکته دوم این که فرض کنیم داستان واگذاری این دو باشگاه متفاوت از سایر باشگاه‌ها باشد. بر این اساس کدام کارشناس رسمی دادگستری می‌تواند در ایران برند این دو باشگاه را با ابزارهای معمول خود قیمت‌گذاری کند و نیز ارزش افتخارات استقلال و بهای هواداران پرسپولیس چه قیمتی ارزش‌گذاری خواهد شد؟

همچنین در استیصال سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری این دو باشگاه همین بس که رئیس سازمان خصوصی‌سازی در حالی با قاطعیت از واگذاری این دو باشگاه در سه ماه باقیمانده از سالجاری سخن می‌گوید که سایت این سازمان با انتشار فراخوانی خواستار ارایه راهکار برای واگذاری این دو باشگاه شده است.

بر این اساس باید گفت وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از دولت در حالی پس از گذشت سه سال و نیم از قصه تلخ واگذاری ناکام سرخابی‌ها، دوباره این بحث را مطرح و پیگیر هستند که به باور کارشناسان طرح موضوع واگذاری دوباره استقلال و پرسپولیس در شرایط فعلی، به نوعی فرار به جلوی دولت از مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلات بوجود آمده در چند سال گذشته در زمینه واگذاری‌های دولت و حواشی اجرای سیاست خصوصی‌سازی در کشور است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها